Internet server

Pagina: 1
Acties:

• Rush
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-04-2024

Rush

joris is

Topicstarter
Ik bij @home gaan en meerdere pc's aansluiten. Nu moet ik 1 pc als server neerzetten, verdeel pc, maar daarop wil ik ook kunnen werken. Wat voor een pc zou ik dan moeten nemen, hoeveel werkgeheugen wat voor een processor enz.

Rush

tremble and despair for i am power!

• thrax
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06-2025
Mijn server is een k6-233 met 160 Mb geheugen en 86 Gig harddiskspace. Deze is volledig dedicated, zit geen monitor en toetsenbord op en zo. Draait vanalles op (caching dns, apache, smtp/pop3 etc etc) en de load is dus gemiddeld 0.001 of zo. (Linux dus)

Maar als jij er 3d studio max met win2k datacenter server op wilt draaien heb je wat bruters nodig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Minimaal een 386 met 4 MB voor Linux

Minimaal een 486 met 16 MB voor Windows 9x, liefst 98SE of hoger.

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Minimaal een 386 met 4 MB voor Linux

Minimaal een 486 met 16 MB voor Windows 9x, liefst 98SE of hoger.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
Maar als ik er gewoon nog op wil werken heeft die Internet deling dan niet teveel belasting op de pc??

Rush

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:48
Heel weinig. Ik heb hier mn eigen pc (cel500) ook als server ingesteld, en ik werk er ook op. Op het moment internet mn broer ook, en ik merk er niks van. Zoveel kb/s gaan er natuurlijk ook niet op er neer he

• thrax
  • Laatst online: 18-06-2025
Als jij er gewoon op wil werken dan is het waarschijnlijk ook een 'gewone' pc. Dus niet een of ander oud geval. Dan merk je dus nix van die deling.

Misschien merk je het een beetje als iemand zwaar gaat zitten downloaden terwijl jij zit te quaken, maar dan moet je wel errug snel downloaden.

(Sin op een p-350 in softwaremode terwijl iemand anders met 900Kb/sec van je computer zit te downloaden is merkbaar. Niet meer dan dat. Maar waarschijnlijk gaat je internet verkeer een beetje langzamer Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif)

"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"

• Rush

Rush

joris is

Topicstarter
ooh, want ik ben van plan om een nieuwe pc te gaan kopen en nu wou ik weten of ik daar nog een goede pc voor nodig had, ben nu van plan om een p3 733mhz te kopen met 128mb werkgeheugen maar als ik dat zo hoor loopt dat wel goed. Maakt de HD ook nog wat uit??

Rush

Pagina: 1