Toon posts:

Ati Radeon HD 2600 XT -> krijg DXVA niet aan de gang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele dagen zoeken en proberen leg ik het probleem aan jullie voor.

Ik heb sinds een paar weken een nieuw systeem geklust met als voornaamste doel vloeiend 720p en 1080p video af te spelen. Ik heb gekocht:

Asus M2A-VM
AMD 4800+
Sapphire Ati HD 2600 XT met Catalyst 8.4
Windows Vista Business
.... en minder relevante dingen

Om video af te spelen gebruik ik KMplayer, een speler die volledig naar eigen smaak is te configureren en waarbij makkelijk te zien is welke codecs en filters gebruikt worden. Om hardware acceleration te activeren heb ik Cyberlink H264 codes en CoreAVC codecs geinstalleerd. Voorlopig nog geen verschil kunnen ontdekken tussen deze twee, hoewel CoreAVC iets minder CPU lijkt te gebruiken. HD content afspelen gaat nu in de meeste gevallen prima.

Het grote probleem is dat het me niet lukt om die hardware acceleration (DXVA: directx video acceleration) te activeren. Dit is makkelijk te herkennen aan het feit dat m'n cpu gebruik rond de 50% schommelt (dit zou rond de 10% moeten zijn), en KMplayer bij het afspelen van een H264 Apple trailer dit aangeeft:

[Primary Filtergraph]
0) - KMP MOV/MP4 Source
1) - KMP Audio Codec
2) - CyberLink H.264/AVC Decoder (PDVD8)
3) - Enhanced Video Renderer
4) - Default DirectSound Device

[Video Info]
Decoder - (MPEG2) CyberLink H.264/AVC Decoder (PDVD8)
Format - Major Type: Video - Sub Type: YUY2
VideoInfo2: YUY2 1920X-1040, 16 bits

De Videoinfo2 zou moeten aangeven dat hier DXVA wordt gebruikt in plaats van YUY. Naast deze trailer heb ik veel verschillende MKV's geprobeerd, maar nimmer DXVA zien verschijnen. MKV's afspelen in PowerDVD8 levert enkel een hoger CPU gebruik op.

Dit probleem wordt op veel plekken beschreven maar heb weinig concrete oplossingen kunnen vinden. Wie-o-wie heeft suggesties voor de juiste instellingen? Iemand die met dezelfde configuratie dit aan de praat heeft gekregen? Alle ideeen zijn welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 19:46

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
Zoek eens met Google op "DXVA" en je komt echt bergen info tegen.

[ Voor 82% gewijzigd door Demon_Eyez op 02-06-2008 15:54 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover