Toon posts:

Format vanuit bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He mensen ik heb een hele simpele vraag maar kan het andwoord niet vinden.

Hoe reset ik mijn hardeschijf vanuit de Bios??

Ik heb een laptop Pakard Bell EasyNote R4340
System bios versie 1.10

B.v.d.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat je geen antwoord kan vinden ligt waarschijnlijk aan je extreem vage vraag.

-Wat bedoel je precies met resetten ?
-formateren doe je niet vanuit je bios. maar vanaf een opstart cd

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vroeger (en dan heb ik het over heel vroeger) kon je nog wel een lowlevelformat vanuit je bios doen. Maar toen werden harde schijven nog in MBs uitgedrukt en had je aan 2 cijfers genoeg om de grootte aan te geven.
Formatteren kan je nu gewoon niet meer doen vanuit de bios, dat zul je via een OS moeten doen.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Of een diagnostisch tooltje downloaden van de fabrikant van de harddisk. En die op een bootable cd branden.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry idd typfout ik bedoelde formateren vanuit de bios
Het probleem is dat er door de eigenaar van de PC een slechte format is gedaan waardoor de format van de OS CD-rom vast loopt op de vele fouten op de schijf zoals hij dat aangeeft.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:16:
Het probleem is dat er door de eigenaar van de PC een slechte format is gedaan waardoor de format van de OS CD-rom vast loopt op de vele fouten op de schijf zoals hij dat aangeeft.
Formatteren vanuit de bios kan dus niet.
Als er een slechte format is gedaan dan kun je altijd gewoon opstarten vanaf een schijfje en vanaf daar de format uitvoeren.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-12 20:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:16:
Dan is waarschijnlijk je hd gewoon braque. !
Probeer is met een tooltje het aantal bad blocks e.d. uit te lezen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
Jep ik zal eens gaan spelen met de laptop en kijken wat ik er van kan maken
Voor nu allemaal bedankt voor de andwoorden.

Greetings
Pagina: 1