Toon posts:

ATI 3870 verschillen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe videokaart kopen en zat daarbij te denken om de 3870 te kopen maar nu zijn er zoveel verschillende soorten van allamaal andere merken. En ik weet het niet meer. Je kan nergens benchmarks krijgen waar dezelfde kaarten van verschillende merken zijn.

Kan iemand mij zeggen welke nou de beste is. Voor onder 160 euro.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Het verschil zit in de clocksnelheden, geheugen en de koelers. Dus, wil je maximale performance? Of beste prijs kwaliteitsverhouding? Hecht je veel waarde aan een stille en goede koeler? Of ben je van plan er iets anders op te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik van plan ben om er iets anders op te zetten aangezien er echt al "big mama" coolers opzitten en eerst de peformance en het geluid daarvan wil afwachten. Maar de clocksnelheid zegt toch ook niet alles. Je hebt ook het geheugen en nu weet ik dat je beter 512MB snel geheugen kan nemen dan 1GB langzaan.

• jdm8

jdm8

Bij videokaarten kan clocksnelheid echt wel wat uitmaken. SOms is het het verschil tussen een wel of neit speelbare game. Het hangt ook een beetje van de games af. Als je bij een normale versie al 200FPS haalt is een overclock editie onzinnig. Zwaardere games hebben er dan weer meer aan.

• jdm8

jdm8

http://www.azerty.nl/8-165-75143/radeon-hd3870-toxic.html Dit is bijvoorbeeld een snelle kaart (overgeclocked) en een kleine koeler, handig als je CF wil draaien. Deze heeft een twee slots koeler: http://www.azerty.nl/8-16...3870-top-g-htdi-512m.html en is sneller. Bovendien krijg je er volgens mij een game bij. Ik denk dat er een andere cooler op zit als die op het plaatje, namelijk zo'n waaier cooler (lijkt een beetje op die van Zalman)

(ik dacht echt dat ik edit deed |:( )

[ Voor 52% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 10:25 ]

Verwijderd

Ik kijk meestal naar garantie. Sommige geven 1 of 2 jaar garantie en andere weer 3. (niet dat ik een kaart ooit zo lang gehouden heb) En als je van plan bent te oc'en kan je beter geen merk nemen als peak.

Ik heb een yetway die was toen het snelste leverbaar voor mij, maar vorige week heb ik een sapphire gekocht voor een ander systeem en ik zag kwa prestatie geen verschil. Sapphire is 1 van de goedkoopste en gelijk op voorraad.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 10:30 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen begin bij de goedkoopste en kijk dan voor alle duurdere versies wat deze jou extra kunnen bieden.

Zoals je hier kan zien zijn alle 3870 kaarten in de pricewatch al onder de 160 euro.

Ook kan ik je zeggen hoewel de versies verschillend zijn en de kloksnelheden enige verschillen in FPS kunnen betekenen, zijn deze verschillen bij dezelfde kaart vaak niet zo groot. Wat er vooral wel toe doet is het soort geheugen en de koeler die jij wil hebben mbt geluidsproductie. Ga gewoon voor een kaart die je op deze gebieden aanspreekt. Echt grote verschillen zul je niet merken, dus een miskoop zul je niet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de informatie. Ik ga nog even rondkijken voor eentje die op voorraad is en snel bedankt voor de snelle reacties.

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Ik wil de ATI RADEON 3870 for osx mac pro kopen a 250 euro
Voor vervanging van mijn xt 1900xt etc ati in mac pro 2007 model... 8 core 3 Ghz 8 GB etc

Heeft dit zin. Op barefeats is wel een duidelijk verschil te zien in pro apz van apple...
http://www.barefeats.com/harper16.html

Van 10-20% maar denk dat ik in praktijk meer eraan heb omdat ik 2x dvi op full hd aangesloten heb
dus 2x 23" 1920x1080 res....

Is dit een 250 euro well spend ??

[gebruik cs4, final cut 2] wellicht dat 10.6 nog meer voordeel bied icm met deze kaart.
Volgens mij voor mijn mac pro 667 ram versie 8 core 8GB de enige redelijk geprijste upgrade stap...

Laterz

DaKnowledge

Pagina: 1