Toon posts:

overclock help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag mijn dell dimension 9150 softwarematig overclocken. ik wil beginnen met mijn videokaart : een pasief gekoelde geforce 7300le. ik ben nu bezig met atitool, en na 40 minuten, met een verhogen van mijn core met 50mhz en mijn memory met 50mhz, is mijn kaart 82 graden. ik vroeg me af of dit wel gezond was :P. ik ben dus van plan om mijn videokaart wat te koelen, maar wat raden jullie aan, dit :
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=JZZ%2349 of 2x dit :

http://www.alternate.nl/h...?baseId=1527&artno=tl6u02

bij de laatste zou ik ze dan op de videokaart richten.

ook nog iemand met een goede suggestie van een tool om de processor te overclocken?

alvast bedankt

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De temp is idd (te) hoog,

Ik zou geen dure koeler er op gaan zetten, deze is namelijk duurder als je kaart. (bovendien is degene die je linkt enorme overkill). Waarom wil je overclocken? Om er wat van te leren en voor de lol? Of omdat je wil gamen? Want als je wil gamen kan je beter een andere kaart kopen. Als je deze kaart wil overclocken kun je beter voor een zalman vf700alcu gaan of, als je er ruimte voor hebt, een accelero s1

een andere bekende overclock tool is rivatuner, deze heeft echter geen functie om te testen. (atitool werkt daar overigens ook niet echt geschikt voor, in games wordt mijn VGA veel heter als met rivatuner)

[ Voor 27% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 08:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wil overclocken om er wat van te leren, en om er wat extra prestaties uit te halen. volgens de zalman site, is de v1000 led de enige die op mijn gpu past

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De vf700 past bijna overal op :) Ook op jouw kaart. (ook volgens de incompability lijst van zalman). Deze kost de helft van wat jij op het oog hebt. Hij koelt ook een stuk minder, maar dat heb je niet nodig, zeker niet als je alleen maar sogtwarematig overclocked.(deze koeler houdt mijn overgeclockte 7600gt (xxx) ook koel, jouw kaart kan hij dan zeker koel houden)

Je topic past trouwens beter in Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen.

[ Voor 11% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 09:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de hulp :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Overclocken op een 7300 heeft in ieder geval niet veel nut, daar de beperkte bandbreedte op die kaart je al nekt voordat je überhaupt 1 MHz hebt overclockt.
Pagina: 1