xs4all only draytek vigor 2910

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

• pepijndamen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Goede nacht mensen,

van de week heb ik een vigor 2910vg gekocht, omdat ik met de standaard router van speedtouch 780, die xs4all mee levert, niet goed op live kom. Heeft iemand enig idee hoe ik deze router goed kan instellen zodat ik op het internet kan komen met xs4all? Het enigste wat ik kon vinden waren oude router instellingen van de 2200e uit 2001, maar die werken niet. Ik kan ook nergens vinden waar ik dat vcmux moet instellen enzo.

Alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes, pepijn

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:00
Op deze pagina staan de instellingen:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/anderemodems.php

Is toch makkelijk te vinden op de xs4all website... :/

• pepijndamen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Bedankt voor je reply, maar dat kun je dus nergens specifiek vinden in de router jammer genoeg. Het blijkt trouwens dat de wan poort van de router een rj45 (utp) aansluting is. Daarom kreeg ik geen signaal. Ik heb al zelf een rj45 kabel doorgeknipt en er een rj11 aansluiting aan vastgemaakt, maar de router geeft nog steeds geen signaal :(. Misschien sluit ik het verkeerd aan. Als ik de wan poort rechtstreeks vai de speedtouch aansluit met utp kabel geeft ie wel signaal, maar ik wil alleen de draytek gebruiken. Heeft iemand nog ideeen?

Verwijderd

Logisch dat je die instellingen niet kunt vinden, de 2910 is een router en géén modem, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 15:45 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-02 17:06
inderdaad, jou nieuwe router ondersteund PPPoE.

voor dsl verbindingen heb je PPPoA nodig (kpn netwerk)

je kan hem alleen gebruiken als je er ook een appart modem bij gebruikt

correct me if i'm wrong 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Killerbert op 01-06-2008 15:46 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat je niet goed op Live komt heeft weinig met de Speedtouch zelf te maken, tenzij deze defect is. Maar dan zou je waarschijlijk meer problemen hebben dan dat je niet op Live kunt komen.

Gewoon je Speedtouch weer aansluiten en los eventuele problemen vanaf daar op. Dat, of koop een echte ADSL modem, of ADSL modem router, net wat je wil.

Wel erg vermakelijk trouwens: een ADSL stekker in een Ethernet poort prikken en je af vragen waarom het niet werk. Terwijl je er toch behoorlijk van overtuigt moet zijn dat je Speedtouch defect is voordat je een nieuwe router aan zou gaan schaffen. :)

Met alle respect. Als je nog niet zoveel van deze materie af weet, laat je dan helpen door bijvoorbeeld de gratis helpdesk van Xs4all ipv dat je zelf aan het knutselen gaat. Dat zou je in ieder geval de kosten van een erg luxe router(+/- €225,-) bespaard hebben.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

pepijndamen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:34:
Ik heb al zelf een rj45 kabel doorgeknipt en er een rj11 aansluiting aan vastgemaakt, maar de router geeft nog steeds geen signaal :(.
Gozer. :D

Jij gaat even een DSL signaal rechtstreeks op een ethernet poortje inpluggen? Not goinna happen.
2 opties:

1) Stel je Speedtouch in als Bridge ('passief' even voor het gemak) en laat de Draytek routeren
2) Ruil de Draytek om voor een router met DSL-modem. Zelfde principe als je Speedtouch. Verder twijfel ik dat je de Speedtouch het oorzaak van je probleen noemt zonder verder onderzoek..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit lijkt me een goed voorbeeld van "niet weten waar je mee bezig bent"

Zet die Speedtouch terug, en zorg (eventueel met behulp van de Planet helpdesk) dat je weer op het internet geraakt. Breng daarna de Vigor maar terug, want die heb je niet echt nodig
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.