Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Explorer reageert niet meer op dubbel klik

Pagina: 1
Acties:

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Na lange tijd nooit problemen met vista te hebben gehad, heb ik er nu toch een :'(
Sinds ik Visual studio 2008 Express editie heb geinstalleerd heb ik dit.

Het probleem:
Wanneer je dubbel klikt, maakt niet uit in welke context (text selecteren, exe runnen, deze computer openen etc) dan wordt dit niet opgepikt door de Explorer van Vista. Rechter muisknop en dan openen werkt wel gewoon. Het rare is dat een andere account wel kan dubbel klikken! 8)7

Wat ik heb geprobeerd:
- Visual studio uninstallen. --> hielp niet.
- De instellingen bij folder options op single click zetten --> Dan kan ik wel dingen openen! Maar dit vind ik nogal irritant werken, geen optie dus. Als je m daarna weer op double click to open zet dan ben je weer terug bij af.
- Alle folder options resetten door op de reset knopjes te drukken bij folder options. --> hielp niet.
- System restore is niet mogelijk omdat de restore van Vista blijkbaar niet verder dan vandaag gaat :S
- De shell folder options van Vista resetten. Dus regedit en die bags wissen (zoek op google vind je genoeg)
- Er zijn geen foutmeldingen of iets in die richting in de eventlogs te vinden.
- Nieuwe account maken en settings migreren. --> Is laatste optie, maar liever niet.
- Gekeken of ik geen autorun.inf op mijn C root partitie heb staan. --> schijnt ook zoiets te veroorzaken.
- in het register gekeken naar de default handles voor exe's, drives en folders. --> Deze staan allemaal op "none" zoals het hoort.

Wat ik hoop is dat iemand weet hoe je dit alsnog kunt herstellen. Misschien door je shell opties te resetten of zo. Of system restore verder terug.

Alvast bedankt :)

Edit: is Vista Ultimate SP1 X64 by the way ;)

Computer says no

Verwijderd

Heb je misschien een muis met software/drivers en kun je die eventueel vernieuwen/upgraden?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:29:
Heb je misschien een muis met software/drivers en kun je die eventueel vernieuwen/upgraden?
Ja dat heb ik heb een Logitech G5, ga ik even uitproberen.

Edit: Heb het geprobeerd maar hielp niet.
Ben verder gaan zoeken in het register door te switchen tussen de 2 useraccounts en dan alle settings te vergelijken.
Zo kwam ik bij HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Mouse terecht. Daar staan voor de dubbel klik 3 waardes
- DoubleclickHeight
- DoubleclickSpeed
- DoubleclickWidth

Deze stonden bij mij op 0,500 en 4 Echter bij de andere account stond dit op 4,500,4
Na de 0 bij mij in een 4 te hebben veranderd werkte alles weer normaal *O*

Ik vind het alleen wel stom dat je die "DoubleclickHeight"niet kunt aanpassen via de mouse settings panel in het configuratiescherm.
Dus mocht iemand dit ook tegenkomen, hou deze waardes dan even in de gaten.

Bedankt voor de hulp d:)b

[ Voor 59% gewijzigd door Meekoh op 01-06-2008 11:37 ]

Computer says no