• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik zit al tijden te kijken naar een upgrade als in een nieuwe grafische kaart voor mijn pc. Heb deze nu een jaar, maar vond destijds de 8800GTX / GTS te duur. Daarom een x1950xt gekocht met het idee die na een jaar te vervangen tegen of een nieuwere kaart, of dan alsnog een 8800GTX, die dan toch zeker in prijs gedaalt zou zijn.

Nu ik er over na ging denken wat ik eigenlijk nu wilde, ging mijn eerste gedachte naar een 9800GTX. Maar toen ging ik weer een stapje terug, en dacht aan een 8800GT / GTS (G92). Prijs/kwaliteit staat vrij hoog bij mij als criteria, dus daarom zit ik voornamelijk te kijken naar een 8800GT.

Goed, als tweaker ook even gaan kijken hoe een 8800GT het met OCen ervanaf brengt, dat zag er wel goed uit. Wel wordt hij heel warm. Toen kwam ik langs deze:

http://www.evga.com/articles/393.asp

De Akimbo versies van de 8800GT van EVGA kon ik nog wel vinden in de pricewatch (wat verborgen aangezien ze niet als Akimbo erin staan), maar de cooling set los, kan ik nergens vinden. EVGA verkoopt die Akimbo met 720 MHz core vanuit de fabriek, +120 MHz, best lief :). Ik zag ook dat mensen met behulp van deze cooling de kaart ook nog naar 750 MHz core kregen.

Persoonlijk zit ik dus te denken om een stock clock 8800GT aan te schaffen met deze Akimbo cooling set los, maar ik kan hem dus nergens vinden! Iemand die hier iets van weet en mij kan helpen?

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=202-F2-EV03-A1

zo van hun site waar van jij de link gaf wel buitenland maar denk dat dit je enige optie is !!
omdat het eigelijk een stock cooler van hun is zoals bv asus een andere stock cooler is !

wil je dit niet moet je kijken naar een 3-party cooler

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Ik was er al bang voor, maar daar wordt het al een stuk minder rendabel van helaas :(

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

hij staat nog in back-order !! wachten dus tot die verkrijgbaar is als ik rond kijk in de shops die hun merk verkoopen zie ik die coolers nergens staan maar video kaarten van hun zijn best leuk geprijst volgens mij !

toch gevonden mischien site effe mailen waneer die binnen komt en hoeveel het kost om teverzenden ?
http://www.memoryexpress.com/Products/PID-MX20335(ME).aspx

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 02:50 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Als je voor prijs/prestatie gaat, is de HD3870 dan niet wat voor je? Afhankelijk van je moederbord wordt crosssfire dan ook interessant. (de intel borden zijn op dit moment veel beter asl de nvidia SLI borden.)

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
@ thasims2
Thanks, weet nog niet of ik hem daar zou willen bestellen, maar zal hem zeker even opslaan in de bookmarks

@ jdm8
Ik heb ook al aan de HD3870 gedacht (of de X2 for that matter). Aangezien ik toen nog aan de 9800GTX zat te denken (die ik ook nog niet persee afgeschreven heb hoor), weet ik niet precies hoe de HD3780 tegenover de 8800GT staat. Zal zo eens gaan zoeken :)

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

De 3870 presteert iets minder, maar is dan ook een stuk goedkoper. Vooral in normale resoluties (dus 1680x1050 en lager) is het prestatieverschil miniem.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Let er op dat die Akimbo koeler waarschijnlijk alleen maar op de EVGA kaarten past, aangezien je afhankelijk bent van de kaartlayout met de connectors. Het zou best kunnen dat ie ook op andere merken past, maar vraag dat wel eerst even bij EVGA.
En als je deze koeler zo goed vindt, waarom koop je dan niet gewoon een EVGA Akimbo kaart? Doe ik ook (EVGA 8800GT Akimbo OC :) )

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
En als je deze koeler zo goed vindt, waarom koop je dan niet gewoon een EVGA Akimbo kaart? Doe ik ook (EVGA 8800GT Akimbo OC :) )
Ik weet het, en zit er ook aan te denken. Mensen die met de Akimbo cooler hun 8800GT naar 760-770 MHz core duwen, houden hem 60 graden under load. Vandaar dat de cooler me zo aanspreekt. Daarentegen is (in dollars) een EVGA 8800GT stock + cooler apart goedkoper als de Akimbo OC zelf, vandaar dat ik ernaar op zoek ben. Je betaalt er wel voor, voor die kaart. Met 200 euro voor een 8800GT bij onze eigen online shops, is hij niet bepaald de goedkoopste 8800GT :D.

De goedkoopste 8800GT is nu van Club3D, daar ben ik geen fan van en zal hem daar ook niet zo snel van kopen. Volgende is dan XFX, 125 euro. De Akimbo OC is dus 75 euro duurder. Ik ben er nog niet uit of ik het dat waard vind ^^ (In het geval dat de koeler inderdaad alleen op een EVGA kaart past, dan wordt het verschil wel al een stuk kleiner natuurlijk)

[ Voor 24% gewijzigd door the_RJ op 01-06-2008 12:27 ]

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 19:03
Moest ik jou zijn koop ik gewoon de goedkoopste 8800GT + een Thermalright HR-03 cooler erop. Koelt op men 8800GTS zo'n 25°c koeler dan de stock cooler die al beter is dan een GT stock cooler.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Goed ik was nog wat verder gaan zoeken en kwam toen uit bij de Arctic Accelero S1:

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=147

Is maar 16 euro en (omdat ik helaas geen losse fans meer heb om ze zelf te maken) nog eens 6 euro voor de twee bijbehorende fans, dus 22 euro totaal. Dus heb bij deze zojuist de goedkope Club3D 8800GT 512MB besteld (die met die crappy koeler :D, maar die gaat er dus toch af). Met die Arctic cooling wordt de kaart flink koeler, zie bijvoorbeeld hier:

http://www.gamebeat.net/forum/showthread.php?t=1147

Daar werd de core nog maar 43 graden met fan erop gericht, under load. Mijn kast is de Antec 900, airflow genoeg dus en ook ruimte, dus ik verwacht dergelijke temperaturen dus ook te kunnen halen en daarna dus maar eens zien hoe ver ik de kaart omhoog kan tillen.

Totale kosten komen hiermee neer op zo'n 150 euro, wat ik hier wel voor over heb. Bedankt voor alle reacties, heb nu dus net mijn keuze gemaakt :)

offtopic:
Edit:
Ik hou wel van het woord "dus" zag ik net

[ Voor 3% gewijzigd door the_RJ op 01-06-2008 13:40 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeeh, ik zou er niet op rekenen dat die Arctic koeler is dan de Akimbo. Voor de arctic moet je namelijk nog steeds een flinke luchtstroom in je kast hebben en wordt de warmte van de 8800GT je kast in geblazen. Bij de Akimbo wordt de warme lucht meteen de kast uitgeblazen, waardoor je dus geen nieuwe warmte in je kast krijgt en de boel koeler blijft.
Dat is voor mij de reden om de Akimbo te nemen: alle warmte er meteen weer uit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 01-06-2008 13:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Topicstarter
Volgens CoreTemp lopen mijn beide E6600 cores (@ 6850 speed) op kamertemperatuur idle (dus 17-20 in de winter, 25 op het moment). Antec 900, Scythe Infinity. Temperatuur in de kast is ook altijd laat te noemen daarmee, warmte wordt voor zover ik kan zien prima afgevoerd.

Maar je hebt wel gelijk had daar even niet aan gedacht. Aan de andere kant werkt de koeler op mijn 1950XT ook wat raar (en wordt flink warm) met zijn intake en outtake aan elkaar verbonden, dus die geeft die temperatuur op het moment toch ook al (deels) af aan de rest van het systeem. Mocht het wel warm uitvallen dan kan ik nog wel iets bouwen om wat extra airflow te maken m.b.v. casefan in het zijpaneel ofzo, zal wel even zien :)

Pagina: 1