-
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2016 15:16 ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 23:51 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 23:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Bzzt, fout, zie mijn post boven je.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:53:
in zijn vrij een rood stoplicht naderen.
Verwijderd
Door in zijn vrij een stoplicht te naderen?Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:53:
Etc etc, ik denk dat ik zou winnen als ik mee mocht doen.
Ik denk het niet, in zijn vrij uitdrijvend naar een stoplicht verbruik je juist meer benzine. In een auto is het verbruik 0 als je af remt op de motor.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:53:
Ik rij niet zuinig, de benzine kost al duur genoeg dus ik zoveel mogelijk fun uit een liter halen.
maar voor zo'n wedstrijd komt de winnaarsmentaliteit bovendrijven.
Zuinig rijden wil niet zeggen als een nattekrant rijden maar als het moet gewoon met de maximale snelheid welke het voertuig kan handellen een bocht ingaan met een adviessnelheid.
Zorgen dat je zo min mogelijk afremt, in zijn vrij een rood stoplicht naderen. bumperkleven achter een vrachtwagen.
Voor een stoplicht motor uit alles wat overbodig electrisch is uitzetten, af en toe vergeten richting aan te geven.
Slick 50 door je motorolie gooien, met ducttape de auto stroomlijnen dwz alle naden dichttapen.
Etc etc, ik denk dat ik zou winnen als ik mee mocht doen.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ho, niet nul he. Als je afremt op de motor, wordt hij dan fluisterstil? Volgens mij niet. Maw: hij is nog steeds netjes brandstof aan het verwerken, ook al is dat minder/niet nodig op dat moment. Dus ja, het verbruik is minder, maar zeker niet nul.Marzman schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:59:
In een auto is het verbruik 0 als je af remt op de motor.
Als ik mijn motor uit zet tijdens het rijden springt ie ook meteen in stuurslotVerwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:57:
[...]
Door in zijn vrij een stoplicht te naderen?
Is dat dan met motor draaiende of motor uit?
Injectors spuiten niet meer in en dan verbruikt ie zeg maar niks meerVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:06:
[...]
Ho, niet nul he. Als je afremt op de motor, wordt hij dan fluisterstil? Volgens mij niet. Maw: hij is nog steeds netjes brandstof aan het verwerken, ook al is dat minder/niet nodig op dat moment. Dus ja, het verbruik is minder, maar zeker niet nul.
leeg
Verwijderd
Ook een leuke is dan dat alles uitgaat, dus OOK je rembekrachtiger vaak, en je pomp van de stuurbekrachtigingNik schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:07:
[...]
Als ik mijn motor uit zet tijdens het rijden springt ie ook meteen in stuurslotGeen idee of meer auto's dat doen, of dat 'ie van mij gewoon stuk is... Maar zo ja: dan vooral niet de motor uitzetten!
Inderdaad. Oude auto's kun je het beste in z'n vrij laten uitrollen omdat de motor dan de minste toeren maakt en er dus minder brandstof verbruikt wordt. Bij nieuwere auto's (met injectiemotor dus, zeg maar de meeste auto's jonger dan 10 jaar) wordt er inderdaad helemaal geen brandstof meer ingespoten als je remt op de motor.4x2 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:57:
Injectors spuiten niet meer in en dan verbruikt ie zeg maar niks meer
Alsof brandstof verbranding het enige is dat voor lawaai zorgt. Een auto die niets verbrand is dus helemaal niet fluisterstil. Jouw conclusie klopt dan ook niet.Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:06:
[...]
Ho, niet nul he. Als je afremt op de motor, wordt hij dan fluisterstil? Volgens mij niet. Maw: hij is nog steeds netjes brandstof aan het verwerken, ook al is dat minder/niet nodig op dat moment. Dus ja, het verbruik is minder, maar zeker niet nul.
Maak van die 10 maar 20. Mijn auto van 19 jaar oud heeft al een injectiemotor namelijk, en dat is geen uitzondering.Stamgastje schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Inderdaad. Oude auto's kun je het beste in z'n vrij laten uitrollen omdat de motor dan de minste toeren maakt en er dus minder brandstof verbruikt wordt. Bij nieuwere auto's (met injectiemotor dus, zeg maar de meeste auto's jonger dan 10 jaar) wordt er inderdaad helemaal geen brandstof meer ingespoten als je remt op de motor.
[ Voor 35% gewijzigd door argro op 01-06-2008 11:36 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Zeg maar jonger dan 15 jaar inmiddels hoor. Injectie is voor benzineauto's verplicht vanaf 1993 en zijn al op veel autos van na 1990 te vinden.Stamgastje schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Inderdaad. Oude auto's kun je het beste in z'n vrij laten uitrollen omdat de motor dan de minste toeren maakt en er dus minder brandstof verbruikt wordt. Bij nieuwere auto's (met injectiemotor dus, zeg maar de meeste auto's jonger dan 10 jaar) wordt er inderdaad helemaal geen brandstof meer ingespoten als je remt op de motor.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Mijn huurauto met brandstofverbruikmeter gaf dan ook leuk 99 mijl/liter aan bij afremmen op de motorStamgastje schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:53:
[...]
Dan is je versnelling te laag. Ik schakel altijd 1 versnelling terug om af te remmen op de motor. Als ik dus voor een stoplicht aan kom rijden met 50kmph in de 3de versnelling dan schakel ik terug naar de 2de versnelling en laat de koppeling opkomen zonder gas te geven. Hierdoor zal de auto vertragen. Eventueel kun je later ook nog terugschakelen naar de 1ste versnelling om verder af te remmen. Als je dit een beetje goed doet hoef je de voetrem bijna niet meer te gebruiken.Tofu schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:43:
Als ik probeer af te remmen op mijn motor, dan vliegt mijn toerental in hoge cijfertjes.. hij remt dus bijna helemaal niet af.. doe ik iets verkeerd? (lichte auto/motor wel en rij nog maar een 2-tal jaar)
Afremmen op de motor zou inderdaad een rare term zijn voor louter het gas loslaten. Afremmen op de motor doe je door terug te schakelen. Wanneer je dat doet dan rem je wel degelijk af door wrijving van de motor, versnellingsbak e.d.. Dit effect is vele malen groter dan het snelheidsverlies als gevolg van rol- en luchtweerstand.Femme schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:56:
Ik vind 'afremmen op de motor' maar een rare term voor gas loslaten bij een normaal toerental wanneer rol- en luchtweerstand voor de meeste vertraging zorgen. Het is niet de bedoeling dat je naar 6000 toeren terugschakeld om de meeste weerstand te krijgen zoals je bijv. bij afdalingen zou doen.
[ Voor 31% gewijzigd door argro op 01-06-2008 12:18 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Leg eens wat beter uit wat voor handelingen je doe? Want ik volg je niet helemaalTofu schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:43:
Als ik probeer af te remmen op mijn motor, dan vliegt mijn toerental in hoge cijfertjes.. hij remt dus bijna helemaal niet af.. doe ik iets verkeerd? (lichte auto/motor wel en rij nog maar een 2-tal jaar)
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
Ik rem ook altijd af op de motor alleen krijg ik hem bijna niet in de 1ste versnelling als hij nog rolt. Volgens mij is mijn 1ste versnelling niet gesynchroniseerd ofzo. Niet iedere auto gaat even makkelijk rollend in zijn 1.argro schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:10:
[...]
Dan is je versnelling te laag. Ik schakel altijd 1 versnelling terug om af te remmen op de motor. Als ik dus voor een stoplicht aan kom rijden met 50kmph in de 3de versnelling dan schakel ik terug naar de 2de versnelling en laat de koppeling opkomen zonder gas te geven. Hierdoor zal de auto vertragen. Eventueel kun je later ook nog terugschakelen naar de 1ste versnelling om verder af te remmen. Als je dit een beetje goed doet hoef je de voetrem bijna niet meer te gebruiken.
[...]
Afremmen op de motor zou inderdaad een rare term zijn voor louter het gas loslaten. Afremmen op de motor doe je door terug te schakelen. Wanneer je dat doet dan rem je wel degelijk af door wrijving van de motor, versnellingsbak e.d.. Dit effect is vele malen groter dan het snelheidsverlies als gevolg van rol- en luchtweerstand.
Dat is bij de meeste wagens ook niet echt nodig. De meeste wagens kunne perfect is 2e versnelling 'kruipen'. Je kan beter goed anticiperen en in 2e voortkruipen dan naar 1 terug te schakellen.Bartjeee schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:20:
[...]
Ik rem ook altijd af op de motor alleen krijg ik hem bijna niet in de 1ste versnelling als hij nog rolt. Volgens mij is mijn 1ste versnelling niet gesynchroniseerd ofzo. Niet iedere auto gaat even makkelijk rollend in zijn 1.
Verwijderd
Hoe weet je nou precies wat voor de meeste vertraging zorgt? Feit blijft dat je met het gas loslaten sneller afremt dan als je de koppeling intrapt. Stel dat je dat niet gelooft, doe eens een kleine test: derde versnelling, 50 km/u, laat gas los, kijk hoelang het duurt voordat je 30 rijdt. Volgende test: derde versnelling, 50 km/u, laat gas los en trap tegelijkertijd de koppeling in (waardoor de link motor - aandrijving dus verbroken wordt), en kijk hoelang het nu duurt voordat je 30 rijdt. Ik wil wel een wedje leggen dat het in het eerste geval sneller gaat dan in het tweede. Heeft de motor dan geholpen met afremmen, of niet?Femme schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:56:
Ik vind 'afremmen op de motor' maar een rare term voor gas loslaten bij een normaal toerental wanneer rol- en luchtweerstand voor de meeste vertraging zorgen. Het is niet de bedoeling dat je naar 6000 toeren terugschakeld om de meeste weerstand te krijgen zoals je bijv. bij afdalingen zou doen.
dat de motor maar voor relatief weinig afremming zorgt kun je op de zelfde manier uitzoeken, als de motor de meeste vertraging levert (dus meer dan 50%) zou je dus met koppeling in de meer dan de dubbele afstand moeten af leggen voor je 30 rijd van de 50 af, simpelVerwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:02:
[...]
Hoe weet je nou precies wat voor de meeste vertraging zorgt? Feit blijft dat je met het gas loslaten sneller afremt dan als je de koppeling intrapt. Stel dat je dat niet gelooft, doe eens een kleine test: derde versnelling, 50 km/u, laat gas los, kijk hoelang het duurt voordat je 30 rijdt. Volgende test: derde versnelling, 50 km/u, laat gas los en trap tegelijkertijd de koppeling in (waardoor de link motor - aandrijving dus verbroken wordt), en kijk hoelang het nu duurt voordat je 30 rijdt. Ik wil wel een wedje leggen dat het in het eerste geval sneller gaat dan in het tweede. Heeft de motor dan geholpen met afremmen, of niet?
[ Voor 23% gewijzigd door GoldenSample op 01-06-2008 17:12 ]
Verwijderd
Helemaal waar natuurlijk, ik bedoelde daar meer mee te zeggen: hoe weet je dat nu al? Ik denk namelijk dat hij dat nog niet geprobeerd heeft. Maar dan nog, als je "remt" dan zal niemand tegenspreken dat de rem voor de vertraging zorgt, en dat terwijl een deel van de vertraging nog steeds van luchtweerstand afkomstig is. Mijn punt dus: afremmen op de motor is wel degelijk een valide term, onafhankelijk van welke percentage van de vertraging daadwerkelijk afkomstig is van de motor.GoldenSample schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:07:
dat de motor maar voor relatief weinig afremming zorgt kun je op de zelfde manier uitzoeken, als de motor de meeste vertraging levert (dus meer dan 50%) zou je dus met koppeling in de meer dan de dubbele afstand moeten af leggen voor je 30 rijd van de 50 af, simpel
.
[ Voor 10% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-06-2008 17:38 ]
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Zou wel afdoen aan het concept van die challenge...AkroBatik schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:24:
Verder allemaal leuk natuurlijk maar de kans dat de TS temaken krijgt met een automaat lijkt me zeer groot.

[ Voor 16% gewijzigd door S_Chief op 01-06-2008 20:51 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq