Toon posts:

ervaringen M-Audio Audiophile 2496

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

op dit moment heb ik mijn versterker (rotel RA-940BX) direct aangesloten op de geluids kaart van mijn moederbord(asus m2n-32 sli delux) klinkt redelijk alleen naar mijn idee kan het beter.
luister veel muziek vooral veel .flac bestanden.
nu heb ik wel wat rond gelezen en kwam ik uit bij de audiophile 2496.
en vroeg ik mij af wat de ervaringen zijn van jullie.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

goed alleen ligt de laatste versie van de software soms moeilijk te doen...moet nog weer eens downgraden

mm das vaag...kijk net even naar hun site voor een eventuele upgrade is mijn versie er weer afgehaald en bieden ze nu standaard een oudere versie aan.....ik heb dus de 5065 installed.

[ Voor 47% gewijzigd door Ray op 01-06-2008 00:48 ]

Verwijderd

Yep, ik heb Audiophile gehad, FireWIre uitvoering. Echt een perfect apparaat met nog mooiere software erbij. Inmiddels weer verkocht omdat ik een Xone 3D heb met ingebouwde geluidskaart. Maar die audiophile is echt een topproduct van ook een topmerk.

Verwijderd

Mijn ervaring;

Ik heb de 2496 al jaren naar tevredenheid draaien hier.
Hij zit bij mij ook op een versterker aangesloten en wordt voornamelijk gebruikt om naar muziek te luisteren.
Vorig jaar heb ik een versie van Vista geïnstalleerd en er waren toen (nog) geen drivers voor.
Ik was dus genoodzaakt mijn onboard sound te gebruiken.
Toen werd wel duidelijk wat voor verschil de M-Audio maakt! Ik miste zo veel geluidskwaliteit ineens.

Nu is er wel een driver voor Vista, maar ik ben al lang weer teruggegaan naar XP.

Voor de 85,- die hij nu kost bij Feedback haal je een geweldige kaart in huis.
De meeste mogelijkheden gebruik ik niet eens, maar ik heb geen spijt van de aankoop.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook een 2496 sinds een maand of 3, aangesloten op een versterker met daarop 2 Quad 11L2. Ik draai op Vista en dat gaat allemaal uitstekend met de drivers van M-Audio. En inderdaad de geluidskwaliteit is super.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt voor de reacties :)
klinkt als een echte aanrader _/-\o_
maar heeft iemand meschienook nog ervaring met het opnemen met de 2496.

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
Rip wel aardig vaak lptjes met mijn 2496. Superkwaliteit. Voorheen deed ik het met een Creative. Maar dan kreeg ik een hoop ruis als cadeau. Met de maudio heb ik daar totaal geen last van. :)

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2025

antipode

-=Got is in the details=-

Goede concurrent van de audiophile vormt de E-MU 0404. Kan je ook goed mee opnemen, al heb ik dat nog niet getest. Prijs is zo rond de honderd euro. Zoek maar eens op reviews en maak vervolgens je keuze zou ik zeggen. Welke kaart je ook kiest, je hebt in geen geval een miskoop.

Verwijderd

Vraagje:
Hoe sluiten jullie deze kaart nu eigenlijk aan op de versterker?
Analoog of digitaal. Bij analoog kan ik mij 100% voorstellen dat de kwaliteit stukken en stukken beter zal zijn, maar bij S/PDIFF (coaxiaal/optisch) vraag ik me het toch echt af waar de kwaliteits verschillen vandaan moeten komen.

Ben erg benieuwd naar jullie antwoord, want ik draai ook een HTPC aangesloten op mijn Cambridge Audio installatie (via coaxiaal S/PDIFF).

Verwijderd

Topicstarter
ga ik toch voor de Audiophile. deze week halen weet nog niet waneer maar zeker deze week! :) :)
en voor de gene hier boven ^^
voor 5.1 moet je deze kaart naar wat ik heb gelezen digitaal aansluiten.
voor stereo waar maan voorkeur naar uit gaat.
sluit ik hem aan met tulpjes gewoon direct op de versterker
zelfde verhaal als nu alleen niet met jack tulp maar tulp tulp

Verwijderd

Een geluidskaart sluit je digitaal aan als je gebruik wilt maken van de DAC's in je receiver, en als je er zeker van wilt dat het signaal niet verstoord word. Bij het analoog overbrengen van het signaal zou er verlies kunnen optreden.

Via SPDIF kan je 2-kanaals PCM (uncompressed) overbrengen, DTS en AC3 (dts en ac3 worden vooral bij films gebruikt). Spellen zijn vaak 5-kanaals (5.1) PCM, en dat kan SPDIF niet overbrengen of je moet een kaart hebben met DTS-connect, die het 5-kanaals PCM signaal real-time overzet naar DTS (wat een gecompressed 5-kanaals signaal word).

In dit geval moet je je afvragen of de DAC's van de Audiophile 2496 (en de verbinding) beter zullen zijn dan de DAC's van je versterker. Ik heb ook de 2496 hier liggen, maar de geluidskwaliteit via SPDIF (en dus de DAC's van mijn Yamaha RX-V659) is stukken beter als analoog via de 2496. Via de 2496 klinkt het allemaal een stuk doffer.

En SPDIF kan gewoon via je moederbord, daar heb je geen (dure) geluidskaart voor nodig.
Dit is mijn ervaring met de 2496, maar het hangt allemaal van je setup af!
Eigenlijk is proberen de enige manier om erachter te komen wat beter is ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:19:
Een geluidskaart sluit je digitaal aan als je gebruik wilt maken van de DAC's in je receiver, en als je er zeker van wilt dat het signaal niet verstoord word. Bij het analoog overbrengen van het signaal zou er verlies kunnen optreden.

Via SPDIF kan je 2-kanaals PCM (uncompressed) overbrengen, DTS en AC3 (dts en ac3 worden vooral bij films gebruikt). Spellen zijn vaak 5-kanaals (5.1) PCM, en dat kan SPDIF niet overbrengen of je moet een kaart hebben met DTS-connect, die het 5-kanaals PCM signaal real-time overzet naar DTS (wat een gecompressed 5-kanaals signaal word).

In dit geval moet je je afvragen of de DAC's van de Audiophile 2496 (en de verbinding) beter zullen zijn dan de DAC's van je versterker. Ik heb ook de 2496 hier liggen, maar de geluidskwaliteit via SPDIF (en dus de DAC's van mijn Yamaha RX-V659) is stukken beter als analoog via de 2496. Via de 2496 klinkt het allemaal een stuk doffer.

En SPDIF kan gewoon via je moederbord, daar heb je geen (dure) geluidskaart voor nodig.
Dit is mijn ervaring met de 2496, maar het hangt allemaal van je setup af!
Eigenlijk is proberen de enige manier om erachter te komen wat beter is ;)
Wat ik inderdaad zelf al dacht...
Bedankt voor je input.
Het enige wat ik nog zou kunnen overwegen (met mijn huidige setup) is om een geluidskaart te nemen die elk audio-type kan omzetten naar S/PDIF indien ik tegen zo'n situatie aanloop.
Pagina: 1