Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] BSOD 0x00000050 ntfs.sys (ook met BartPE)

Pagina: 1
Acties:

• twooggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Het volgende is het geval:

Ik heb een Acer Aspire 1350 (1356LCi) met WinXP Home.
  • Proc: AMD Athlon XP-M 2800+ / 2.13 GHz
  • HDD: Seagate Momentus 42 ST94019A 40 GB, 2.5" x 1/8H - 4200 tpm - 100 MBps - ATA-100
  • MEM: Infineon, 2x256MB, PC2700S-2533-0-A1 HYS64D32030GDL-6-B 32MX64 SDRAM
    Waarvan er 1 zeker stuk is, deze is dus al verwijderd.
Na een jaar of 4 was hij bijzonder sloom geworden dus ik denk, effr de recovery cd erin en na 10 min. kunnen we weer 4 jaar vooruit.
Het recoveren ging goed en ook de eerste keer opstarten ging goed tot daadwerkelijk verschijnen van het XP aanmeldscherm. Toen was er een BSOD met volgende foutmelding:
page_fault_in_non_paged_area en de melding dat dit ligt aan ntfs.sys.
Elke volgende keer opstarten geeft wel de voortgangsbalk, maar als dan naar het aanmeldscherm geswitcht wordt wederom een BSOD en een reboot.

Nu heb ik inmiddels:
  • nog een paar keer gerecovered;
  • geprobeerd XP pro SP3 te installeren met dezelfde BSOD als resultaat;
  • geprobeerd BartPE op te starten met dezelfde BSOD als resultaat;
  • uitgebreid gezocht op google;
  • gezocht op Experts Echange;
  • gezocht op etc. etc.;
  • de diverse partities geformateerd;
  • het geheugen getest in de verschillende bankjes met Memtest 86+ v1.70;
  • Ubuntu 7 geprobeerd, deze is, gestart vanaf cd, wel stabiel.
Gezien het feit dat zowel BartPe als de install van XP met SP3 vanaf cd dit resultaat ook geven, lijkt het mij niet te liggen aan de harde schijf (BartPe werkt, dacht ik, puur in het geheugen). Blijft het geheugen volgens mij nog over (of iets exotisch als de processor of het moederbord).

De vraag is dus, heeft iemand een oplossing of een idee wat mij verder kan helpen?

Als het nl. niet aan het laatste reepje geheugen ligt, dan ligt het dus ergens anders aan. Dus is het dan wijsheid om geheugen te kopen bij de plaatselijke PC boer, met het risico dat het evengoed niet werkt?

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
page_fault_in_non_paged_area klinkt alsof je geheugen naar niet bestaande adressen probeert te schrijven... Wat is de uitslag van de memtest?

I see red pixels.

• twooggy
Memtest gaf bij de ene bank een constante error, deze is inmiddels verwijderd. De andere doorloopt de test zonder problemen.

• joggie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 15:00

joggie

Wie niet gek is, is saai

Met de ubuntu CD kun je een MEMtest doen...de stop message zegt waarschijnlijk iets over het geheugen idd..ik weet echter wel zeker dat de melding zelfs hier op tweakers.net terug te vinden is.

Wat vind je op de site van microsoft over deze melding?

Joggie ;)

• twooggy
De melding is wel terug te vinden, echter, voor zover ik het terug kan lezen kon iedereen middels een clean install of BartPE het systeem weer aan de praat krijgen. Dit lukt mij dus niet.

Op de site van Microsoft staan allerhande oorzaken, allen software based en ze ontstaan tijdens een sessie van het betreffende OS. Mijn OS start niet eens. Dus log berichten etc. bekijken is er niet bij.

[ Voor 35% gewijzigd door twooggy op 31-05-2008 22:50 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het ligt er ook een beetje aan wat je in die BartPE image hebt verwerkt, 256MB is soms voor een fully loaded image te weinig waardoor ook een BartPE disk een stop error 0x50 op ntfs.sys geeft.

Heb je die zelf gemaakt, of ergens gevonden? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 18:48

Knaak

It's me, Mario!

Het kan ook door je mobo komen, dat had ik laatst iig. Was een vage fout in de memory controller en geheugen banken. Misschien kan je daar eens naar kijken?

• twooggy
BartPE is een standaard gedownloade versie van feb 2007, niks speciaals aan toegevoegd.
MOAW schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:52:
Het kan ook door je mobo komen, dat had ik laatst iig. Was een vage fout in de memory controller en geheugen banken. Misschien kan je daar eens naar kijken?
Hoe kom je daar achter? Ik heb daar geen kaas van gegeten.

[ Voor 65% gewijzigd door twooggy op 31-05-2008 23:09 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

twooggy schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:04:
BartPE is een standaard gedownloade versie van feb 2007, niks speciaals aan toegevoegd.
Grappig, want BartPE images kun je officieel niet standaard downloaden - dat gaat immers tegen de gebruikersvoorwaarden van zowel BartPE als Windows in.

Of heb je 'm zelf gemaakt? Zo ja, met XP Pro of Windows 2003 Server als basis?

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 31-05-2008 23:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• twooggy
Yup met XP pro als basis. Is al even geleden en ik doe het niet dagelijks.

Dus, er stond nog een NTFS partitie, hidden weliswaar. Deze heb ik weggeknikkerd en nu loopt het weer. Topic kan dus dicht.

[ Voor 46% gewijzigd door twooggy op 01-06-2008 12:37 ]

Pagina: 1