Het volgende is het geval:
Ik heb een Acer Aspire 1350 (1356LCi) met WinXP Home.
Het recoveren ging goed en ook de eerste keer opstarten ging goed tot daadwerkelijk verschijnen van het XP aanmeldscherm. Toen was er een BSOD met volgende foutmelding:
page_fault_in_non_paged_area en de melding dat dit ligt aan ntfs.sys.
Elke volgende keer opstarten geeft wel de voortgangsbalk, maar als dan naar het aanmeldscherm geswitcht wordt wederom een BSOD en een reboot.
Nu heb ik inmiddels:
De vraag is dus, heeft iemand een oplossing of een idee wat mij verder kan helpen?
Als het nl. niet aan het laatste reepje geheugen ligt, dan ligt het dus ergens anders aan. Dus is het dan wijsheid om geheugen te kopen bij de plaatselijke PC boer, met het risico dat het evengoed niet werkt?
Ik heb een Acer Aspire 1350 (1356LCi) met WinXP Home.
- Proc: AMD Athlon XP-M 2800+ / 2.13 GHz
- HDD: Seagate Momentus 42 ST94019A 40 GB, 2.5" x 1/8H - 4200 tpm - 100 MBps - ATA-100
- MEM: Infineon, 2x256MB, PC2700S-2533-0-A1 HYS64D32030GDL-6-B 32MX64 SDRAM
Waarvan er 1 zeker stuk is, deze is dus al verwijderd.
Het recoveren ging goed en ook de eerste keer opstarten ging goed tot daadwerkelijk verschijnen van het XP aanmeldscherm. Toen was er een BSOD met volgende foutmelding:
page_fault_in_non_paged_area en de melding dat dit ligt aan ntfs.sys.
Elke volgende keer opstarten geeft wel de voortgangsbalk, maar als dan naar het aanmeldscherm geswitcht wordt wederom een BSOD en een reboot.
Nu heb ik inmiddels:
- nog een paar keer gerecovered;
- geprobeerd XP pro SP3 te installeren met dezelfde BSOD als resultaat;
- geprobeerd BartPE op te starten met dezelfde BSOD als resultaat;
- uitgebreid gezocht op google;
- gezocht op Experts Echange;
- gezocht op etc. etc.;
- de diverse partities geformateerd;
- het geheugen getest in de verschillende bankjes met Memtest 86+ v1.70;
- Ubuntu 7 geprobeerd, deze is, gestart vanaf cd, wel stabiel.
De vraag is dus, heeft iemand een oplossing of een idee wat mij verder kan helpen?
Als het nl. niet aan het laatste reepje geheugen ligt, dan ligt het dus ergens anders aan. Dus is het dan wijsheid om geheugen te kopen bij de plaatselijke PC boer, met het risico dat het evengoed niet werkt?