Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Stukje voorgeschiedenis..
Aangezien mijn telefoon abonnement bijna verlopen is en mijn toestel nog van 2005 is ;) neem ik gelijk maar een nieuwe phone erbij en mijn oog was gevallen op de SE C702 mét GPS ontvanger 8) . En je bent tweaker of niet, maar ik ben dus al een hele dag aan het googlen naar fatsoenlijke software om te draaien op die telefoon. Zo kwam ik uit bij:

Wayfinder
Het programma bestaat in alle soorten en maten, gratis tot een startpakket van 250 euro.
Waar het mij voornamelijk om ging was Wayfinder Active. Zie hier:
http://www.wayfinder.com/?id=7061&lang=en-UK

Stukje quote:
Detailed statistics: Maximum, current and average speed. Distance, calories burned, altitude info and much more.
Nou als hardloper is dat natuurlijk zeer nuttige informatie en als dat ook nog gratis is.. _/-\o_

Maar...
Het is mij niet geheel duidelijk of het systeem nou wel of geen informatie/maps binnen haalt via GPRS (dat wil ik dus vermijden). Het gaat er mij om dat ik gem. snelheid en afstand statistieken heb en dus gratis :). Voor het programma wil ik best eenmalig betalen, maar ik wil absoluut geen GPRS abonnement afsluiten. Iemand hier ervaring mee?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Cheezus

Luiaard

Ik ben ook van plan deze telefoon te halen als m'n abo afloopt (nog 1 maandje).

Standaard zit er toch Google Maps op? Kan deze niet dergelijke statistieken weergeven?

Verder heb ik ook al even gekeken wat het datagebruik is als je de routeplanner gebruikt: dit zou maar enkele kB's per route zijn. Ik weet niet hoe het bij andere providers zit maar bij t-mobile kun je naast een data-abo ook gewoon per MB betalen. Dit is vrij duur maar als een route maar enkele KB's is maakt dat natuurlijk niet zoveel uit.

Hopelijk is de C702 een mooie vervanger voor m'n W810i :)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:06

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Is een Nokia telefoon die Nokia Sports Tracker Beta ondersteund niets voor jou? Deze applicatie behoeft geen GPRS, maar is wel optioneel voor meer functies. Je kan namelijk via GPRS je workout uploaden naar de Nokia site, of zelfs je route live sharen op het internet.

Ik gebruik zelf een Nokia 5500 (zonder intergrated GPS) en ben super tevreden met deze applicatie. Mijn nieuwe toestel zal wél een geïntergreerde GPS hebben, waardoor je niet nog zo'n apart ding nodig heb.

Ik begrijp dat een Nokia geen SonyEricsson is. En aangezien ik ook altijd een groot (Sony)Ericsson fan was/ben, kijk ik wel even verder in plaats van zomaar voor een Nokia te kiezen. Alleen ben ik van mening dat Nokia momenteel meer (voor mij) interessante applicaties en mogelijkheden biedt.

Ook zijn er voor de Nokia's momenteel meer navigatie oplossingen (TomTom, Sygic, Garmin, Route66, etc... etc....)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb nog steeds de SE K750i en ben daar heel tevreden over! Echt een machtig apparaatje! Moet dus wel even wennen aan Nokia idd.
De Nokia N82 ziet er ook wel erg gaaf uit.. vooral de specs dan. Maar is meteen weer een slagje duurder ook :( (159e bij mijn abo, ga geen 2 jaar abo afsluiten).

Ik ga even meer mogelijkheden bekijken met Nokia :). En stiekem hopen dat als er een nieuwe stoot SE's komen (C702, C902 etc) dat de Nokia's wat in prijs gaan dalen om de concurrentie aan te gaan.. *wishfull thinking* :D. Ergens heb ik ook geen zin om zoveel te betalen voor GPS, dan koop ik liever een goed horloge erbij met GPS ;). Telefoons gebruik ik n.l. ook vooral om mee te gooien, bij het sporten krijgen ze regelmatig harde klappen te verwerken en dan vind ik het zonde om 500e in je zak te hebben.. :P. Mijn oude SE heeft dit alles goed overleefd!! :).

Mijn perfecte oplossing zou dus zijn die C702 met een soort Nokia sports oplossing..

Nog even wat anders trouwens. Waarom moet ik in godsnaam bij verlenging van het abonnement meer betalen dan bij een nieuw abonnement?? Klein voorbeeld: SE 702 met 35e maandkosten kost eenmalig 110euro bij verlenging en 3 euro bij een nieuw abonnement. Kan ik dan niet beter een nieuw abonnement afsluiten en mijn telefoonnummer meenemen?

[ Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 02-06-2008 00:19 ]

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 18:32
Neem een knappe Symbian Nokia of Windows Mobile HTC/Samsung/etc, daar is veel navigatiesoftware voor zoals Sygic bijvoorbeeld. Of nav4all, navigon, noem maar op. Sygic McGuider is mijn persoonlijke favoriet, mooie navigatie, snel en niet te vergeten: goedkoop. 79 euro voor een officiele versie voor heel Europa! Ik heb geen belang in Sygic ofzo, maar ben er gewoon erg tevreden over. Nav4all werkt compleet via GPRS/3G en slurpt dus behoorlijk aan je databundel. Daarnaast is ie niet snel en moet ie eerst een nieuwe kaart binnenhalen als je van de route afwijkt. Verder de bekende TomTom, Route66 etc. Garmin is ook een mooie, alleen weet ik niet zeker of het met een ingebouwde GPS werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Miglow op 02-06-2008 00:13 ]

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Miglow schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:12:
Neem een knappe Symbian Nokia of Windows Mobile HTC/Samsung/etc, daar is veel navigatiesoftware voor zoals Sygic bijvoorbeeld. Of nav4all, navigon, noem maar op. Sygic McGuider is mijn persoonlijke favoriet, mooie navigatie, snel en niet te vergeten: goedkoop. 79 euro voor een officiele versie voor heel Europa! Ik heb geen belang in Sygic ofzo, maar ben er gewoon erg tevreden over. Nav4all werkt compleet via GPRS/3G en slurpt dus behoorlijk aan je databundel. Daarnaast is ie niet snel en moet ie eerst een nieuwe kaart binnenhalen als je van de route afwijkt. Verder de bekende TomTom, Route66 etc. Garmin is ook een mooie, alleen weet ik niet zeker of het met een ingebouwde GPS werkt.
Nokia maps geprobeerd van het weekeinde met mijn N82 en het werkt best aardig. Alleen was de accu beetje snel leeg. Ik weet alleen niet meer goed of deze al bijna leeg was voor is begon of juist vol. Van de week even proberen met een volle accu. Ook ga ik dan even Garmin Mobile XT proberen.

Jullie horen nog van mij.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb het antwoord al:
The phone also features the sports application Tracker, which allows you to keep track of your speed, distance, route, and calories during training. Using the Tracker doesn't require connection to the Internet, and there are no costs for using it. When the Tracker application is started and "Start training" is selected the application looks for available satellites. Users can choose between time, distance, route based or no limit trainings.

The menu of the Tracker application consists of Start training, Routes, Results, Summary, and settings submenus. Under Routes the routes covered so far are stored. The distance covered is shown in either meters or kilometers. Each route can be viewed in a graphic map.

Results sorts all the activities in a calendar month view. Sessions saved for the particular month are indicated by a small icon. The same holds true when day view is selected. Each result can be analyzed in graph or replayed. The graph shows the average speed and the activity total time.

In the settings menu there are plenty of customization options for the Tracker - units, energy consumption, personal profile, auto save routes, etc. In the personal profile you are prompted to enter details as gender, height, weight, and year of birth. Having defined a speed zone when starting a training session, you will be prompted with phone vibration and on-screen text to speed up or slow down to keep within the preset speed.

We liked the Tracker application - it proved a handy piece of software. Bear in mind that it requires access to satellites and cannot be used in covered areas such as indoor gyms or the like.
Lijkt me net zoiets als dat Nokia programma! Klinkt allemaal erg goed!! _/-\o_

Bron:http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c702-review-230.php Goede review!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Klinkt zeker erg goed. Ik ben erg benieuwd naar deze applicatie.

-

• zohrann
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 02:09
Ik zag dat er een paar van jullie het over de SE C702 hadden...

...ik heb er 1 sinds een weekje en hij is echt te gek. Was de 1e dag dat ik hem had bij een maatje, en die schrok zich rot toen ik hem even snel onder de kraan hield ,ghehehe. Ja, het werkt echt die waterafdichting, en hij maakt inderdaad bovengemiddeld herrie over de speaker en wat beterft het stof....tsja, zo lang heb ik hem niet :)

Maaaaar, wat maakt hem extra leuk, de GPS die er in zit, en laat die ook goed zijn!! Wat ik met jullie delen wil is de gratis java-based freeware navigatie die op het net staat. Zoals Wayfinder en consorten zijn er genoeg, maar je hebt wel een internet verbinding nodig voor maps en data. Kijk eens voor een leuke offline GPS oplossing naar TrekBuddy, of Mario-Advisor of voor ' turnbyturn' navigatie We-Travel. Als je TrekBuddy neemt, een GPS tarcker, is dit een handige link.... het coole van MarioAdvisor is dat hij met Garmin .img maps om kan gaan en We-Travel is een serieuze optie als het gaat om routenavigatie. We-Travel staat nog in de kinderschoenen, maar het is al wel een complete applicatie met Nederlandse map .....en dit allemaal vrij te gebruiken.....niks illegaals!
En nog iets, omdat het java-apps zijn kan je in principe zowat elke java-supporting telefoon met interne GPS of bluetooth omtoveren tot GPS navigatie/tracking apparaat, en dat zonder internetverbinding (offline maps).

Ik wilde dit even kwijt naar aanleiding van mijn speurtocht voor gratis offline GPS software voor mijn SE C702. Omdat deze telefoon op het SE A200 OS draait, werd de keuze voor offline GPS software een stuk lastiger dan met Symbian of WMx. De wereld van java kom ik op uit, zeker de moeite waard om eens mee te experimenteren!! Nog even een link voor VEEL java apps.....

Enjoy, John <+:)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb inmiddels ook de C702 gekocht :P

Sony Ericsson C702 ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Sport_Life op 13-11-2008 00:32 ]

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Kan je wat informatie geven over de tracker die erin zit?

-

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Cheezus

Luiaard

De tracker houdt je route bij (deze kun je geloof ik ook exporteren), je gemiddelde/huidige snelheid, je kan verschillende 'laps' lopen en je kan zien hoeveel energie je verbruikt hebt (even een profiel met lengte/gewicht/geslacht/leeftijd maken)..
Elke 'training' wordt opgeslagen en je kunt ze met elkaar vergelijken.

Volgens mij was dat het wel zo'n beetje :P

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kunt inderdaad de route van de tracker opslaan en in bijvoorbeeld Mapsource (van Garmin) laden om je route op een kaart te projecteren.
Helaas kan je de tracker niet minimaliseren, dus bellen, fotograferen of andere zaken werken niet meer totdat je de tracker stopt. De toetsenbordvergrendeling werkt ook niet met de tracker aan.
De ontvangst is erg slecht (Ik gebruik hem alleen zonder duur aGPS). Om de eerste fix te krijgen moet je op een open plaats gaan staan en de telefoon superstil vasthouden of eigenlijk gewoon neerleggen, anders krijg je geen fix. Na een paar minuten stilhouden heb je een fix en kan je de training starten. Loop je echter in het bos, dan valt regelmatig de verbinding weg. Hij verbindt dan het laatst bekende punt met het nieuwe punt.
De snelheid is erg onnauwkeurig en wisselt continu, ook als je stilstaat.
Wil je echt iets om mee te trainen, dan is een Garmin Forerunner de beste optie.

Aangezien het lang duurt om een fix te krijgen, is de optie om locatiegegevens op te slaan bij het maken van een foto ook niet echt nuttig.

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Toch weinig informatie over te vinden.

Ik heb de HTC Touch HD met Windows Mobile 6.

Ik zoek dus een GPS programma, die met .gpg-bestanden werkt. Ik wil ermee mountainbiken in het bos en routes 'opnemen' en routes van internet plukken en zo met die .gpx op pad gaan. Dus dan wil ik op mijn display een kaart met een driehoekje erop, even simper gezegd.

Is Garmin Mobile XT dan dé oplossing? Zo ja, vreet het echt je accu binnen no-time leeg?
Pagina: 1