Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

computable feed heeft dubbele items

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik op de FP rondkijk staat er bij de computable tracker regelmatig een dubbele eerste entry, is dit aan te passen?

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://rvandenblink.nl/computabletracker.png

Ja ik weet dat het w.s. de RSS-feed is die dit dubbel weergeeft, maar is het erg lastig om dit te filteren?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

RSS items worden bij ons lokaal gecached en om te bepalen of een item bij het parsen van een nieuwe versie van een feed al aanwezig is in onze cache gebruiken we de URL. Als bij een site een zelfde artikel om 1 of andere reden een ander URL krijgt dan zien wij dat als een nieuw item en wordt deze toegevoegd naast het reeds bestaande (maar dus oude) item.

RSS heeft wel een manier om aan te kunnen geven dat iets een 'update' is van een ouder item (waarbij zelfs de URL anders is) dmv GUID, maar zelfs als we daar ondersteuning voor zouden inbouwen zou dat het geval van Computable niet kunnen ondervangen aangezien ze het volledige URL ook als GUID gebruiken en, zoals in dit geval, dat bij het wijzigen van de categorie in dat URL toch weer als een nieuw item zal worden gezien.

De enige manier om dit te ondervangen is door (voor eventueel bepaalde sites) enkel het resultaat van de laatste RSS verwerking als 'volledig en up-to-date' aan te merken.

Intentionally left blank

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
Hebben jullie Computable gemeld dat het gebruik van een url voor het aangeven van een GUID verkeerd is. Immers de implementatie om op basis van het GUID te bepalen of iets hetzelfde of een ander item is, dat zou correct zijn. Een url, zeker als titels in de url worden opgenomen uit SEO overwegingen is aan verandering overhevig in sommige gevallen. De implementatie van Computable is dus gewoon fout, de SEO string zou achterwege moeten blijven, alleen het ID van een artikel geeft aan of het uniek is.

maw:
dit zou een mogelijk GUID kunnen zijn:
http://www.computable.nl/...sourcing/2573453/1276946/
niet handig om te gebruiken als GUID:
http://www.computable.nl/...nterdiensten-aan-nxp.html

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Civil schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:24:
Hebben jullie Computable gemeld dat het gebruik van een url voor het aangeven van een GUID verkeerd is. Immers de implementatie om op basis van het GUID te bepalen of iets hetzelfde of een ander item is, dat zou correct zijn. Een url, zeker als titels in de url worden opgenomen uit SEO overwegingen is aan verandering overhevig in sommige gevallen. De implementatie van Computable is dus gewoon fout, de SEO string zou achterwege moeten blijven, alleen het ID van een artikel geeft aan of het uniek is.
True, maar de praktijk leert dat veel sites dit helaas verkeerd doen...
maw:
dit zou een mogelijk GUID kunnen zijn:
http://www.computable.nl/...sourcing/2573453/1276946/
Nee, daar staat nog een categorie-pad in dat ook kan wijzigen ;)
Een GUID hoeft overigens helemaal geen link te zijn; enkel het ID van het artikel zelf zou al volstaan.

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 02-06-2008 19:53 ]

Intentionally left blank

• Civil
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-11 15:11
crisp schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:53:
[...]

Nee, daar staat nog een categorie-pad in dat ook kan wijzigen ;)
Een GUID hoeft overigens helemaal geen link te zijn; enkel het ID van het artikel zelf zou al volstaan.
Een categorie ID in de url zetten is sowieso al erg vreemd imo aangezien een artikel (ID) in een categorie gepost wordt is deze ook te achterhalen zonder hem in de url te zetten. Maar goed, ik ben het er geheel mee eens dat het GUID ook gewoon het ID van het artikel kan zijn, zolang artikelen over nieuws en bijv. reviews geen gescheiden ID range hebben :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Civil schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:47:
Maar goed, ik ben het er geheel mee eens dat het GUID ook gewoon het ID van het artikel kan zijn, zolang artikelen over nieuws en bijv. reviews geen gescheiden ID range hebben :)
Dus kan het altijd een artikel id zijn, met desnoods het artikeltype erbij. Sim-pel.

{signature}

• Zwerver
  • Niet online
Uhh, Crisp, is het misschien een idee om je collega's daar eens ff te wijzen op deze situatie? Er staan nu in mijn tracker 6 items, waarvan er 4 hetzelfde zijn :X

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dan moeten we zelf natuurlijk eerst GUID support inbouwen in onze eigen RSS aggregator :P

Intentionally left blank

• Zwerver
  • Niet online
:P Nou, aan het werk zou ik zeggen :+

Nah, zo boeiend is het niet, kzet de computable feed wel uit :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Dit is recentelijk fixed in samenwerking met Computable; zij geven nu nette unieke GUID's mee in de feed en wij hebben hier support voor ingebouwd :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.