[MacBook] Wil niet connecten met wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:23
Sinds een tijdje heb ik ook een macbook, de zwarte versie.

Echter ik kan niet connecten naar wifi netwerken die beveiligd zijn met een WEB-key.
Bij mijn ouders thuis hebben we een sitecom router, met daarachter een Linksys WAP11 Accespoint.

Als ik in het accespoint de beveiliging uitzet, dan wil mijn laptop er netjes naar conecten en kan ik internetten. Echter ik wil toch wel een beetje beveiliging (Ik weet dat WEP snel gekraakt is, maar iets is beter dan helemaal niets) Daarnaast kan de WAP11 alleen maar met WEB omgaan.

Echter als ik de sleutel intyp op mijn mac, dan geeft deze de hele tijd "Incompatible beveiliging."
Uiteraard typ ik gewoon de jusite key in. Daarnaast heb ik de truckjes ook al geprobeerd, $ gebruiken. Via connecten naar ander netwerk, dan het SSID gebruiken en dan specificeren, WEB 40/128 bits HEX (deze gebruik ik dan ook uiteraard).

Dit Acces point heeft overigens altijd meer dan prima gewerkt met een windows laptop.

Echter ik krijg het niet aan de praat...

Tevens had ik op mijn studentenkamer ook een WEP netwerk. Hier kon ik ook niet connecten (met uiteraard de juiste sleutel) Een vriend van me, met ook een MAC, daarbij werkte het ook niet. Dit is inmiddels opgelost, doordat de router het begeven heeft en er een nieuwe router met wpa is aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Gisteravond is het me gelukt!

Bij Authentication type (in het acces point) heb ik hem op Open System gezet, ipv "Both" Wat dus inhoud open system en shared key.

Daarnaast had ik op een site gelezen, dat je moet aanvinken in je accespoint dat deze altijd key1 als voorkeur gebruikt. (Dit stond bij default op key2) Deze twee aanpassingen hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik kan connecten met mijn Acces Piont! Met een Web-Key!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:58
waarom gebruik je weP ipv wpa? je linksys kan alles aan en je mac ook... alleen windows 95 mss niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
jpvk007 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:13:
waarom gebruik je weP ipv wpa? je linksys kan alles aan en je mac ook... alleen windows 95 mss niet
Zoals gezegd, die linksys kan het helaas niet aan..