MySQL, PostgreSQL, InnoDB

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
Niet echt een typefoutje, vandaar dat ik er een apart topic voor aanmaak. In het artikel "reviews: Mysql maakt zich over Oracle en Innodb geen zorgen" worden MySQL, PostgreSQL en InnoDB consequent verkeerd gespeld. Kan dit gefixt worden en in het vervolg vermeden worden? Het ziet er echt niet uit namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dat is de bedoeling; de redactie gaat niet mee met het aandacht trekkende breezer-hoofdlettergebruik dat producenten voor hun producten verzinnen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door eamelink op 31-05-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28
Kun je wel aandachttrekkerij vinden, maar het zijn eigennamen. Die spel je doorgaans gewoon zoals degene die ze verzonnen heeft aangeeft. Het lijkt me dat MySQL AB toch wel beter weet hoe hun producten heten dan jullie.

Verder zijn de hoofdletters natuurlijk niet willekeurig gekozen zoals in breezertaal, maar zijn het afkortingen die altijd al met hoofdletters gespeld worden (ook op Tweakers.net). Jullie schrijven ook gewoon "Microsoft SQL Server" (en niet: "Microsoft Sql Server" of "Microsoft sql server") dus waarom dan niet "PostgreSQL"?

Verder zijn er letterlijk duizenden publicaties te vinden waarin MySQL en PostgreSQL en InnoDB juist gespeld worden; wisselend van websites, publicatie en jaarverslagen van Sun en Oracle, en allerlei boeken over MySQL en PostgreSQL (ook Nederlandstalige!) Jullie schrijfwijze heb ik nog nooit eerder gezien. Er is dus geen enkele aanleiding om te verzinnen dat het "Mysql" zou zijn in plaats van "MySQL".

Ik kan dus niet anders zeggen dan dat ik het verhaspelen van eigennamen behoorlijk slordig vind overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flux_w42
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09-2024

flux_w42

jah, nu is het helemaal kapot

Het gaat niet over meegaan met een trend of zo. De naam van een product staat toch vast? En als de producent zegt dat het met hoofdletters is, dan is het met hoofdletters. Die namen zijn trouwens zo gepatenteerd. (Zie bijvoorbeeld de MySQL trademark policy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

flux_w42 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:17:
Het gaat niet over meegaan met een trend of zo. De naam van een product staat toch vast? En als de producent zegt dat het met hoofdletters is, dan is het met hoofdletters. Die namen zijn trouwens zo gepatenteerd. (Zie bijvoorbeeld de MySQL trademark policy)
Ik neem aan dat eamelink sarcastisch is.
iPod en dergelijke worden altijd wel goed geschreven en je wordt bijna op je vingers getikt als je het verkeerd doet.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

* r0b wijst subtiel naar de banner onder z'n post :+

M.i. is MySQL gewoon een trademark, en dus mét capitals.
Zo heeft Xerox een tijd lang XEROX geheten, en is Microsoft Network "MSN" en niet "msn".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik ga er niet teveel op in omdat ik niet namens de redactie kan spreken en hen ook het gras voor de voeten niet wil wegmaaien; maar dit is wellicht een interessante post: Rataplan in "Tomtom of TomTom?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
r0b schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:53:
* TheZeroorez wijst subtiel naar de banner onder z'n post :+

M.i. is MySQL gewoon een trademark, en dus mét capitals.
Zo heeft Xerox een tijd lang XEROX geheten, en is Microsoft Network "MSN" en niet "msn".
En zo krijg je nieuwsberichten over een ASUS NVIDIA GeForce EN9800GX2 met 1 GB GDDR3, welke door GebRUikeR overklokt is en 10001 punten haalde in 3DMARK Vantage :z

Ik ben het eens met het feit dat die namen zo horen, maar sinds er steeds meer van die onnodige hoofdletters komen en sommige bedrijven hun naam er zelfs op aanpassen (nVidia > NVIDIA bijvoorbeeld) is het toch wel héél vervelend om zo te lezen, imo een stuk vervelender dan Nvidia te lezen. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat de redactie dit niet wil en het tegen gaat.

Er is trouwens maandelijks een topic als deze, dus enig zoekwerk hier binnen GR en je ziet zo hoe en waarom de redactie erover denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:13:
Er is trouwens maandelijks een topic als deze, dus enig zoekwerk hier binnen GR en je ziet zo hoe en waarom de redactie erover denkt.
Q.E.D.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.