Toon posts:

Philps LCD samen met decoder van Humax en XBOX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze week wil ik de bovenstaande Philips 37pfl9603d aanschaffen.

Gezien dit mijn eerste LCD TV wordt en ik veel randapparatuur heb is mij een aantal dingen nog niet duidelijk.

Ik wil graag TV kijken in HD kwaliteit (aangeboden zenders ) dus dien in een HD plus pakket af te sluiten. Dit abonnement zal gezien het aanbod in mijn regio bij Ziggo worden afgesloten. Daarnaast heb ik de DVD-recorder met harde schijf 160 GB van Philips (DVDR3577H/31) en een XBOX 360 met HD kabels.

Nu heb ik de volgende vragen;
Welke decoder kan ik het beste gebruiken, zelf zat ik te denken aan de humax IR-FOX C(€90), of dien ik de duurdere (€250) humax te nemen de iPVR9200C? Indien ik de duurde moet nemen omdat deze beter HD ondersteund kan ik me HD DVD speler wel weg doen, daarom zou ik liever de IR-FOX c nemen en dan mijn HD recorder blijven gebruiken. Vraag is dus eigenlijk of de IR FOX voldoende kwaliteit bied voor de TV.

Daarnaast wil ik weten indien in wel mee HD recorder blijf gebruiken of ik dan ook hiervoor een 'dure' scard dien te gebruiken? en of deze ook goedkoper op internet zijn te bestellen.

Mijn XBOX 360 kan als ik me niet vergis direct aangesloten worden op de TV dus dat is geen probleem.

Andere tips en adviezen zijn welkom zeker t.a.v. de decoder gezien ik me hier nog niet heel erg in verdiept heb.

Alvast dank voor de reacties,
Alex

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om echt HD kanalen te ontvangen heb je dus een echte HD decoder nodig, High Definition decoder, niet te verwarren met een HardDisk decoder. Die Humax 9200C is een goeie SD decoder met harddisk recording.

Je XBOX 360 kan je via Component, of HDMI als je zo'n wat nieuwere versie hebt.

Wil je echter een HD HDD decoder hebben, dan zul je nog even moeten wachten tot Ziggo zo'n ding goed getest en vrij gegeven heeft voor gebruik anders heb je 0,0 support op het ding.

De IR FOX is in geen geval in staat om het HD signaal te ontvangen mocht je een HD abonnement nemen. De harddisk recorder kan je prima met een fatsoenlijke SCART kabel aansluiten.

PS : Ik heb dezelfde Philips tv met XBOX360 en Humax 9200C, echter zonder HD abonnement aangezien er toch nog geen fatsoenlijke HD PVR (zo noemen ze die) apparaten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door redfoxert op 31-05-2008 21:02 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dus als ik je goed begrijp kan ik beter de duurdere Hymax 9200c nemen, de HD Recorder weg doen? maar als ik in HD kwaliteit tv wil kijken is er dan een decoder die dat ondersteund?

De Hard Disc heeft dan geen functie meer dus die komt dan op MP.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:12:
Oke, dus als ik je goed begrijp kan ik beter de duurdere Hymax 9200c nemen, de HD Recorder weg doen? maar als ik in HD kwaliteit tv wil kijken is er dan een decoder die dat ondersteund?

Ik heb de pvr9200c echt een perfect apparaat. Maar geen HDMI aansluiting dus ook geen HD signaal.
Op dit moment is die van Samsung de enige DCB-H360R. Later komt Humax ook met een HD decoder. Later dit jaar een HD PVR decoder. Ik wacht zelf nog even op de PVR.

Als je je DVD recorder wegdoet hoe speel je je dvd's dan nog af?

Edit: op je Xbox natuurlijk. :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:12:

De Humax 9200C is inderdaad een erg fijn apparaat maar mist helaas het decoderen van het HD signaal.

DVD's kan je eventueel nog het beste afspelen op een DVD speler die ook kan upscalen naar 1080P signaal bijvoorbeeld de Philips 5980 of de opvolger die ergens volgende maand beschikbaar komt: Philips 5990. Er zijn overigens nog wel zat andere DVD spelers met een goeie upscaler, toevallig heb ik zelf ook de 5980 en het beeld is echt heel erg fijn om naar te kijken :)

https://discord.com/invite/tweakers