Toon posts:

Beleidsopties harde schijf niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Zowel in het eigenschappenvenster van mijn C schijf als in het eigenschappen van mijn schijfstation in apparaatbeheer, zijn beide gelijk, kan ik niet kiezen tussen de opties 1. Snel wissen of 2. beste prestaties. (beste prestaties sowieso aagevinkt)

Als ik via het apparaatbeheer de beleidsopties tracht te wijzigen zou ik normalieter nog een andere keuze hebben. Nl schrijfcache activeren (wat normaal al bij beste prestaties gebeurd) en geavanceerde prestaties activeren. Als ik de checkboxes aanvink, opsla, sluit en terug open zijn de vinkjes alsnog verdwenen.

Iemand enige woordje advies/uitleg hierover?

Ok, als je vindt dat ik me er gemakkelijk van af maak mag je ook altijd link geven.

(systeem: ASUS G1S, HD: hitachi 160 GB 5400rpm)

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Klink als aangesloten op een Intel ICHxx controller die ingesteld is op AHCI. Dan wordt het door de Intel driver geregeld en kun je write cache in de Matrix Storage Manager instellen.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Verwijderd

Topicstarter
ja je hebt gelijk over de controller. Deze is intel en ik kan in de intel matrix storage console zien welke schijf aangesloten evenals enkele eigenschappen ervan. Maar nergens vind ik een optie om hier iets te wijzigen...

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Het probleem is opgelost.

Ik heb de nieuwe driver geïnstalleerd en nu staan de schrijfcache en geavanceerde prestaties standaard ingeschakeld.
Nu kan ik via het eigenschappenvenster van mijn schijf deze in en uitschakelen. De keuze tussen beste prestaties en snel wissen blijft echter nog steeds onmogelijk. Maar in mijn geval maakt dat niet uit.

Bedankt voor de info paf.

Groeten