Ervaring ICIDU Soundcard 7.1?

Pagina: 1
Acties:

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:00
Ik ben op zoek naar een nieuw geluidskaartje (mijn huidige loopt geregeld vast, waarschijnlijk door gebrek aan goede XP drivers). Qua features ben ik niet zo veeleisend; stereogeluid door mijn twee speakertjes en een microfooningang (dat alles moet natuurlijk wel probleemloos werken).

Over Trust en Sweex lees ik zoveel negatieve berichten, vooral door driverproblemen, dat ik daar eigenlijk niet aan wil beginnen. Nu zag ik bij verschillende webwinkels een geluidskaart van Icidu voor 20 euro, ik heb alleen nog nooit van dat merk gehoord, het doet nogal aan als een soort opgeleukt Trust.
De geluidskaart zelf http://www.perfect-systems.nl/info.asp?info=100922&tab=3 ziet er wat kaal uit. De hoeveelheid condensatoren is waarschijnlijk geen maat voor de kwaliteit, maar toch :P

Als ik de drivers download, dan vind ik in de bijgevoegde txt bestanden de volgende termen:
directory naam: MI-707210_7_1_Soundcard
in de release notes: C-Media CMI8768 PCI Audio driver
version information: C-Media AC97 Audio CD, Ver UDA042_build03

Kan iemand aan de hand daarvan wat zeggen over dit ding?

Ben ik misschien beter af met een Herculus Muse LT 4.1, of kan ik beter wat meer geld uitgeven aan een Creative (alhoewel ik dat wat drivers betreft ook niet echt vertrouw)?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 16:24

BHQ

Mwah, die kaart is probably indentiek aan de trust/sweex kaarten.
(Zal me zelfs niets verbazen als het PCB volledig identiek is).

Jas d'r gewoon een goedkope Creative in, evt. eentje gesupport door de KX drivers.

• Sphandor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:00
[b][message=30163328,noline]
Jas d'r gewoon een goedkope Creative in, evt. eentje gesupport door de KX drivers.
Hee bedankt voor die link!
Ik heb hier drie oude PCI kaarten liggen die allemaal problemen geven. Een ervan is een CT4780, misschien dat die wel goed werkt als ik de KX drivers gebruik :)

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 18:30

Huig

Merino Fanatic

Icidu is het huismerk van de mycom. Ik zou het lekker laten liggen. Kan je niet kijken naar een 2e hands geluidskaartje op vraag & aanbod?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Die dingetjes doen het volgens mij prima hoor. Weinig wat er verkeerd mee kan gaan denk ik :P

Helemaal als je niet te veeleisend bent dan gaat deze prima werken hoor :)

[ Voor 29% gewijzigd door ThinkPad op 31-05-2008 23:41 ]

• ThinkPad
ThinkPadd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:29:
Die dingetjes doen het volgens mij prima hoor. Weinig wat er verkeerd mee kan gaan denk ik :P

Helemaal als je niet te veeleisend bent dan gaat deze prima werken hoor :)
Even een schop.....

We hebben nu een HTPC en zijn toe aan een nieuwe geluidskaart (5.1 red je niet met een 3.5mm stekkertje :P )

Ik heb deze kaart dus ook op het oog (de ICIDU PCI 7.1 Soundcard [MI-707210] )

Bij de lokale Vobis hier is hij voor 19,95 te verkrijgen.

De analoge uitgangen zal me worst wezen, het gaat me namelijk om de SPDIF uitgang (de SPDIF ingang zal me ook worst wezen).

Ik lees hier op tweakers dat sommige van die el-cheapo kaartjes (zoals de Trust SC-5250) geen 5.1 of DTS ofzo doen via optisch?

Heeft er daarom iemand ervaring met dit kaartje?

Ik ga hem gebruiken met Vista Home Premium, in Vista's Media Center applicatie

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 16-02-2009 23:32 ]

• ThinkPad
Oh ik lees net ook dat de Trust SC-5250 toch wel 5.1 e.d. kan afspelen als je gemodde drivers gebruikt:

jankuyk in "Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is..."

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb het hier een tijdje werkend gehad, was geen enkel probleem via SPDIF.

(ICIDU dinges voor 20 euro met standaard drivers).

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 16-02-2009 23:57 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ThinkPad
Maar deed die ook volledige DTS en 5.1 enzo via SPDIF dan?

Daar gaat het mij namelijk om :)

Als ik alleen stereo via die SPDIF krijg dan heeft het voor mij weinig nut :P

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja, 5.1 was geen probleem. Om eerlijk te zijn kan ik me niet herrineren of ik ooit DTS geprobeerd heb, maar ik kan me niet voorstellen waarom 5.1 wel zou werken en DTS niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ThinkPad
Oke

Denk toch dat ik maar voor die Trust ga, omdat daar die gemodde drivers voor te vinden zijn, en die kaart zou met die gemodde drivers volledig 5.1, DTS e.d. kunnen doen.

Gaat wel tegen m'n principes in om Trust te kopen (ICIDU en Sweex is nog redelijk, maar Trust is echt bagger) maargoed het is een digitaal signaal wat bestaat uit 1'en en 0'en, en dat komt aan de overkant of dat komt niet aan de overkant dus daar kan weinig verkeerd gaan.

Verwijderd

Voor diegenen die deze info nog willen:

Ik heb zo'n Icidu 7.1 soundkaart gekocht en via SP/DIF optisch aangesloten op mijn surround set.

Met de originele drivers kreeg ik alleen stereo maar met de driver van de originele chipleverancier C-Media
(www.cmedia.com.tw) lukte het wel.

Chip: CMI8737

Nu komt het geluid Dolby 5.1 prima door. :)

• ThinkPad
Deze drivers: http://code.google.com/p/cmediadrivers/

Gebruik ik met mijn Trust kaartje (SC-5250)

Die is voor C-Media 8738/8768
Pagina: 1