Toon posts:

ADSL via 2 kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een draadloos netwerk maken op een ADSL verbinding.

Ik heb al een draadloze router. De situatie is als volgt:

De computer is rechtreeks verbonden met een telefoonkabel. De computer is nog eens verbonden met een ADSL modem via USB. Deze modem is op zijn beurt ook verbonden via een telefoonkabel. Beide kabels zijn nodig om de verbinding met het internet te maken. Ik ben niet gekend met ADSL. Zover ik dacht komt er uit een router een RJ-45 connectie die je dan in uw PC of uw router steekt.

Dit is nu niet geval, dus ik vraag ik me af of het mogelijk is om nu een UTP kabel te leggen vanuit de pc naar de WAN poort van de router. Die router zou dan via de pc verbinding krijgen, maar zou tegelijkertijd de pc van internet voorzien alsof het een gewone connectie is.

Op google heb ik hier niets van gevonden, zelfs niets over ADSL met 2 kabels.

Alvast bedankt

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dus in je pc die een RJ11 Kabel (2 aderig ?) en een USB kabel om verbinding te maken met internet?

Wat je denk ik het best kan doen is een MODEM/Router aanschaffen.
Daar gaat 1 rj 11 kabel in en komen utp en/wifi uit.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03 17:54
Maak eens een schets van je situatie.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
Wat je zegt kan inderdaad, maar is verre van handig.

Je pc zal dan gaan routeren, moet ingesteld worden, en aanstaan. Je draadloze router gebruik je dan alleen als zender.

De 2 telefoonlijnen zijn onnodig. Alleen die naar je usb modem loopt heb je nodig, de andere is voor ouderwets inbellen.

In jouw geval is t t verstandigst om de router in te ruilen voor een versie met ingebouwde modem.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De computer is rechtreeks verbonden met een telefoonkabel.
Dat lijkt me eerder iets om te faxxen of ergens in te bellen, dan om te internetten via ADSL :P

Je kunt verder de pc wel het internet laten delen en het naar je router sturen (die je dan niet als router gebruikt, maar gewoon als accesspoint), maar het is wat netter om voor een paar euro ergens een echt ADSL modem te halen (desnoods 2e hands). Dan werkt het ook als je pc uitstaat.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Ik gok dat de TS nog een analoog modempje in z'n PC heeft zitten. Die kan sowieso los als je alleen DSL misbruikt ;) De TS denkt -veel- te lastig imho..
De computer is nog eens verbonden met een ADSL modem via USB
Die ga je willen vervangen voor een normaal ADSL-modem met ethernet, evt. met meedere poortjes en wlan. Dan ben je in een klap klaar.

[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 31-05-2008 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden.

Het is eigenaardig, maar als ik 1 van beide kabels uitrek valt de verbinding weg. Dus ze zijn beide nodig. Ik heb reeds een goede draadloze router. Dus een Router/modem is geen optie.
Zoals gezegd was mijn idee niet zo goed aangezien de vaste PC moet aanstaan indien iemand draadloos wil connecteren.

Er zal dus niets opzitten dan een goede ADSL modem aan te schaffen met een RJ45 uitgang.

Bedankt

(als ik te weten kom waarvoor de 2 kabels juist dienen zal ik het weten te zeggen :) )

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:02:
Het is eigenaardig, maar als ik 1 van beide kabels uitrek valt de verbinding weg. Dus ze zijn beide nodig.
Wellicht heb je je telefoon gebeuren op een suffe manier gesplitst, en krijg je rare reflecties als die ene draad (die je normaal in de computer steekt) los hangt en klapt de verbinding er uit. Geen aftakkingen maken op je telefoonlijn voor de splitter, en al helemaal geen aftakkingen op het DSL stuk na de splitter.

Zoals al eerder gevraagd, geef even een overzicht van je situatie, dat helpt echt een stuk makkelijker.
Aan je woordkeuze (en je adres in je profiel) zie ik dat je uit Belgie komt; op zich niets mis mee, maar, even los van alle stereotype grappen, de dingen zijn daar vaak anders/nog slechter geregeld dan in Nederland, en dat kan dus relevant zijn om expliciet te melden.

Geef ook even aan wat voor soort telefoon verbinding je hebt ("ISDN" of old-school-analoog.) en of je in een 'echt' huis woont, in een appartement (en is dat dan een gesplitst huis of in een flatgebouw), of (helaas) op kamers zit. Dit is relevant want hoe meer je 'huis' gedeeld is met anderen, hoe vager de aansluitingen meestal zijn. Hoe oud is het huis, is de installatie nieuw of nog uit 1918. (oudere installaties hebben weer andere issues dan nieuwere)

Een normale ADSL aansluiting komt samen met je telefoonsignaal binnen en wordt tegenwoordig meestal afgemonteerd in de meterkast. Je moet daar je bestaande eigen telefoondradenzooi loshalen, een splitter plaatsen en direct aansluiten op de draadjes van het telefoonbedrijf en dan de in de telefoonkant van die splitter je oude telefoonzooi terugsteken. Aan de DSL kant hang je het DSL modem, of als dat _echt_ elders moet staan, bijv omdat iemand je een USB-only geval heeft aangesmeerd, trek dan een nieuwe kwaliteitskabel.

P.
Pagina: 1