Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Halverwege 2005 heb ik mijn zoon, toen 19 jaar, het huis uit moeten zetten.
Hij kwam toen al niet thuis en woonde in bij zijn schoonmoeder en vriendin.
Verschillende keren heb ik hem ( via sms en brieven) gezegd dat hij zich moest laten
uitschrijven bij de gemeente omdat ik problemen voorzag.
Dit weigerde hij, zodat ik de gemeente heb verzocht hem uit te schrijven, dit nam enige
tijd in beslag en begin april 2006 is hij uitgeschreven op mijn adres.

Nu krijg ik een aanslag van de belasting, ik moet € 1100,- terugbetalen.

Hiertegen heb ik bezwaar ingediend, immers heeft hij maar drie maanden in 2006
ingeschreven gestaan op mijn adres.

Gisteren werd ik gebeld door de belastingdienst, en niet te geloven, zoons inkomen
over héél 2006 wordt meegerekend.( dus niet over de 1e drie maanden, maar over een héél
jaar...)

Dit gaat in tegen elk rechtvaardigheidsgevoel, zelfs de dame van de belasting vond het een
rare regeling maar ja, het staat in de wet....

Ik heb een inkomen van € 1200,- per maand, dus je begrijpt, dit bedrag terugbetalen is
een aderlating.
Ik heb nog drie kids thuis wonen....

Faith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, zorgtoeslag moet huurtoeslag zijn...

Faith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

Kijk even of je bezwaar kan aantekenen, dit zal waarschijnlijk middels een (aangetekende) brief moeten.

Verder dan dat kan ik je alleen maar succes wensen aangezien de wet soms zo krom als een hoepel kan zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
En ga bij een rechtswinkel / advocaat vragen.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:37:
Dit gaat in tegen elk rechtvaardigheidsgevoel, zelfs de dame van de belasting vond het een
rare regeling maar ja, het staat in de wet....
Ik zou het iig niet met die dooddoener doen en verder kijken, bijvoorbeeld bij de hierboven al gesuggereerde sociaal raadslieden of rechtswinkel. Vaak zitten daar mensen die dit soort vragen vaker hebben gehad en je veel beter uit kunnen leggen hoe die wet precies in elkaar steekt en of een bezwaar zin zou hebben.

Wacht in ieder geval niet te lang als je bezwaar wilt indienen, er zit een maximale termijn aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:45

Sa1

k zou bijna zeggen .. helaas maar waar....

Heb zelf hetzelfde. In 2006 heb ik huurtoeslag gekregen omdat ik toen vrij weinig verdiende. Had ook echt recht op die toeslag. halverwege het jaar ben ik bij m'n vriendin gaan inwonen en aangezien zij aan de andere kant van NL woonde heb ik daar ook een baan gezocht.

Vanaf dat moment verdiende ik puur meer en woonde ik niet meer in een huurwoning, ik had dus geen recht meer op de huurtoeslag.

Mag nu 1600 euro terug gaan betalen, omdat het over het hele jaar gekeken wordt.

Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:45

Lordy79

Vastberaden

Wat je kunt doen is het hele verhaal in een brief zetten en opsturen naar de belastingdienst.

Als je gedateerde brieven hebt waaruit blijkt dat je zoon niet meer bij je woonde en je hem gevraagd hebt zich uit te schrijven heb je al een sterk punt.

Verder is het zo dat iedere burger zich binnen enkele dagen na verhuizing moet melden bij de gemeente dat ie is verhuisd. Zelf heb ik dat enkele keren verzuimd en maakten ze er 'vandaag' van wat voor mij niet uitmaakte, maar misschien kunnen ze in jouw geval wel wat meer moeite doen en je zoon met terugwerkende kracht uitschrijven.
Als dat niet kan, of er is onwil, dan kun je de belastingdienst iig wijzen op het feit dat ie al een hele tijd niet meer bij je woont en dat door ZIJN nalatigheid JIJ geld moet terugbetalen.

Verder idd naar een rechtswinkel o.i.d.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

En als dat alles niet lukt, kan je een betalingsregeling afspreken zodat je het kan aflossen in termijnen.

Maare, wat denk je er zelf van? Geef ook eens antwoord. :)

[ Voor 22% gewijzigd door mace op 01-06-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Sa1 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:44:
Mag nu 1600 euro terug gaan betalen, omdat het over het hele jaar gekeken wordt.
Ik denk dat hier ook de pijn zit, men kijkt over een heel jaar en niet over dat je maar 1 a 2 maanden huur toeslag nodig hebt. Dus hij mag dan alleen nog in januari in huis gewonen hebben, hij wordt voor de rest van het jaar erbij betrokken.

Heb je overigens geen brief gekregen dat de belastingdienst in de eerste instantie heeft geconstateerd dat er iets niet klopt met wat bij de gemeente is opgegeven waardoor je vervolgens een brief moest invullen met de juiste situatie?

En de aderlating, is het niet mogelijk om in termijnen terug te betalen? Ik moest vd belasting ook een bedrag betalen waarbij tevens die optie was gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:37:zodat ik de gemeente heb verzocht hem uit te schrijven, dit nam enige
tijd in beslag en begin april 2006 is hij uitgeschreven op mijn adres.
Wanneer heb je dat verzocht? Nog in 2005? En zo ja, heb je daar bewijs van? Dat kan je misschien nog helpen.
Waarom heeft het trouwens nog zo lang geduurd?

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Als hij meer is gaan verdienen toen hij het huis uit gegaan is, zou je je kunnen beroepen op deze regeling:

http://www.toeslagen.nl/p...6/huurtoeslag2006-20.html

Dan zou het dus na april 2006 een nieuwe baan hebben moeten vinden met een nieuw, hoger inkomen.
Pagina: 1