Hulp gevraagd bij maken van nieuw game systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views

• Simply.k
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-08-2025
Hellow iedereen,

Ik heb een tijdje geleden beslist om me terug eens een nieuwe pc (oud systeem is al wat verouderd) aan te schaffen en ben toen eens gaan checken wat de huidige prijzen, vereisten, enz. zijn. Ik heb ook beslist om voor de eerste maal mijn pc zelf in elkaar te steken. Ik ben toen alles gaan opzoeken waar ik naar moet kijken en denk wel dat ik het vrij goed begrepen heb.

Om een verhaal kort te maken: Ik heb nu zelf een systeem samengesteld, maar aangezien het mijn eerste keer is ben ik niet zo zelfzeker, dus wil ik eens aan jullie vragen wat jullie er van vinden.
Ik zal de pc gebruiken om te gamen en photoshop. Ik heb deze nu samengesteld en hoop er wel nog een jaartje mee te doen en dacht daarna terug te upgraden.

Moederbord: MSI P7N Diamond (pricewatch: MSI P7N Diamond)
CPU: Intel Core 2 Duo E8400 (pricewatch: Intel Core 2 Duo E8400)
Koeler: Zalman CNPS 9500 (pricewatch: Zalman CNPS9500 LED Blauw)
Geheugen: Patriot Dual Channel Viper 4096Mb, PC8500, 1066MHz (Hier heb ik geen prijs gevonden op tweakers, maar dit zou me ongeveer €85 kosten)
Videokaart: EVGA GeForce 9800 GX2 Superclocked Edition (pricewatch: EVGA e-GeForce 9800 GX2 Superclocked)
HDD: Western Digital Caviar 500Gb (pricewatch: Western Digital Caviar GP 500GP, 500GB)
Voeding: Thermaltake ToughPower 700-Watt ATX Power Supply
(pricewatch: Thermaltake Toughpower W0105, 700W (ATX12V 2.2, EPS12V))
Tower: Antec Nine Hundred (pricewatch: Antec Nine Hundred Zwart)
DVD: 2 X Lite-On LH-20A1L-06 SuperAllwrite Retail Lightscribe DVD Burner (pricewatch: Lite-on LH-20A1H 20x (Dual-layer, Lightscribe))

Ik hoop dat deze voeding alles aan kan, want aan de uitleg voor voeding ben ik nog niet volledig uit.

De totale prijs (gebaseerd telkens op het goedkoopste) is dus €1250 zonder OS.
Ik kan dit alles voor €1050 krijgen (import van VS), dus dat lijkt me wel een goede deal, maar wat kan beter? (Ik zou graag in dit budget ongeveer blijven... Niet dat ik op €100 meer kijk voor een veel betere prestatie, maar €500 meer gaat net wat boven mijn budget... )

Verwijderd

Beste Blank,

Ik weet niet of je een 32 bit besturingssysteem gebruikt want dan wordt er maar 3.5Gb van de 4 gebruikt. En kan je niet beter i.p.v. de E8400 de Q6600 gebruiken is wel sneller.

http://www.tomshardware.c.../3d-studio-max-9,369.html
http://www.tomshardware.c...1276%2C1311%2C1310%2C1309

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 17:41 ]

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-01 11:52

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik weet niet of het nog de bedoeling is om deze topics te openen, maar daar ga ik niet over. Maar ik verwacht een lockje.

Verder weten wel helemaal niet waarop wij moeten checken. Het ziet er allemaal leuk en aardig uit, maar dat vond ik ook van de 200 euro kostende pc voor me ouders. Wat ik probeer te zeggen hun hebben niet meer nodig, en ik weet niet wat jij nodig hebt. Wil je er perse mee gamen? of alleen wat office applicaties?.. wil je je op de toekomst richten, wat eigelijk niet mogelijk is. Vertel wat meer en waarom heb je die onderdelen gekozen?

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

• Simply.k
Ja, ik heb daar ook aan gedacht, maar een quadcore nu kopen heeft weinig nut dacht ik. Ik heb zeer veel reviews hierover gelezen en de meeste zeggen dat huidige games nog geen 4 cores ondersteunen ( enkel crysis) en aangezien de Q6600 maar 2.66 GHz is zal deze op dit moment wel nog trager zijn dan de e8400. En ik dacht er idd aan om vista 64bit te gebruiken, maar was nog niet zeker van de voordelen. Bij deze: vista 64bit here i come!

Verwijderd

Blank schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:42:
Ja, ik heb daar ook aan gedacht, maar een quadcore nu kopen heeft weinig nut dacht ik. Ik heb zeer veel reviews hierover gelezen en de meeste zeggen dat huidige games nog geen 4 cores ondersteunen ( enkel crysis) en aangezien de Q6600 maar 2.66 GHz is zal deze op dit moment wel nog trager zijn dan de e8400. En ik dacht er idd aan om vista 64bit te gebruiken, maar was nog niet zeker van de voordelen. Bij deze: vista 64bit here i come!
De q6600 is 2.4Ghz en is niet langzamer kijk maar bij de links. Het gaat bij processoren niet om de Ghz maar om hele andere dingen. Zoals de fsb, cahce enzovoort. En waarom neem je dit superdure moederbord?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 17:46 ]

• Simply.k
Dacht eerst een 780i te nemen, maar die ondersteunt geheugen tot 800MHz, het MSI P7N diamond ondersteunt 1066MHz...

Verwijderd

Blank schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:47:
Dacht eerst een 780i te nemen, maar die ondersteunt geheugen tot 800MHz, het MSI P7N diamond ondersteunt 1066MHz...
Als je nou de MSI P35 Platinum Combo neemt incl de q6600 is ie sneller en ook nog 80 euro goedkoper. Lijkt mij toch wel handig maar dit hangt van jou af. Als er later meer spellen komen die 4 cores onderesteunen ben je toch sneller. De MSI P35 Platinum Combo ondersteund ook 1066Mhz geheugen en als extraatje ook nog 2 banken ddr3.

• Simply.k
En de Q6600 presteert idd beter bij programma's die al 4 cores ondersteunen, maar ga eens kijken bij de benchmarks van CS3 of eender welk spel en de e8400 zal beter presteren.
Softwaremakers vinden het tegenwoordig gewoon nog te veel moeite om alles voor 4 cores to programmeren. (In vele rewiews wordt gezegd dat het wel nog even kan duren voor de quadcores echt gaan gebruikt worden bij games)
Heb je het over multi-tasking, dan kan ik je niet tegenspreken, maar zoveel doe ik dat niet...

Verwijderd

Blank schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 17:52:
En de Q6600 presteert idd beter bij programma's die al 4 cores ondersteunen, maar ga eens kijken bij de benchmarks van CS3 of eender welk spel en de e8400 zal beter presteren.
Softwaremakers vinden het tegenwoordig gewoon nog te veel moeite om alles voor 4 cores to programmeren. (In vele rewiews wordt gezegd dat het wel nog even kan duren voor de quadcores echt gaan gebruikt worden bij games)
Heb je het over multi-tasking, dan kan ik je niet tegenspreken, maar zoveel doe ik dat niet...
Oke ik hou mij vooral bezig met videobewerken en dan zijn die 4 cores wel handig. Veel succes met de aankoop ;)

• Simply.k
Die MSI P35 Platinum Combo, ondersteunt die SLI? want met de grafische kaart die ik erbij ga kopen (GeForce 9800 GX2) ben ik wel even zoet, maar op termijn was het wel de bedoeling dat ik die in SLI ging zetten met nog zo 1.

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03-2025
Ok ik heb ook pas een nieuw systeem besteld, mijn tips (ik heb het idee dat je best geld over hebt voor je pc)..

Moederbord: jammer geld, koop een asus P5E (met ddr2, aan ddr3 heb je nog niks)
CPU: Voor 50 euro meer heb je een Q9300 lijkt mij het wel waard.
Koeler: jammer geld er zijn betere koelers voor een lagere prijs, bijv: OCZ Processor Koeler Vanquisher AMD & Intel
Geheugen: Patriot ken ik niet, ik zou voor Kingston HyperX PC8500 geheugen gaan, goed over te klokken, ik heb hem ook. En 4096MB is goede keuze.
Videokaart: Jammer geld koop een 9800GTX, GX2 heeft niet veel meerwaarde (http://magicboxlive.blogs...-geforce-8800-gtx-vs.html) neem liever een 8800GT in sli, maarjah dan heb je weer een nvidia chipset nodig en das brak. Neem dan ex een HD3870 van ati. Kan mooi met het mobo.
HDD: neem 2x een samsung spinpoint van 500 gb in raid0, dit wordt ondersteund door het moederbord, verdubbelt de lees en schrijf prestaties.
Voeding: lijkt me goed.
Tower: nice.
DVD: waarom 2 keer?

OS: neem vista 64bit home premium, heb ik ook ubersnel en werkt supergoed. 32 bits programma's werken gewoon.

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

Verwijderd

Blank schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:00:
Die MSI P35 Platinum Combo, ondersteunt die SLI? want met de grafische kaart die ik erbij ga kopen (GeForce 9800 GX2) ben ik wel even zoet, maar op termijn was het wel de bedoeling dat ik die in SLI ging zetten met nog zo 1.
Ja hij ondersteunt SLI en Crossfire.

• Simply.k
Bedankt!!! Jullie hebben me ongelooflijk geholpen... ik denk dat ik het moederbord, het geheugen de koeler en de HDD ga veranderen... de processor weet ik nog steeds niet zo goed... (gezien de discussie die nog steeds loopt tussen quadcore en core 2 duo...) En de grafische kaart kan ik voor €140 goedkoper krijgen dan hij nu staat, dus dat komt me iets beter uit dan de 9800 GTX...

Verwijderd

De E8400 gaat niet samen met de MSI P35 Platinum Combo vanwege de chipset.

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:09:
[...]

Ja hij ondersteunt SLI en Crossfire.
De p35 ondersteund GEEN SLI! Alleen crossfire, als je sli wilt dan moet je naar een nforce chipset!
Dus blank als je SLI configuratie wilt, wel nice met 2x gx2 kan dat niet met de p35

[ Voor 13% gewijzigd door Brainsz op 31-05-2008 20:21 ]

Computers are useless. They can only give you answers.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:17
Beste Blank,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.