[Java] School-opdrachten

Pagina: 1
Acties:
  • 449 views

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
Hallo,

Ik heb als vak visueel-java programmeren op school, op school hebben we een hele oude versie van Jbuilder iets van 3-3.5 ofzo. Nu heb ik zelf de gratis versie van 2005 van de jbuilder site gedownload.

Mijn probleem:
Als ik van een klasgenoot een rar met een project krijg opgestuurd.
Dus een .jpr, en een boel .class en een wat .java bestanden.
Nu wil ik deze in Jbuilder 2005 openen, en dan afspelen (play).
Maar dan krijg ik een boel errors dat hij de classes niet kan vinden!

Wat is de makkelijkste manier om deze programmatjes aan de praat te krijgen?

Alvast bedankt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De oude en nieuwe JBuilder zijn standaard niet compatible met elkaar aangezien JBuilder een eigen product was en tegenwoordig op Eclipse is gebaseerd. Je zou echter wel met de nieuwe JBuilder een import functie moeen hebben voor de oude JBuilder projecten.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-11 16:12
Ok,

Het importeren in een nieuwe package van de verschillende classes en de applet is nu gelukt met de gratis versie van jbuilder2005 (waarin importeren is uitgeschakeld).
Maar nu heb ik een volgend probleem, standaard word de layout gemaakt met AWT.
Boven in de applet word dan de XYLayout geimporteerd, en in de Init worden de verschillende knoppen geplaatst doormiddel van coordinaten.

Als ik hem nu wil runnen valt hij erover dat hij Class XYLayout niet kan vinden!

Weet iemand wat te doen? Interface opnieuw bouwen heeft natuurlijk geen zin want dan moeten alle buttonclicks opnieuw gerealiseerd worden!?

Ik zal vavond kijken of ik een volledige versie van Jbuilder kan regelen en kijken of het met de import functie werkt, en anders moet ik maar met Eclipse proberen!

Alvast bedankt! :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zorg anders dat je thuis dezelfde versie gebruikt als op school. Je school zou je hierin moeten kunnen voorzien. Je school / docent zou ook het eerste aanspreekpunt moeten zijn voor je problemen maar ik krijg het gevoel dat je nu GoT gebruikt als eerste aanspreekpunt.

Overleg eerste eens met je docent of met groepsgenoten. Als je er dan echt niet uitkomt dan ken je een nieuw topic openen maar let daarbij aub wel op Programming Beleid - De Quickstart zodat je weet welke zaken we willen terugzien in een topicstart :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.