Airport Express kan configuratie niet lezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat zoekwerk gedaan op Mac-fora en op de support site van Apple, maar ik kan niet echt een oplossing vinden voor het volgende probleem;

Er staan bij mij thuis twee MacBooks, een gewone en een Pro, die allebei verbonden zijn met een draadloze router (aangesloten op UPC kabelinternet). In de hoek van de kamer heb ik een DJ-set staan, waarnaar ik graag vanaf beide MacBooks muziek zou willen streamen via een Airport Express... Dat gaat niet helemaal geweldig.

Ik heb een hoop getest in verschillende configuraties, maar simpel gezegd heb ik het volgende probleem. Als ik op de MacBookPro m'n AE configureer is er niets aan de hand. Ik kan gewoon de AE instellen, en daarna de configuratie aanpassen, en muziek streamen enzo. Als ik vervolgens op de MacBook probeer de AE te benaderen gaat het fout. Airport Utility ziet de AE wel, maar als ik de configuratie wil aanpassen, dan kan hij de configuratie niet lezen. Eerst dacht ik dat dit misschien iets te maken zou hebben met het feit dat ik de instellingen altijd vanaf de MacBookPro heb gedaan, maar zelfs al doe ik een factory reset van de AE, en stel ik alles op de MacBook in, dan nog kan de MacBook na de verplichte reset de configuratie niet meer lezen.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb de nodige settings nagelopen, en voor zover ik zie is alles gelijk op de twee books. Verder heeft de AE het vroeger wel gewoon gedaan voor de MacBook, alleen was dat nog onder Tiger (dit is de eerste keer dat ik 'em onder Leopard gebruik). Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie staat er bij je AE. bij mij staat 6.3 en hij doet het perfect met m'n macbook...Misschien ook even bij Macfreak forum posten...
Heb je bij de configuratie met je macbookpro ook het mac-adres van je macbook bij Toegang staan? als die niet geactiveerd is dan zou het niets uit moeten maken...en je gebruikt het Airport-configuratieprogramma? waarschijnlijk allemaal heel voor de hand liggend maar je weet maar nooit...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 17:33 ]