Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Always-On™ uitschakelen.

Pagina: 1
Acties:

• blue-gene
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 07:43
Beste,

Zojuist een nieuwe muisje gekocht, de Razer Krait.
Heerlijke muis, ik erger me er alleen aan dat de muis ook licht blijft geven als m'n pc uit staat.

Heeft iemand misschien een idee hoe ik dit kan verhelpen?

In de handleiding kan ik er niks over vinden en heb op internet ook niks gevonden.

Alvast bedankt

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
In je bios zit een optie 'wake on usb' wat ws aan staat, als het goed is als je die uitzet gaat het lampje uit.
Kan ook zijn dat dit (gedeeltelijk) een jumper op je moederbord is, maar daarvoor zou je de handleiding van je moederbord moeten raadplegen.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik had dat vroeger ook maar hoe je het kan uitzetten weer ik niet. het lampje blijft branden omdat er nog steeds spanning op je USB poort staat dusjah ik denk dat het ook in je BIOS ergens moet zitten

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ooit gedacht aan zoiets als een stekker en die eruit trekken, danwel schakelaar op stekkerblok voor hetzelfde gebruiken? :z

Oslik blyat! Oslik!

• blue-gene
Ik heb er uiteraard aan gedacht om de stekker eruit te halen, is ook wat ik nu doe, maar vind het niet zo praktisch. Dus zoek ik een andere oplossing.

In het bios heb ik gekeken, maar niks kunnen vinden over de spanning van de USB poorten,
'wake on usb' staat nergens, maar alles in het 'wake on' rijtje is disabled.

Het moederboord is overigens een Asus P5K.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

je kan ook je muis in een andere usb-poort niet achterop je moederbord drukken, bijvoorbeeld een PCI kaartje met USB poorten laat gewoon keurig je muis uitgaan als je computer uit is omdat dan de stroom van de poorten afgehaald wordt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:58:
je kan ook je muis in een andere usb-poort niet achterop je moederbord drukken, bijvoorbeeld een PCI kaartje met USB poorten laat gewoon keurig je muis uitgaan als je computer uit is omdat dan de stroom van de poorten afgehaald wordt.
5v standby zit ook op de PCI bus volgens mij.

Meestal zijn er op het moederbord wel jumpers te vinden zodat de USB poorten zichzelf voeden vanaf de 5 volt en niet de 5 volt standby, losse USB kaarten hebben dit soms wel soms niet.

Sommige moederborden hebben het in de BIOS instelbaar maar volgens mij zijn jumpers toch de norm hiervoor.

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 13:24
zit je muis op USB of PS2 ?
Op PS2 poort zit altijd spanning ook al staat je pc uit op USB niet

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

speedy090 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 01:18:
USB staat ook spanning op als je computer normaal afgesloten is en de stekker niet uit de voeding getrokken is of de voeding uitgezet etc. Dit is wel moederbord afhankelijk, maar er staat op minstens de helft van de borden nog stroom op de USBpoort als je je computer afsluit

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:48

SA007

Moderator Tweaking
Ik heb in de handleiding van de P5K-VM gekeken (denk niet dat dat veel verschilt van het bord van de TS).

End ie eheft 3 jumpers, gelabeld USBPW1-4 5-8 en 9-12, die moet je omzetten, afhankelijk van welke poorten je gebruikt voor je muis.

Volgens de manual is de USBPW1-4 voor de poorten op de achterkant van het moederbord, dus die zal je dan willen omzetten.
De jumper zit aan de achterkant bovenin het moederbord vlakbij de toetsenbordpoort.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

speedy090 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 01:18:
het lampje van m'n zus haar muis is uit hoor en die is nog aangesloten op PS2

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blue-gene schreef op zondag 01 juni 2008 @ 00:56:
Ik heb er uiteraard aan gedacht om de stekker eruit te halen, is ook wat ik nu doe, maar vind het niet zo praktisch. Dus zoek ik een andere oplossing.
Nou, wat is er mis met een schakelaar?
In het bios heb ik gekeken, maar niks kunnen vinden over de spanning van de USB poorten,
'wake on usb' staat nergens, maar alles in het 'wake on' rijtje is disabled.

Het moederboord is overigens een Asus P5K.
"Wake on..." heeft er niets mee te maken. USB wordt gewoon gevoed vanaf de +5VSB lijn, en zoals de naam zegt staat daar spanning op zolang de mobo op standby staat (dus er fysiek spanning op staat). Om daar vanaf te komen moet je gewoon linksom of rechtsom zorgen dat mobo niet meer stroom ontvangt.

Oslik blyat! Oslik!

• blue-gene
dion_b schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:11:
[...]

Mijn stekkerdoos, met schakelaar, ligt ver achterin onder het bureau. De pc zelf staat ook onder het bureau, dus als ik de stroom van de pc af wil halen moet ik iedere keer helemaal onder het bureau kruipen.

Ik heb overigens ook geen jumpers kunnen vinden, de enige jumper waar wat over staat in de handleiding en ik kan vinden op het mobo is die om het BIOS te resetten.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

dion_b schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:11:
[...]

[...]

"Wake on..." heeft er niets mee te maken. USB wordt gewoon gevoed vanaf de +5VSB lijn, en zoals de naam zegt staat daar spanning op zolang de mobo op standby staat (dus er fysiek spanning op staat). Om daar vanaf te komen moet je gewoon linksom of rechtsom zorgen dat mobo niet meer stroom ontvangt.
microcontroller zorgt ervoor dat er ook stroom op de poorten komt te staan of alleen op de +5vsb van pci-/pcie-/isa-kaarten

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

blue-gene schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:57:
[...]

Mijn stekkerdoos, met schakelaar, ligt ver achterin onder het bureau. De pc zelf staat ook onder het bureau, dus als ik de stroom van de pc af wil halen moet ik iedere keer helemaal onder het bureau kruipen.
Doe daar dan wat aan...

Ik heb een stekkerdoos met relais erin ("master stekker" oid) wat de gehele set aan/uitschakelt zodra een bepaald device geschakeld word. Dat heb ik op m'n speakerset aangesloten, die een mooie aan/uitschakelaar voor m'n neus presenteert. Door die aan of uit te schakelen schakel in PC, monitoren, bureaulamp en dus ook audio aan en uit. Dat wil niet zeggen dat dit ook voor jou de ideale oplossing is, maar je zou een stuk verder komen als je ipv redenen te bedenken waarom je iets bij voorbaat uit zou kunnen sluiten zou nadenken over hoe dingen wel werkend te krijgen :o

Oslik blyat! Oslik!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
dion_b schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:35:
[...]

Doe daar dan wat aan...

Ik heb een stekkerdoos met relais erin ("master stekker" oid) wat de gehele set aan/uitschakelt zodra een bepaald device geschakeld word. Dat heb ik op m'n speakerset aangesloten, die een mooie aan/uitschakelaar voor m'n neus presenteert. Door die aan of uit te schakelen schakel in PC, monitoren, bureaulamp en dus ook audio aan en uit. Dat wil niet zeggen dat dit ook voor jou de ideale oplossing is, maar je zou een stuk verder komen als je ipv redenen te bedenken waarom je iets bij voorbaat uit zou kunnen sluiten zou nadenken over hoe dingen wel werkend te krijgen :o
offtopic:
Komt er iemand je kamer binnen of word je gebeld.zet je uit reactie je aan/uit schakelaar van je boxen uit ^^ is alles uit :P

• blue-gene
dion_b schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:35:
[...]

Doe daar dan wat aan...
Toch wil verder kijken naar een oplossing waarvoor ik niet een nieuwe stekkerdoos moet aanschaffen of mijn bureau layout overhoop moet gooien, alleen voor een muisje.
Ik wil gewoon dat mijn pc samen met die muis als vanouds uit gaat als ik op "Uitschakelen" klik, zonder nog weer extra schakelaars om te zetten.

Als het niet gaat zonder zo'n schakelaar heb ik daar vrede mee, maar ik kijk toch liever eerst naar een optie zonder. Wat volgens mij niet zo heel erg moelijk moet zijn.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

blue-gene schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:35:
[...]
Als het niet gaat zonder zo'n schakelaar heb ik daar vrede mee, maar ik kijk toch liever eerst naar een optie zonder. Wat volgens mij niet zo heel erg moelijk moet zijn.
Dan zou je een PCI-kaartje moeten proberen met usb aansluitingen. Je hebt dan en extra aansluitingen mocht je veel randapparatuur hebben, en je muis gaat uit als je computer uit gaat.

Ook kan je nog een verloopstukje van USB naar PS/2 proberen.

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 15:24

hellbringer

Weeeeeeee!

Volgens mij kun je dit ergens regelen in de BIOS, het is óf iets met legacy USB of S1/S3 power instellingen.
Ik zal vanmiddag is proberen met de PC van m'n vriendin, die heeft een Razor muis die de hele nacht hysterisch loopt de blinken. (ze heeft overigens hetzelfde moederbord)
Pagina: 1