• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-04 13:15
Ik heb sinds het weer wat warmer is ineens last van random lockups, in het kort. Om de zoveel tijd (verschilt steeds) hangt mijn computer helemaal vast, kan ik niks doen dan +-10 seconden later gaat hij weer verder. Dit doet hij niet bij 1 bepaald programma maar bij alles.

Mijn specs zijn:
Asus Formula SE
E6850
4gb DDR2 dane-elec (2x2gb)
in een cooler master stacker 832
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 460W
Club3D Videokaart PCI-e Radeon 3870 512MB GDDR4 2xDVI/HDCP

mijn temps zijn:

NB 50 C
SB 45 C
MB 35 C
CPU 30 C

voltages:

Vcore 1.30v
+3.3 3.26v
+5 4.97v
+12 12.10v
SB 1.07v
SB2 1.52v
FSBT 1.30v

Heb niets overclocked of iets dergelijks (zoals je ziet gaat het bij mij dan nog fout :P)

Edit: Oja met google krijg ik alleen antwoorden waar mensen het hebben bij bepaalde programma's

[ Voor 13% gewijzigd door jorde op 31-05-2008 14:48 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik mis nog een aantal dingen in je specs, namelijk de videokaart en de voeding.

Heb je de bios, besturingssysteem, drivers al geupdate ? Trek je opticals (dvd/cd) eens los.

Verder zou je het geheugen eens kunnen testen : www.memtest86.com

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En kijk naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en test of het software- of hardwarematig is (met bijvoorbeeld een Knoppix live CD). Je post het nu bij Hardware, maar je hebt nog helemaal niet bepaald of het daar aan ligt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jorde
gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:33:
En kijk naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en test of het software- of hardwarematig is (met bijvoorbeeld een Knoppix live CD). Je post het nu bij Hardware, maar je hebt nog helemaal niet bepaald of het daar aan ligt.
Heb verschillende windows xp distributies geprobeerd en het probleem houd aan, vandaar dat ik denk dat het hardwarematig ligt

Edit nu even de specs, sorry voor het ongemak

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorde89 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:46:
Heb verschillende windows xp distributies geprobeerd en het probleem houd aan, vandaar dat ik denk dat het hardwarematig ligt
Distributies? Illegale versies bedoel je? Het kan ook heel goed aan conflicten tussen brakke drivers liggen, dat kun je alleen maar uittesten door te booten vanaf een Live CD en kijken of het dan nog steeds fout gaat.

Oh, en heb je gecontroleerd of je geheugen wel op de QVL-lijst van dit Asus mobo staat? Asus bordjes zijn namelijk nogal gevoelig hiervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 31-05-2008 14:51 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jorde
gambieter schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:49:
[...]

Distributies? Illegale versies bedoel je? Het kan ook heel goed aan conflicten tussen brakke drivers liggen, dat kun je alleen maar uittesten door te booten vanaf een Live CD en kijken of het dan nog steeds fout gaat.

Oh, en heb je gecontroleerd of je geheugen wel op de QVL-lijst van dit Asus mobo staat? Asus bordjes zijn namelijk nogal gevoelig hiervoor.
Met de live ubuntu CD gaat het nog fout. Even blieken in de QVL lijst of het er tussen staat. Staat er niet tussen, en zie net dat het Adata geheugen is. Maar dat zou toch geen verklaring kunnen zijn? Die lock-ups zijn pas begonnen sinds het weer wat warmer is. Daarvoor heeft het altijd gewerkt (toch wel een maand of 5)

Edit: met distributies bedoelde ik SP1,2 en 3 (de beta)

[ Voor 19% gewijzigd door jorde op 31-05-2008 15:46 ]

Pagina: 1