Nou, de papieren zijn binnen, en dat is dus geregeld

want na de monteur hoef je niks te doen namelijk.
En dat is precies wat niet gecommuniceerd wordt - je weet dus niet wat je niet hoeft te doen, wat de onduidelijkheid met zich meebrengt dat je denkt dát je wat moet doen. Hoe moeilijk is het nou om een documentje te overleggen (icm zeewolde op glasvezel / glashart) over wat nou precies gaat gebeuren als je intekent?
Wel vraag ik me af waarom ik deze resultaten op XMS' eigen speedtest krijg (na positieve resultaten van gisteren, is het nu bedroevend, ook op speedtest.net)
Met andere woorden is m'n 100mbit op interne servers nog magerder dan de vergelijking met wat XMS als hun 50mbit glasvezel noemt (gevaarlijk trouwens, zo'n progressbar laten lopen op de theoretisch maximum snelheid...). Als dit eerder regel dan uitzondering gaat zijn (en ik meet regelmatig, altijd gedaan) dan ga ik daar dus *niet* een extra €30 voor neerleggen tov het 50mbit abbo

Sterker nog, als het de komende dagen zo blijft ga ik me beroepen op de zichttermijn van 7 dagen na opleveren en het bij Solcon proberen.
Mag ik tevens opmerken dat de testpagina nogal misleidend is?
De afgelopen tijd is de snelheid van internetabonne- menten gestaag toegenomen. Dat wil zeggen, vooral de ontvangstsnelheid. De verzendsnelheid is daar echter flink bij achtergebleven. Dat komt omdat de traditionele netwerken asymmetrisch zijn. Het verzenden van gegevens gaat soms wel tot 20 keer langzamer dan het ontvangen. Glasvezel biedt als enig netwerk een symmetrische toegang. Dit houdt in dat u bestanden net zo snel verzendt als ontvangt. Wat dat in de praktijk betekent, ziet u als u onze snelheidsstest uitvoert. Zet u schrap!
Ofwel, we gaan uitgebreid in op de uploadsnelheid, en zetten dan dit minuscuul klein onder de test:
* uw download snelheid wordt gemeten. uw upload snelheid wordt geschat op basis van de door u gekozen verbinding
Als je hele verkoopverhaal zich richt op upload, dan meet je slechts de downloadsnelheid?
Sterker nog, als ik hier met XMS 100mbit glas als huidige verbinding ADSL kies, krijg je dit:
*DIT KÁN NIET*, en ik denk dat ik niet de enige ben die dit misleidend zal vinden. Als overzichtsindicatie al twijfelachtig, maar met een lopend balkje tijdens de test? Nee!
[
Voor 94% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2009 22:58
]