Check mn uitverkoop: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/176261
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Elektrische camper (80kWh)
1 van mn reepjes is helaas overleden, ik deed de pc aan en zag dat 1 ram ging gleoien en roken dus ik had gelijk de pc uitgedaan en uiteindelijk is maar 1 ram kapot gegaan. De andere 3 doen het normaal.GreenSky schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:16:
Vreemd dat je moederbord en een reepje ram tegelijk kapot gaan. Probeer je nu niet dat kapotte reepje in het 'nieuwe' mobo te steken? Test het even, door 1 van het paar (wat bij het mobo zat?) en die ene twijfelachtige bij elkaar te doen.
Verwijderd
En misschien kun je ook wat wisselen met de reepjes of misschien is het mobo niet meer helemaal goed? Dus neem ook even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 13:23 ]
Verwijderd
Hoe heb je dit getest? Dat ze niet gloeien en roken zegt niets over of ze het wel/niet doen.Excellence1 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:18:
[...]
1 van mn reepjes is helaas overleden, ik deed de pc aan en zag dat 1 ram ging gleoien en roken dus ik had gelijk de pc uitgedaan en uiteindelijk is maar 1 ram kapot gegaan. De andere 3 doen het normaal.
Probeer zoiezo eerst eens met 1 reep, als hij dan boot doe dat dan een voor 1 met alle reepjes en run even memtest.
Als ik alleen 1 reepje erin heb zitten boot hij ook niet maar zodra ik een andere corsair in dualchannel in zet dan boot hij wel. Als ik allebei de ram reepjes naast elkaar leg dan boot hij niet.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:22:
[...]
Hoe heb je dit getest? Dat ze niet gloeien en roken zegt niets over of ze het wel/niet doen.
Probeer zoiezo eerst eens met 1 reep, als hij dan boot doe dat dan een voor 1 met alle reepjes en run even memtest.
Ik heb zelf 2 corsair reepjes die indentiek zijn en eentje die ook van corsair is(zelfde snelheden als de andere 2) maar een wat ouder model. Als ik nou een van nieuwe reepjes samen met de oude reepje in dual channel probeer te draaien dan boot hij ook niet op.
Verwijderd
kijk daarbij ook even in je boekje hoe je mobo het geheugen wil hebben
Ten eerste zijn Corsair-modules bijna altijd goed. Ten tweede vind ik het altijd weer suf dat weer eens gezegd wordt dat ASUS zo kieskeurig is. Ik heb de laatste vijf jaar welgeteld één probleem gehad met een moederbord van ASUS. De meeste geheugen-modules werken gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:22:
Normaal is het niet maar ASUS mobo's zijn nogal eens kieskeurig als het gaat om geheugen, dus het kan zijn dat het mobo er gewoon niet mee wil werken.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Is het een hele oude dan zou ik de bios eerst maar weer recent maken. Kan zijn dat dit de begin problemen waren van dit moederbord en dat het allang was opgelost met de nieuwste bios versie.
Als de bios dan geupdate is dan zou ik het nog eens proberen. En dan gelijk even je geheugen testen met memtest68.
[ Voor 17% gewijzigd door Robin4 op 01-06-2008 12:33 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Dat is nog altijd 20% van borden waar de DIMMs die jij geprobeerd hebt niet goed werken op een Asus bord maar wel op andere vergelijkbare borden_the_crow_ schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:09:
[...]
Ten eerste zijn Corsair-modules bijna altijd goed. Ten tweede vind ik het altijd weer suf dat weer eens gezegd wordt dat ASUS zo kieskeurig is. Ik heb de laatste vijf welgeteld één probleem gehad met een moederbord van ASUS. De meeste geheugen-modules werken gewoon.
Niemand beweert dat niets werkt icm Asus, maar het komt (te) vaak voor dat als je compatibility issues ziet met DIMMs, de schuldige een Asus mobo is, en omgekeerd dat diezelfde DIMMs wel prima in een willekeurig ander moederbord werken. Dat heb ik zelf gehad met een A7N8X (Asus) vs. GA-7N400L (Gigabyte) en met een M2NPV-VM (Asus) vs. K9NGM2 (MSI). Nu zou dit toeval kunnen zijn. Die 20% van jou zou dat ook kunnen zijn, maar op moment dat veel mensen dit met veel verschillende borden die als enige gemeenschappelijke factor de merk Asus (waarschijnlijker: een BIOS van Asus) hebben, dan is het niet vreemd dat dit vaak gezegd wordt.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van dergelijke problemen als je je daadwerkelijk aan de QVL houdt bij Asus, dus in zoverre is het gewoon de schuld van de koper. Maar dan nog, waarom wel bij Asus en niet bij $andere_merk?
Oslik blyat! Oslik!
20%? Ik weet niet hoe je die berekend hebt? In vijf jaar één bord. En ik heb tientallen moederborden geprobeerd. Het is dus nog steeds geen 0%, true, maar geen 20%.dion_b schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:13:
Dat is nog altijd 20% van borden waar de DIMMs die jij geprobeerd hebt niet goed werken op een Asus bord maar wel op andere vergelijkbare borden
Ik wil absoluut nergens beweren dat ASUS vrij is van problemen. Integendeel. Maar om bij elk probleem waar een ASUS-moederbord bij betrokken is, gelijk die kaart te trekken, gaat mij wat ver en is in veel gevallen een te makkelijke conclusie.Niemand beweert dat niets werkt icm Asus, maar het komt (te) vaak voor dat als je compatibility issues ziet met DIMMs, de schuldige een Asus mobo is, en omgekeerd dat diezelfde DIMMs wel prima in een willekeurig ander moederbord werken. Dat heb ik zelf gehad met een A7N8X (Asus) vs. GA-7N400L (Gigabyte) en met een M2NPV-VM (Asus) vs. K9NGM2 (MSI). Nu zou dit toeval kunnen zijn. Die 20% van jou zou dat ook kunnen zijn, maar op moment dat veel mensen dit met veel verschillende borden die als enige gemeenschappelijke factor de merk Asus (waarschijnlijker: een BIOS van Asus) hebben, dan is het niet vreemd dat dit vaak gezegd wordt.
Overigens heb ik nog nooit gehoord van dergelijke problemen als je je daadwerkelijk aan de QVL houdt bij Asus, dus in zoverre is het gewoon de schuld van de koper. Maar dan nog, waarom wel bij Asus en niet bij $andere_merk?
Maar we zullen niet te ver offtopic gaan.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ehm, lees je eigen post hierboven:_the_crow_ schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:24:
[...]
20%? Ik weet niet hoe je die berekend hebt? In vijf jaar één bord. En ik heb tientallen moederborden geprobeerd. Het is dus nog steeds geen 0%, true, maar geen 20%.
Ik heb de laatste vijf welgeteld één probleem gehad met een moederbord van ASUS.
Nu klopt deze zin sowieso niet 100%, maar het klinkt duidelijk alsof je 1 op 5 moederborden zegt
Dat is wel zo, maar het staat wel met stip bovenaan de lijst van dingen om te controleren bij een Asus bord, eerder dan bij een andere. En dat (naast tig andere dingen) heeft de TS nog niet gedaan, terwijl er wel degelijk expliciete vermelding van in de FAQ staat.Ik wil absoluut nergens beweren dat ASUS vrij is van problemen. Integendeel. Maar om bij elk probleem waar een ASUS-moederbord bij betrokken is, gelijk die kaart te trekken, gaat mij wat ver en is in veel gevallen een te makkelijke conclusie.
Oslik blyat! Oslik!
dion_b schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:17:
Ehm, lees je eigen post hierboven:
Ik heb de laatste vijf welgeteld één probleem gehad met een moederbord van ASUS.
Nu klopt deze zin sowieso niet 100%, maar het klinkt duidelijk alsof je 1 op 5 moederborden zegt
Mijn nederige excuses. Dat moest dus vijf jaar zijn. My bad!
Sure, je moet niks uitsluiten. Maar het afwisselend testen van de modules op zich, zou dat probleem ook uitsluiten.Dat is wel zo, maar het staat wel met stip bovenaan de lijst van dingen om te controleren bij een Asus bord, eerder dan bij een andere. En dat (naast tig andere dingen) heeft de TS nog niet gedaan, terwijl er wel degelijk expliciete vermelding van in de FAQ staat.
Maar goed, we kunnen hier uren over kletsen vrees ik. Gaan we niet doen. Ik begrijp wat je bedoelt en je hebt helemaal gelijk. Alleen wordt de oplossing in kwestie vaak aangedragen, alsof het de enige zou kunnen zijn. Dat wilde ik bestrijden.
Misschien ligt dit ook helemaal aan mijn interpretatie hoor.