Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Ik heb nu m'n media center up and running.
Tv kijk ik via de floppydtv decoder kaart, echter ben ik totaal niet tevreden over de kwaliteit van het beeld. Als ik het vergelijk met mijn Humax decoder (een gratis kastje van multikabel) is de beeld kwaliteit vele malen hoger.

Ik ben dus aan de slag geweest met de powerdvd codec, maar met het volgende resultaat:

Powerdvd 7.3 deluxe geinstalleerd en via de vista media center decoder utility de default video codec op "Cyberlink Video /SP Decoder (PDVD7) gezet (uitgevoerd als administrator). Ik had begrepen dat wanneer je nu tv zou kijken, de powerdvd codec gebruikt zou worden en dat je hiervoor in windows een logo-tje rechts onderin je scherm zou krijgen. Ik krijg dit niet te zien en de beeldkwaliteit is even "slecht"..

Dit is mijn hardware:
Mobo + video: Gigabyte GA-MA78GM-S2H
laatste drivers en dergelijke.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de powerdvd codec zover krijg om live te te decoden in vista media center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

NitSuA schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:52:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de powerdvd codec zover krijg om live te te decoden in vista media center?
Misschien heb je iets aan de Vista Media Center Decoder Utility tool?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
Thnx mindcrash, maar zoals ik hierboven al zei heb ik het al met dat programma gedaan.
Mijn vraag is anders, is het mogelijk om het beeld van live tv te laten decoden door powerdvd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:16

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Controleer even met Graphedit of de powerdvd codec wel daadwerkelijk gebruikt wordt.

Ook niet onbelangrijk: hoe is je tv aangesloten op je htpc. (type aansluiten, resolutie, etc). Beeldkwaliteit van de standaard MCE shell wel goed?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
ja, de beeldkwaliteit van het menu is super stak! heel mooi beeld! het gaat echt om het tv beeld dat gewoon niet mooi wordt gedecodeerd. Niet mooi is misschien een groot woord, maar het is in ieder geval stukken minder mooi en zuiver dan van de humax decoder.

De tv (plasma) is verder aangesloten dmv. de vga aansluiting op resolutie 1024 x 768 (native tv resolutie) op 60 Hz.

Ik zal eens kijken met Graphedit of ik daar wijzer van wordt. Alvast bedankt!