Na het installeren van Vista Ultimate met daarbij de gratis game Wolfenstein Enemy territory is het na de eerste keer installeren en vervangen van je 'etkey' ivm admin-redenen fijn spelen. Bij sluiten en de volgende keer starten/handmatig proberen te connecten stuit ik op een probleem dat alleen opgelost kan worden door ET compleet opnieuw te installeren. In m'n log komt dan een tal aan berichten over
Na ongeveer een uur op google hebben rondgehangen heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd die her en der gesuggereerd waren. Dat zijn
• Punkbuster updaten
• Punkbuster via PBweb.exe , of handmatig in de \pb folder
• ETKey verwijderen, nieuwe aanmaken, en connecten / vervangen
• Support-pagina van Evenbalance.com geraadpleegt
• Gescholden op Vista ultimate, maar dat hielp ook niet
Nu lijkt de oplossing ET bij elke keer dat ik spelen wil, herinstalleren
Aangezien m'n config dan ook weer verloren gaat lijkt spelen op 800x600 geen optie, laat staan m'n config herbuilden.
Via fora's kwam ik erachter dat er bepaalde commando's zijn met PB die je een stuk of 20 keer uit moet voeren alvorens te spelen. Ik kom er niet uit, en websites bieden mij geen komst.
Een gemiddeld logje ziet er dan ook zo uit:
Het probleem is dus duidelijk Punkbuster, maar de vaste server waar ik op speel heeft PB standaard draaien, en gaan voor mij als lvl 5 admin dat niet uitschakelen ofcourse. Ik heb gehoord dat een bepaalde service wellicht in de weg zou zitten. Ik heb de firewall uitgeschakeld via Servicesbeheer onder Vista. Voorheen met XP heeft dit gewoon vlekkeloos gewerkt. UAC staat uit, en draaien als administrator maakt geen verschil. De config op m'n router is niet veranderd geweest voorheen op XP, dus daar kan het niet aan liggen.
De eerste keer lukt het wel, en de 2de x kan ik weer gissen over waarom het nu weer niet werkt. Het lijkt dan alsof ik ergens gecached wordt maar niet helemaal vrijgegeven wordt.
Ik wordt een beetje radeloos, want Vista draait opzich prima en de meeste games ook, maar punkbuster doet het wederom weer eens niet.
En dat gaat zo maar door dus, zonder dat ik connecten kan.punkbuster client Failed to resolve etguid.evenbalance.com
Na ongeveer een uur op google hebben rondgehangen heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd die her en der gesuggereerd waren. Dat zijn
• Punkbuster updaten
• Punkbuster via PBweb.exe , of handmatig in de \pb folder
• ETKey verwijderen, nieuwe aanmaken, en connecten / vervangen
• Support-pagina van Evenbalance.com geraadpleegt
• Gescholden op Vista ultimate, maar dat hielp ook niet
Nu lijkt de oplossing ET bij elke keer dat ik spelen wil, herinstalleren
Via fora's kwam ik erachter dat er bepaalde commando's zijn met PB die je een stuk of 20 keer uit moet voeren alvorens te spelen. Ik kom er niet uit, en websites bieden mij geen komst.
Een gemiddeld logje ziet er dan ook zo uit:
En dat blijft dan hangen ook op het resolve-idee. IPV6 is standaard uitgeschakeld omdat ten eerste mijn router er geen support voor geeft. Als DNS gebruik ik altijd handmatig mijn router als eerste DNS, en als fallback de 2de van mijn ISP (concepts ICT). Daarnaast gaat het resolven van bijv etmaster.idsoftware.com gewoon vlekkeloos, maar het gebeurd alleen wanneer punkbuster actief is.Resolving etmaster.idsoftware.com
etmaster.idsoftware.com resolved to 192.246.40.60:27951
195.149.21.103:25960 resolved to 195.149.21.103:25960
PunkBuster Client: Failed to resolve etguidauth.evenbalance.com
PunkBuster Client: Game Version [ET 2.60 win-x86 Mar 10 2005]
PunkBuster Client: Connected to Server 195.149.21.103:25960
Het probleem is dus duidelijk Punkbuster, maar de vaste server waar ik op speel heeft PB standaard draaien, en gaan voor mij als lvl 5 admin dat niet uitschakelen ofcourse. Ik heb gehoord dat een bepaalde service wellicht in de weg zou zitten. Ik heb de firewall uitgeschakeld via Servicesbeheer onder Vista. Voorheen met XP heeft dit gewoon vlekkeloos gewerkt. UAC staat uit, en draaien als administrator maakt geen verschil. De config op m'n router is niet veranderd geweest voorheen op XP, dus daar kan het niet aan liggen.
De eerste keer lukt het wel, en de 2de x kan ik weer gissen over waarom het nu weer niet werkt. Het lijkt dan alsof ik ergens gecached wordt maar niet helemaal vrijgegeven wordt.
Ik wordt een beetje radeloos, want Vista draait opzich prima en de meeste games ook, maar punkbuster doet het wederom weer eens niet.