Ik ben bezig met het repareren van een aantal computerproblemen van een vriend. Het laatste probleem wil echter niet verholpen worden en ik heb eigenlijk geen suggesties meer.
Wanneer je internet explorer opstart en weer sluit dan kan het niet meer opgestart worden. Je ziet wel even een zandlopertje, je hoort ook een korte ratel van de harddisk maar vervolgens verschijnt het programma niet meer. Ook wordt er geen error gegeven en draait het niet op een of andere manier in de achtergrond. Dit probleem komt ook voor wanneer je outlook opent en dan internet explorer, het werkt daarna simpel weg niet meer.
Wat ik heb gedaan is het volgende:
- Computer gescanned met AVG, Bitdefender (online), Adaware en Spybot S&D.
- Opstartbestanden bekeken.
- Register handmatig gecontroleerd.
- Register opgeschoond met CCleaner.
- Windows geupdate.
- Iexplorer opnieuw geinstalleerd.
- Outlook opnieuw geinstalleerd.
- Een nieuw account aangemaakt.
- Teruggaan naar een zogenaamd gezond punt.
- Firefox geinstalleerd (exact hetzelfde probleem!)
Uiteraard ook Google en de search geraadpleegd.
Ik heb geen zin om heel Windows opnieuw te installeren dus vroeg mij af of mensen die hier wellicht iets verstand van hebben misschien een mogelijk oplossing weten. Firefox heb ik geinstalleerd maar dit heeft exact hetzelfde probleem als internet explorer.
Er is op het systeem niets bijzonders gewijzigd buiten een wijziging in het register voor de achtergrond (omdat deze niet meer gewijzigd kon worden) de oplossing daarvoor vond ik destijds hier op GOT [XP] Wallpaper werkt niet meer door gebruik van gpedit.msc. Het probleem is daar niet direct aan gerelateerd maar meldt het voor de zekerheid.
Wanneer je internet explorer opstart en weer sluit dan kan het niet meer opgestart worden. Je ziet wel even een zandlopertje, je hoort ook een korte ratel van de harddisk maar vervolgens verschijnt het programma niet meer. Ook wordt er geen error gegeven en draait het niet op een of andere manier in de achtergrond. Dit probleem komt ook voor wanneer je outlook opent en dan internet explorer, het werkt daarna simpel weg niet meer.
Wat ik heb gedaan is het volgende:
- Computer gescanned met AVG, Bitdefender (online), Adaware en Spybot S&D.
- Opstartbestanden bekeken.
- Register handmatig gecontroleerd.
- Register opgeschoond met CCleaner.
- Windows geupdate.
- Iexplorer opnieuw geinstalleerd.
- Outlook opnieuw geinstalleerd.
- Een nieuw account aangemaakt.
- Teruggaan naar een zogenaamd gezond punt.
- Firefox geinstalleerd (exact hetzelfde probleem!)
Uiteraard ook Google en de search geraadpleegd.
Ik heb geen zin om heel Windows opnieuw te installeren dus vroeg mij af of mensen die hier wellicht iets verstand van hebben misschien een mogelijk oplossing weten. Firefox heb ik geinstalleerd maar dit heeft exact hetzelfde probleem als internet explorer.
Er is op het systeem niets bijzonders gewijzigd buiten een wijziging in het register voor de achtergrond (omdat deze niet meer gewijzigd kon worden) de oplossing daarvoor vond ik destijds hier op GOT [XP] Wallpaper werkt niet meer door gebruik van gpedit.msc. Het probleem is daar niet direct aan gerelateerd maar meldt het voor de zekerheid.