De situatie:
Ik ben in vb.net een classlibrary aan het schrijven voor een webpart. Deze webpart wordt in sharepoint geladen en laat gegevens zien die bij de ingelogde user horen. Als voorbeeld: Een leraar logt in, en krijgt een overzicht van de leerlingen in zijn klas te zien. Zie onderstaande code:
Zoals je ziet wordt van ieder pcnnummer een linkje gemaakt. Dit pcnnummer wil ik opslaan in een sessie en in een andere webpart (op dezelfde pagina) uitlezen, zodat ik met dat pcnnummer de informatie uit de sql tabel kan halen.
Het probleem:
Ik wil dus, als er op dat pcnnummer geklikt wordt, dat pcnnummer in een sessie zetten. Maar zoals ik het nu doe, wordt telkens het laatste pcnnummer in een sessie gezet.
Wat heb ik al geprobeerd:
Meerdere sessies:
Via een public sub/function, ook op de onclick het pcnnummer aan een sessie laten toevoegen. Ook met hetzelfde resultaat: alleen het laatste pcnnummer wordt toegevoegd
Google, Got afgezocht
Maar helaas zonder resultaat. Ik hoop dat het duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen
edit: ik weet dat die gegevens in de tabel zetten in een loopje kan, dat kan ik later nog bijwerken!
Ik ben in vb.net een classlibrary aan het schrijven voor een webpart. Deze webpart wordt in sharepoint geladen en laat gegevens zien die bij de ingelogde user horen. Als voorbeeld: Een leraar logt in, en krijgt een overzicht van de leerlingen in zijn klas te zien. Zie onderstaande code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("<table>")
While SQLdr.Read() 'While Data is Present
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("<tr><td>")
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("<a href='Default.aspx' onclick='" & (System.Web.HttpContext.Current.Session("MyVariable") = (SQLdr("PCNNummer"))) & "')'>")
writer.Write(SQLdr("PCNNummer")) 'Show data
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("</a></td>")
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("<td>")
writer.Write(SQLdr("Voornaam")) 'Show data
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("</td>")
writer.Write(SQLdr("Achternaam")) 'Show data
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("</td>")
writer.Write(SQLdr("Type")) 'Show data
System.Web.HttpContext.Current.Response.Write("</td></tr>")
End While |
Zoals je ziet wordt van ieder pcnnummer een linkje gemaakt. Dit pcnnummer wil ik opslaan in een sessie en in een andere webpart (op dezelfde pagina) uitlezen, zodat ik met dat pcnnummer de informatie uit de sql tabel kan halen.
Het probleem:
Ik wil dus, als er op dat pcnnummer geklikt wordt, dat pcnnummer in een sessie zetten. Maar zoals ik het nu doe, wordt telkens het laatste pcnnummer in een sessie gezet.
Wat heb ik al geprobeerd:
Meerdere sessies:
code:
1
| System.Web.HttpContext.Current.Session("MyVariable" & (i)) = (SQLdr("PCNNummer"))) |
Via een public sub/function, ook op de onclick het pcnnummer aan een sessie laten toevoegen. Ook met hetzelfde resultaat: alleen het laatste pcnnummer wordt toegevoegd
Google, Got afgezocht
Maar helaas zonder resultaat. Ik hoop dat het duidelijk is, en dat iemand mij kan helpen
edit: ik weet dat die gegevens in de tabel zetten in een loopje kan, dat kan ik later nog bijwerken!