Toon posts:

Laptop voor gebruik buitenshuis en bij felle verlichting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een zeer eenvoudige vraag:

welke 17" laptop is geschikt om buitenshuis en bij felle verlichting te werken ?

Ik zelf had gedacht aan:

- SONY AR -reeks met dubbele lamp technologie
- ASUS G2 -reeks met eveneens dubbele lamp

Beide schermen zijn spiegelend (Asus net iets meer denk ik), een mat scherm - kleurweergave is niet zo goed, of toch ?

Iemand persoonlijke ervaring met een van bovenstaande ?

Thx

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-01 12:51

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Schijn er met een zaklamp op in de winkel en trek een conclusie? :?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mijn persoonlijke ervaring is dat matte schermen vooral buiten toch beter leesbaar zijn. Toegegeven, je bent al het contrast kwijt en ik zou geen foto's willen gaan bewerken, maar een beetje internetten is te doen. Met spiegelende schermen heb je meer last van weerspiegelend zonlicht. Maar ik heb natuurlijk nog niet alle matte en alle spiegelende schermen buiten geprobeerd. ;)

Als je de bovenstaande zaklamp-test wil gaan doen, let er dan even op dat veel laptop's zonder adapter de backlight automatisch een stukje teurgschroeven.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je moet altijd al in de schaduw zitten. En in mijn opinie is het een fabeltje dat je met een spiegel scherm minder ziet. Met mijn Asus F3 zie ik in de tuin meer dan een Packard Bell met mat scherm, waarom? Omdat mijn backlight behoorlijk fel is, dat merk ik ook vaak genoeg op school tegenover andere laptops die medestudenten hebben.

Spiegelschermen geven daarnaast een veel mooier beeld naar mijn mening. Je kan opzich dus met iedere laptop in de tuin zitten, mits het maar in de schaduw is! In de zon is wel een ramp, of het nou mat is of spiegel, 1 lamp, 2 lampen of LED. Je ziet er toch weinig van omdat je in direct zonlicht zit en er op dit moment nog geen scherm is die dat direct licht echt kan overwinnen.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:03

orf

Als 17" geen harde eis is en je wilt een laptop die echt voor buitengebruik is, dan kun je eens kijken naar de Dell ATG:
Hoge helderheid voor gebruik buiten (500 nit)
De Latitude ATG heeft een superhelder LCD-scherm van 500 cd/m² met een speciale niet-reflecterende laag. Het scherm van een laptop heeft doorgaans een helderheid van 185 cd/m² tot 220 cd/m². Met 500 cd/m² kunt u de ATG bijgevolg eenvoudig blijven gebruiken in zelfs de helderste omgevingen.

14,1-inch WXGA (resolutie van 1.280 x 800 pixels)