Bedankt voor alle reacties so far!

Als ik het me goed herriner is het op de voorste parasol scherpgesteld, met F9. Had ik beter op bijvoorbeeld de achtergrond kunnen focussen en het diafragma moeten knijpen?
breinonline schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:51:
Ga zo maar eens bewerken, dan worden ze best de moeite waard. Op alle foto's staat de horizon scheef, jammer. Alleen bij de laatste twee is dat functioneel. Gelukkig is dat met een willekeurig fotobewerkingsprogramma zo op te lossen. De belichting verschilt nogal per foto, waardoor het niet als serie wegkijkt. Vooral bij foto 3 en 5 valt dat op.
Verder is er nog wat bij te snijden of om rekening te houden qua compositie de volgende keer dat je op pad gaat. Foto 1: de parasol/stoelen rechts worden afgesneden, iets croppen zou de foto waarschijnlijk goed doen. Foto 2: je vriendin valt bijna van de foto af, niet prettig afgesneden. Foto 4: de persoon op de achtergrond staat er niet geheel op (niet het onderwerp maar je oog trekt er wel heen waardoor het storend werkt). Foto 9: net iets meer ruimte aan de bovenkant was prettig geweest.
Foto 10 vind ik de beste van de serie: fris, goed belicht, compositie op orde.
Zal de horizon rechtzetten. Het was me zelf eigenlijk niet zo heel erg opgevallen maar het staat zo'n beetje in de GoT FAQ, dus zal er op letten
Belichting heb je gelijk mee. Ik heb behoorlijk veel foto's geschoten deze trip, en al aardig doorgeselecteerd om iets van consistentie aan te houden (alle hotel en eiland foto's eruit), maar belichting kan inderdaad een stuk consistenter, zeker omdat het daar eigenlijk elke dag stralend weer is. Alleen tegen zonsondergang worden colorsettings echt anders.
Foto 4 ben ik niet helemaal met je eens. De persoon staat er wel degelijk helemaal op, maar er is inderdaad wel erg weinig ruimte. Was overigens een ontzettend strakke meid, had gehoopt dat dit de plaat een stukje extra spice zou geven, maar is waarschijnlijk voor de buitenstaander net te onscherp om goed over te komen. Jammer dat je soms net niet een paar seconden extra krijgt
Over nabewerking: hoe zou je foto's uit deze reeks nou echt individueel kunnen verbeteren? Naast het rechtzetten van de horizon en her en der kroppen zijn volgens mij de kleuren bij een aantal foto's best wel aardig. Als je tips hebt hoor ik het heel graag.
Aristos schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:34:
Ben een paar jaar geleden ook op Hainan geweest, erg gaaf. Wij zaten in een hotel met heel veel Olifanten etc.
Foto's zijn cool, al mis ik een beetje een thema/serie. Het zijn nu allemaal erg goede foto's zonder enige onderlinge lijn. Foto 3 is weer erg grijs, foto 5 te donker. Ik denk dat je met een beetje shoppen een heel eind komt. Maar erg gave foto's!
Een hotel met heel veel olifanten? Dan moeten ze ruime kamers gehad hebben

Yalong Bay, of Dadonghai, weet je dat toevallig nog?
Zal eens goed nadenken over nabewerking. Maar de ellende blijft dat ik een iets grotere selectie heb hier op de computer, wat het weer lastig maakt om over de hele range consistent te krijgen.
Mooie site heb je trouwens!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:05:
Ik vind 3, 4 en 6 toch echt wel erg mooi, zo'n heerlijk rustbeeld.
5 zou zo een (saai) vakantiekaartje uit de toeristenshop kunnen zijn.
9 vind ik vnauit modellenopzicht heel erg mooi, bij 10 heb ik ook liever de horizon recht.
Grappig, voor mn gevoel vond ik foto 5 wel geslaagd. In elk geval een professionele look hebben, voornamelijk door de "pop" (setting op de voorgrond die er echt uit komt knallen). Maar inderdaad verder qua onderwerp of verhaal erachter weer saai. Zou het nog helpen die fotograferende dame te vervangen met iets interessanters en de kleuren iets aan te passen?