Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topictitel al doet vermoeden geen enkel van men dvd/cd/virutal drives doen het nog, ze worden gewoon nietmeer herkend en in apparaatbeheer staat er een uitroep tekentje naast met als verdere info:

Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. Code 39

Wat ik zelf al proberen doen heb:
  • Verwijderen van appraatbeheer, INF Cache.1 wissen, rebooten en de drives opnieuw laten instaleren
  • De update die ik gisteren gedaan heb verwijderd
  • Andere drives geprobeerd, niets werkt, zelfs deamontools niet, blijft een uitroepingsteken
  • Driver opnieuw proberen installeren maar krijg dan de melding dat het al de recenste versie is
  • Deamontools verwijderd
  • ...
Kortom: ik ben teneinde raad... is er nog iemand die mij kan helpen :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riva91
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10-2024
Ik neem aan dat het SATA drives betreft. Heb je die in het BIOS in AHCI modus staan? Dat gaf bij mij hetzelfde probleem met SP1 van Vista. Terug naar IDE en ik zag ze weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grappig... ben ik al de hele voormiddag aan het zoeken op google, vind ik niets... post ik net dit topic hier, zoek ik verder en vind ik de oplossing 8)7

Mijn excuses alvast en voor mensen die hetzelfde probleem zouden hebben:
  1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
  2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
  3. Klik op de volgende registersubsleutel:
  4. HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
  5. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
  6. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
  7. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
  8. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
  9. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.
Daarna werkte alles weer prima

Bron

@riva91: het waren idd sata drivers, maar aangezien zelf virtual drives niet werkten, dacht ik niet dat het daarin zou kunnen gelegen hebben. Wel bedankt voor de snelle reactie _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 10:44 ]