• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 11:34
Sinds een week of drie heb ik van een vriend een Dell XPS gen 3 gekregen. Alles netjes geinstalleerd, Alles werkt prima behalve hetvolgende:
Ik sluit netjes via start de computer af,
Windows logt netjes uit en alles lijkt goed te gaan
Totdat er staat Windows word afgesloten, Als dat in beeld komt gaan alle fans op 100 procent draaien, en meestal heb ik naar 8 minuten er genoeg van en houd ik de powerknop in dan gaat hij gewoon uit.

eigenlijk hetzelfde probleem als hier maar helaas staat hier voor mij de oplossing ook niet.
ook heb ik wat Pilates zei gekeken maar kan ook niks in de bios vinden,

Wat ik heb ik al gedaan: Windows opnieuw geinstalleerd + bijbehorende drivers,
Op google gezocht --> kwam uit op tweakers.
Op tweakers gezocht --> Kwam uit op een topic waar geen oplossing te vinden was.

Specs
Dell XPS gen 3
Intel Pentuim 3.2Ghz
2x 512 DDR2
Ati X300 (passief gekoeld)
500GB Samsung HDD
Windows XP SP3

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Welk moederbord heb je? Heb je al een bios update geprobeerd?

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 11:34
Weet ik heel eerlijk gezegt niet zal een dell aangepast bord zijn ..... als ik kijk bij dell heb ik wel de laatste bios versie.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als het echt niet op te lossen is zou je eventueel voor een fancontroller kunnen gaan. Is een beetje omslagtig maar het is een oplossing. Vreemd dat er niets van in de BIOS te vinden is aangezien dit toch door de BIOS wordt neem ik aan.

Edit: Lijkt dan toch een Windows probleem te zijn als ie helemaal niet uit gaat. Dacht even dat ie wel gewoon uit ging en dan de fans bleven draaien.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 31-05-2008 18:36 ]