Telfort abbo opzeggen na 1 jaar. Is het mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het tweakers,

Even een vraagje.
Ik heb momenteel een T6 abonnement van Tiscali die nu een internet abonnement van Telfort is geworden. (door de overname van Tiscali door Telfort) Voorzover ik weet, is het een éénjaars abonnement. In januari 2008 was het precies één jaar dat ik eraan vastzit.

Nu wil ik dus graag op TweakDSL abonnement overstappen, maar weet niet of ik nu na één jaar per maand mijn abbo van Telfort mag opzeggen. De ene zegt dat het wel mogelijk is, de andere weer niet.

Dit is wat ik in de algemene voorwaarden van Telfort kon vinden:
"15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website."

Ik neem aan dat mijn abbo voor een periode van één jaar aangegaan is, want deze regel is niet van toepassing: "Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden."

Kan iemand me aub helpen? Zit ik nu aan nog een jaar aan Telfort vast (tot januari 2009), of mag ik nu per maand opzeggen???? Alvast bedankt... _/-\o_

PS. Dit is wat er op Telfort site staat:

"Opzegtermijn

U kunt alleen opzeggen aan het einde van uw contracttermijn, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand."

Betekent dit dat ik na het einde van mijn contractermijn (jan 2008) per maand mag opzeggen? hmm... :S

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 08:48:
Ik neem aan dat mijn abbo voor een periode van één jaar aangegaan is, want deze regel is niet van toepassing: "Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden."
Hoezo is deze regel niet van toepassing? Wat staat er dan in je overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat er in mijn overeenkomst staat dat die voor de periode van één jaar is aangegaan en niet voor onbepaalde tijd... die regel geldt dus niet

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:37:
Ik bedoel dat er in mijn overeenkomst staat dat die voor de periode van één jaar is aangegaan en niet voor onbepaalde tijd... die regel geldt dus niet
Euh..... even bellen met Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De overeenkomst die je met Tiscali bent aangegaan geldt nog steeds. Dat Telfort de verplichtingen van Tiscali over heeft genomen veranderd hier niets aan. Volgens mij werden de contracten bij Tiscali per jaar verlengd, wat zou betekenen dat als je in december 2007 niet hebt opgezegd dat je er tot januari 2009 er aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Bij de aanvraag heb ik een pdf document gekregen met daarin vermeld:
Duur en beëindiging
U gaat deze overeenkomst met Telfort aan voor onbepaalde tijd met een minimumduur van één (1) jaar, vanaf de datum waarop de internetverbinding wordt opgeleverd. U kunt na afloop van de minimumduur telefonisch (via telefoonnummer: 0900-9596 (€ 0,30 per minuut) of schriftelijk per post (niet per fax) met opgaaf van redenen opzeggen. Hierbij geldt een opzegtermijn van één (1) maand. U ontvangt van Telfort altijd een schriftelijke bevestiging van de opzegging.
Bij beëindiging van het Telfort internetabonnement vindt geen terugbetaling plaats van (vooruit) betaalde bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21
Je kan per maand opzeggen;
De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur.
=> Overeenkomsten voor onbepaalde tijd; dit kan een jaar, 2 jaar, 3 jaar, of oneindig zijn bijv. Jij ging het contract aan voor een jaar. Dit contract verlengt zich elke maand weer totdat jij opzegt. Je zit dus niet tot januari 2009 vast aan je contract.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan kun jij per eind van je lopende jaar opzeggen.
dragonballz schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:46:
Bij de aanvraag heb ik een pdf document gekregen met daarin vermeld:
[i]Duur en beëindiging
U gaat deze overeenkomst met Telfort aan voor onbepaalde tijd met een minimumduur van één (1) jaar
Dan kun jij na afloop van de minimumduur per iedere maand opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Euh mensen, hij heeft nog dat T6 gebeuren van Tiscali, daar zijn nog de 'oude' algemene voorwaarden van toepassing volgens mij. Dus is het weer met een jaar verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkBM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08-2024
Wat betaal je nu?? Het tarief van Tiscali of het Telfort tarief? Betaal je het tarief van Tiscali, en heb je nog gewoon een 6 mbit abo, dan val je onder de voorwaarden van tiscali.

Heb je het 20 mbit abo van telfort nu, dan val je onder hun voorwaarden. Het contract is zoals ik begrijp voor onbepaalde tijd, maar heeft een minimum duur van 12 maanden, je kan aan het eind van de 12 maand opzeggen, dat betekent dat je er minstens 13 maanden aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, hartstikke bedankt voor al jullie reacties!!! Dit had ik niet verwacht... Omdat Tiscali nu Telfort is geworden, gelden er inderdaad voorwaarden van de laatstgenoemde... Dus als het goed is , kan nu elke maand opzeggen... Maar ik ga nog met hen even bellen! Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de klantenservice hebben ze me verteld dat ik dus na de verlening van mijn abbo in januari 2007 nog aan 12 maanden van het contract vastzit. Ik kan dus alleen na januari 2009 opzeggen.... Hmm... Het lijkt me toch raar, nu ik dit lees:

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
quote:
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:24:
Bij de klantenservice hebben ze me verteld dat ik dus na de verlening van mijn abbo in januari 2007 nog aan 12 maanden van het contract vastzit. Ik kan dus alleen na januari 2009 opzeggen.... Hmm... Het lijkt me toch raar, nu ik dit lees:

Contract

Bij telfort sluit je een contract af voor één jaar. Na dit jaar kun je het contract per maand opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. Dit staat allemaal in de algemene voorwaarden die je hier kunt vinden.
quote:
15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

:S
Wat je vergeet is dat je indertijd een Tiscali contract met bijbehorende voorwaarden hebt afgesloten, en geen Telfort contract. De voorwaarden het Telfort contract zijn voor jou dus niet van toepassing, je valt nog gewoon onder de voorwaarden van het Tiscali contract. Dat Tiscali nu Telfort is doet niets af aan de overeenkomst die jij indertijd met Tiscali hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Telfort contract is in de plaats gekomen van het Tiscali contract, nadat zijn T12 werd omgezet naar 20Mb Telfort. Daarvoor geldt een minimale contractduur van 1 jaar, waarna het maandelijks kan worden opgezegd met een opzegtermijn van 1 maand.

That's all folks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog steeds mijn T6 abbo.... niets werd omgezet, maar ik denk dat de Zeester gelijk heeft... daarom hebben ze bij klantenservice het ook tegen me gezegd... Misschien ga ik gewoon mijn T6 abbo omzetten in T20.... en dan na een jaartje opzeggen... we zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:09:
Ik heb nog steeds mijn T6 abbo.... niets werd omgezet
Waarom schreef je dan in je openingspost:
Ik heb momenteel een T6 abonnement van Tiscali die naar een internet abonnement van Telfort is geworden
Schrijf dan meteen dat je nog je oude contract hebt, zonder verdere onnodige toevoegingen die de discussie alleen maar verwarren maar feitelijk niets toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het eingenlijk als volgt zit:

Ik had een Tiscali T6 abbo ingaand vanaf januari 2007: een contract voor een bepaalde tijd (1 jaar). In januari 2008 werd dat contract verlengd en dus omgezet in een contract voor onbepaalde tijd. (niemand heeft me laten weten dat deze verlenging maar voor 1 jaar is en niets is over deze verlenging in de algemene voorwaarden te vinden). Nu zou ik mijn abbo elke maand zou kunnen opzeggen.
Ja, vroeger was het Tiscali, maar we hebben een brief gehad waarin vermeld werd dat er vanaf een bepaald moment de algemene voorwaarden van Telfort i.p.v. die van Tiscali zouden gaan gelden en daarmee moesten we akkoord gaan.
Dus op zich is het niet waar wat ze mij bij de klantenservice verteld hebben.

Misschien is het handig om even een opzeggingsbrief naar Telfort te sturen en te kijken wat er dan gebeurt. Als het contract dan meteen opgezegd wordt, dan is het heel mooi... Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:36:
Ik had een Tiscali T6 abbo ingaand vanaf januari 2007: een contract voor een bepaalde tijd (1 jaar). In januari 2008 werd dat contract verlengd en dus omgezet in een contract voor onbepaalde tijd.
En daar zit je denkfout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... denk je? Als het niet zo is als ik denk, dan heb ik nog steeds een contract voor bepaalde tijd dat dus één maand voor het einde ervan beëindigd dient te worden.... :( leuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot januari 2009 zijn nog maar 6 maanden. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:55:
Daar heb je helemaal gelijk in: ik moet toch een keuze maken. Of mijn T6 omzetten naar T20 nu en tot juni volgend jaar eraan gebonden zijn óf tot januari 2009 wachten (6 maandjes maar) en dan voor TweakDSL gaan die mij eerlijk gezegd meer aanspreekt.... :) Ik zal eens even vragen wat mensen van Telfort en TweakDSL vinden en welke van ze een betere service aanbiedt :) thx voor je reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:55:
Maak daar maar 7 van. :9

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opzeggen moet ik over 6 maanden doen :) In december :) en nog een maandje extra wachten doet er niet veel toe...

maar als ik volgens de A.V. een maand voor het einde van het contract moet opzeggen, denken jullie dat ik ook 5 maanden van tevoren mag opzeggen???? dit zou ik het liefst doen om er zeker van te zijn dat het al geregeld is...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:35:
[...]

Opzeggen moet ik over 6 maanden doen :) In december :) en nog een maandje extra wachten doet er niet veel toe...

maar als ik volgens de A.V. een maand voor het einde van het contract moet opzeggen, denken jullie dat ik ook 5 maanden van tevoren mag opzeggen???? dit zou ik het liefst doen om er zeker van te zijn dat het al geregeld is...
Natuurlijk mag dat, gewoon per einde contractdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik het doen... Ik ben van plan om het als volgt te schrijven: "Wilt u aub onmiddellijk mijn abbo opzeggen en als het niet mogelijk is, dan verzoek ik u om het te doen zoals het hoort" - iets in deze richting :) Kan dat? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBX
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 17:01

JBX

Ehm, beetje aparte woordkeuze. :P 'aub onmiddelijk' (het is trouwens onmiddellijk ;))
Gebruik een voorgetypte brief gewoon en zeg gewoon per 'zo vroeg mogelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja, het ging om het idee en niet zo zeer om de woordkeuze (en zeker niet om de spel-/typfouten :) ).... maar ik zal de klantenservice van Telfort morgen nogmaals bellen en dan even een opzegbrief sturen... we zien het wel ... :) thx tweakers

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 22:44:
dan zal ik het doen... Ik ben van plan om het als volgt te schrijven: "Wilt u aub onmiddellijk mijn abbo opzeggen en als het niet mogelijk is, dan verzoek ik u om het te doen zoals het hoort" - iets in deze richting :) Kan dat? :)
Zet er dan niet neer 'zoals het hoort'. Want daar kun je alle kanten mee op.
Zeg dan dat je het wilt opzeggen per einde contractsdatum.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Murcielago schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:23:
[...]

Zet er dan niet neer 'zoals het hoort'. Want daar kun je alle kanten mee op.
Zeg dan dat je het wilt opzeggen per einde contractsdatum.
Nou, dan zeggen ze het pas aan het eind van het contractsjaar op (januari 2009)... dat wil ik juist voorkomen. Als het mogelijk is om mijn abbo per maand zelfs nu op te zeggen, dan heb ik het liever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:54
Doe het dan als volgt:

Geachte heer/ mevrouw,

Via deze weg deel ik u mede dat ik mijn internet- (en, indien van toepassing, telefonie) abonnement beëindig, tegen het einde van de abonnementsperiode.
Mijn abonnementsgegevens:

Gebruikersnaam
E-mailadres
Klantnummer

Ik ga er vanuit dat hiermee de overeenkomst tegen het einde van de lopende abonnementsperiode is beëindigd. Graag ontvang ik van u ook nog een bevestiging van de beëindiging van de overeenkomst.

Dit komt wat beter over.
(Opzeggings voorbeeld is afkomstig van de Telfort site "overstappen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx for de voorbeeldbrief, maar dan zullen ze me een bevestiging sturen dat mijn abbo pas in januari 2009 opgezegd zal worden (einde van de abonnementsperiode na de stilzwijgende verlenging van één jaar)
Maar volgens de algemene voorwaarden van Telfort zelf mag je na de minimuum duur van het contract (1 jaar) elke maand opzeggen.... wat ik dus wil bewerkstelligen....

Uit een ander voorbeeldbrief heb ik het volgende kunnen oppikken... het lijkt me beter als ik het zo schrijf:

"Hierbij wil ik graag mijn huidige internet abonnement opzeggen per [de datum]...
Mocht u bovengenoemde opzeggingsdatum niet accepteren als de datum van beëindiging van mijn abonnement, omdat mijn contract anders bepaalt, dan verzoek ik u mij gemotiveerd de juiste datum van beëindiging mede te delen. In dat geval geldt die datum als de datum van beëindiging. De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer komt per diezelfde datum te vervallen."

Dat sta ik toch wat sterker in mijn schoenen... Dan zullen ze ernaar streven om mijn abbo per de opgegeven datum op te zeggen, zo niet, dan zullen ze het doen pas per januari 2009...

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de klantenservice gebeld en een vriendelijke dame heeft me verteld dat het inderdaad onmogelijk is om mijn abbo per deze of volgende maand op te zeggen. (omdat mijn oude Tiscali aboo in dat van Telfort werd omgezet).
Ik heb ook meteen het contract opgezegd: de opzegging zal vanaf 31 december ingaan en ik moet over een paar dagen een bevestiginsbrief ontvangen. Het ging vlekkeloos eigenlijk...We zien het wel. Ik hoop alleen dat die 14-24 aanbieding van TweakDSL rond december nog steeds geldig zal zijn .. :)
Pagina: 1