Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een tijdje zitten rondneuzen op dit forum maar kon nog niet echt een goed antwoord vinden op mijn vraag, al heb ik wel een groot vermoeden :) .

Ik heb sinds 2 dagen eindelijk mijn 17" crt scherm vervangen door een Acer p221w 22' tft schermpje. En op zich ben ik er wel tevreden over, alleen lijkt het net alsof het beeldscherm te traag is als ik spellen speel (á fifa 08, unreal tournament 3). Op het moment dat het beeld snel moet bewegen wordt het vaag. (wat behoorlijk irri is voor je ogen) . Nu was mijn vraag dus waar dit aan ligt?.

Specs van het beeldscherm:
5ms
22" inch
2500:1
Vga

Specs van mijn computer:
AMD Athlon 6000
2048 geheugen
geforce 8600gt

Zit het probleem in mijn videokaart? of kan ik beter het beelscherm omruilen voor bv een samsung 206bw die iets kleiner is en een 2ms respons tijd heeft? (of ligt het ergens anders aan?)

Mvg,

Bob

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Als beeld snel beweegt en dan ziet het er vaag uit, heb je last van ghosting. Dit is doorgaands een eigenschap van je TFT scherm en helaas weinig aan te doen. Kijk ergens in de opties van je TFT om te kijken of je daar iets van reactie tijd kan veranderen?

Heb je anders de mogelijkheid het ding op DVI aan te sluiten?

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar hoe kan ik de reactie tijd van mijn beeldscherm aanpassen? (ik dacht trouwens dat je met een respons van 5ms geen last meer had van ghosting, helaas fout gedacht dus. Ik weet niet zeker of een dvi aansluiting wel kan, achter op het scherm zie ik alleen een vga uitgang, en heb ook maar 1 kabel bijgeleverd gekregen...

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:08

Woohooo

Smilie, James Smilie

Responstijd van de TFT kan je niet aanpassen.
Ook verschilt het per type monitor of daar een DVI en/of VGA aansluiting op zit.

Probleem hier is denk ik ook ghosting op je monitor. Als jou was zou ik terug gaan naar de winkel en proberen te ruilen voor een ander model.. en neem de volgende keer geen Acer monitor, maar een fatsoenlijk merk als Samsung ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is duidelijk :) , zag dat ze ook een samsung 206bw hadden, dan ga ik daarvoor. Heb daar tot nu toe alleen positieve reviews over gelezen.

Bedankt allemaal

Verwijderd

Samsung is ook niet veel beter hoor, ik zag een tijdje terug een grafiek waar samsung met hun 'magische 2ms' toch 20ms scoorde. Het was de langzaamste uit de hele test.
Ik zal het even opzoeken..
Gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGlnnGZjyQ/bGNkaJiXmJXK,bGNkapiXmJbK,bGRkZZiXmJPK,bGRkZZiXmJXK,bGRkZZiXmJbK,bGRkZZiXmJfK,bGRkZZiXmJjK,bGRkZZiXmJnK,bGRkZZiXmJrK,bGRkZZiYmJHK,bGRkZZiYmJLK,bGRkZZiYmJbK,bGRkZZiYmJfK,bGRkZZiYmJjK,bGRkZZiYmJnK,bGRkZZiYmJrK,bGRkZZiZmJHK,bGRkZZiZmJLK,bGRkZZiXmJTK/0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF,0000FF/benchmark/

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 13:14 ]

• Mojo

Mojo

The Power Within

Woohooo schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:06:
Responstijd van de TFT kan je niet aanpassen.
Ook verschilt het per type monitor of daar een DVI en/of VGA aansluiting op zit.

Probleem hier is denk ik ook ghosting op je monitor. Als jou was zou ik terug gaan naar de winkel en proberen te ruilen voor een ander model.. en neem de volgende keer geen Acer monitor, maar een fatsoenlijk merk als Samsung ofzo.
Ik kan op mijn 226BW mijn reactietijd van 2ms naar 5ms instellen hoor :z Ik heb hier geen ghosting op, heerlijk scherm. Een van de beste TN-panelen die verkrijgbaar zijn. :)

Overigens is Acer niet echt een geweldig merk inderdaad. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn ACER inmiddels omgeruild voor een samsung 2032MW maar helaas nog steeds hetzelfde probleem, vanmiddag even een dvi kabel ophalen (die helaas niet bijgeleverd zat) en dan hopen dat het is verholpen.
Kan het probleem anders mijn videokaart zijn? (8600gt)

@mojo, waar stel jij dit in dan?

• Mojo

Mojo

The Power Within

Die samsung 2032MW zou volgens mij weinig ghosting moeten hebben... Dat is een 2ms TN paneel. Als je daar nog ghosting op ziet (als je probleem echt ghosting is) ligt dat eerder aan jouw ogen (? :P) dan aan het scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal het probleem waarschijnlijk geen ghosting zijn... maar ga ik eens naar de opticien :D ;) ....

Verwijderd

Topicstarter
is er dan misschien iemand anders die bv fifa speelt? (zo ja, heb jij dan ook dat als je een beetje snel overspeelt dat het beeld een klein beetje vaag wordt voor een paar mili sec?)
Pagina: 1