• super_newbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-04 18:00
Goede morgen allemaal

sinds een week krijg ik (meestal) kort na het opstarten van de pc deze melding. ekrn is dus een process behorende bij ESET smart security. En heel soms krijg ik dus de zelfde melding van windows explorer.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-bartels/untitled.JPG

Als ik dus "ok" of "cancel" klik hangt het systeem volledig en help alleen nog een reset. Als ik eerst het ekrn via taks manager kill, en dan "ok" of "cancel" klik blijft de boel wel gewoon draaien. Dit terwijl ekrn.exe dan wel in de taskmanager blijft staan. :?

Wat heb ik al wel geprobeerd

- Omdat ik in eerste instantie vermoeden dat het misschien door het overklokken kwam dat het geheugen problemen gaf, alles weer op default gezet. Geen resultaat

- Met de search kwam ik uit op een hoop geheugen gerelateerde items, wat ook wel logisch is. Eest Orthos een 12 uur later draaien, geen enkele waarschuwing of error. Dus vervolgens memtest er maar even bijgehaald. Deze heeft bijna 12 uur gedraaid, resultaat 0 errors.

- Om dan toch maar even uit te sluiten dan een van de 2 geheugen modules brak it, tijdje (om en om) met 1 reepje tegelijk gedraaid. Zonder resultaat. (ook nog memtest per geheugen reepje laten draaien, wederom zonder errors)

Het geheugen lijkt dus wel ok te zijn. Maar de problemen zijn niet voorbij. Er is niks aan mijn systeem veranderd de laatste weken, geen nieuwe hardware of wat dan ook. :|

Dus ik weet het ff niet meer, en hoop dat hier nog wat knappe koppen wakker zijn om mij te helpen :P

Hier in ieder geval nog mijn systeem specs:

Windows XP professional
ASUS P5W Deluxe bordje
400 W chieftech voeding
E 6600 @ 3.6 ghz
Corsair 2048MB PC6400 XMS CL4
Seagate 160GB 8MB SATA II
XFX 512Mb 7950GT PCI-E

Edit: Heb er ook nog de virus scanner (off / on-line) over laten gaan maar niks gevonden. En ook nog een rondje Ad-aware voor de zekerheid. Niks kunnen ontdekken.

[ Voor 4% gewijzigd door super_newbie op 31-05-2008 02:04 ]

Verwijderd

Probeer eens Memtest (http://www.memtest86.com/)

Edit: Net overheen gelezen.. Sorry.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 02:11 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Dat EKM eraf gooien (de-installeren/uninstall) of anders probleem zoeken in brakke hardeschijf of IDE/SATA kabel?

• super_newbie
ToFast schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 02:18:
Dat EKM eraf gooien (de-installeren/uninstall) of anders probleem zoeken in brakke hardeschijf of IDE/SATA kabel?
Alle schijven draaien op SATA.
Volgens HD tune, geen problemen met de schijf, zal nog wel eens kijken of ik nog wat andere tooltjes kan vinden om de schijf te testen. (En even een ander SATA kabeltje er aan hangen)

ESET eraf gooien en opnieuw installeren zal ik morgen nog wel eens proberen. Ga het er zeker niet zomaar helemaal er af gooien :P

[ Voor 4% gewijzigd door super_newbie op 31-05-2008 02:24 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Denk dat dit gewoon een software probleem is.
Dus steeds iets uninstall doen en kijken of het weg is.
Beter eerst bij elk programma zoeken of meer mensen dit probleem hebben(met google).

• super_newbie
jan99999 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 06:25:
Denk dat dit gewoon een software probleem is.
Dus steeds iets uninstall doen en kijken of het weg is.
Beter eerst bij elk programma zoeken of meer mensen dit probleem hebben(met google).
Dit heb ik zojuist gedaan... voorlopig al even geen last van dit probleem. :D

Bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_

Verwijderd

Doe eens een System Recovery naar een paar dagen voordat dat kwam?

Ik had gister nl. ook memory fouten, niet van ESET maar ook steeds bij opstarten etc. Dat kwam omdat ik niet-D9 geheugen van PC5400 op PC8000 had laten draaien bij een E6300 @ 3.5Ghz.. :P Wilde dus niet echt lukken en muis haperde steeds. System recovery en OC terug = prima.

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-05 22:47

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

super_newbie schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:36:
[...]

Dit heb ik zojuist gedaan... voorlopig al even geen last van dit probleem. :D

Bedankt voor de hulp allemaal _/-\o_
Heb je nou eset eerst eraf gegooid en daarna weer erop?!
Want bij mij vreet ekrn.exe soms wel 99% van de resources!!!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Pagina: 1