Toon posts:

hoeveel ampere op m'n pci-e connector?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel me een beetje onnozel dit te vragen, maar ookal heb ik zelf al fiks geresearched; ik kan het antwoord toch echt niet vinden.

Ik heb een 8800gt coolpipe gekocht, maar twijfel nog ietwat over mijn PSU daarbij.

Ik heb een Earthwatts 380, en die heeft 2x 12v rails van 17a.
Bij elkaar zou dit genoeg moeten zijn voor mijn 8800gt (via 2x molex naar pci-e plug)

Maar er zit al een pci-e plug op deze PSU, hoe weet ik nou hoeveel ampere die levert?!
En hoe hangt dit samen met deze 2 "12v rails"

Alvast bedankt!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:56
Gewoon de PCI-e plug van je PSU gebruiken, niet moeilijk doen. Reken desnoods even na of je voeding wel krachtig genoeg is:

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik denk waarschijnlijk wel weer te moeilijk ja.

Thanks voor de link. Ik heb die site al vaker gebruikt, ik kom nooit dichtbij de 380W,
maar ik had gelezen dat de amps op de 12v rails minstens net zo belangerijk zijn.

Ik vraag me dus echt af hoe die plug in elkaar steekt.

Die "12v rails", zijn dat de fysieke draden, of een gedeelte dat in de PSU zelf zit..?
En voeden die dan ook de pci-e lijn..?
Of zijn het gewoon de draden die naar de molex plugs gaan.
m.a.w., is een 'rail' een benaming voor de draad of een onderdeel in de PSU?
Hoe wordt die stroom nou eigenlijk verdeeld?

Ik heb eerlijk waar de PSU sticky gelezen en gegoogled en all that, maar ik snap niet hoe het nou echt in elkaar zit.
Ik vond wel op het net dat de gele kabeltjes 12v 'lijnen' zijn ("rails"..?).
If so, er lopen er 3 de pci-e plug in. Is dat dan 3x 12v, dus 3x 17a...?! :? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Deze site vind ik ook wel erg aardig, laat wat meer zien dan de lite versie van extreme outervision

http://web.aanet.com.au/SnooP/psucalc.php

• Steephh
Tsja, de way die ik altijd probeer als ik de voeding toch al heb:

Gewoon aansluiten, kan hij het trekken: mooi.
Kan hij het niet trekken: jammer, dan moet er een ander komen.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
is dat niet link? Ik had begrepen dat dat je componenten kan beschadigen.

Ik heb hem net binnengekregen, staat er doodleuk op de verpakking dat ik minstens een 400w PSU moet hebben met 26a. (eerder nergens op het net kunnen vinden!)
Maar die minimum requirements zijn 'gebaseerd op een systeem met een Intel Core Extreme QX6700' :?

Maargoed, ik heb maar een X2 5200, dus het zal wel meevallen..?

Verwijderd

Sommige van de gele 12V kabels hangen aan de ene rail en sommige ervan hangen aan de andere rail. Dit kan verschillen van model voeding tot model voeding (en bij sommige voeding wordt die info ook gegeven in de handleiding of een wire-schema), maar normaliter zou de PCI-E connector op een andere rail hangen dan de 4 pins connector voor de cpu.

Officieus is het dan ook nog dat er redelijk wat voedingen zijn die vermelding maken van gescheiden rails terwijl dit eigenlijk niet zo is. Er is dan geen extra stroombeperking (wat in uw geval dan die 17A zou zijn / is), en de enige beperking is wat de voeding 12V combined kan leveren.

Dus normaal gezien gewoon aansluiten met de connectoren van de voeding zelf en alles zou goed moeten zijn als je geen problemen ondervindt.

• Steephh
Tsja, link.. Ik denk niet dat je er componenten mee beschadigd, in ieder geval heb ik daar geen ervaring mee, eerder zal iets gewoon niet werken omdat de voeding het niet van voldoende stroom kan voorzien.

Ik heb een verglijkbare voeding van 380 Watt (Cooler Master Real Power) en die kon net een AMD Athlon 64 6000+ met een 8800GT trekken.. Een X2 5200 zou dus wel goed moeten gaan.

_@/'

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Als je niet teveel andere zware zooi in je kast hebt hangen zal een Antec EW380 voeding een 8800GT makkelijk kunnen trekken met de standaard PCI-e kabel die aan die voeding zit. Een X2 5200 is niet een dusdanig grote stroomvreter dat je daar veel last mee gaat krijgen, als het een Q6600 was geweest zou ik me meer zorgen gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
wel, tot nu toe F.E.A.R. uitgespeeld.

Ik heb wel wat BSOD's gehad, maar dat ligt aan mn verstoorde XP :p

(was ook niet eens tijdens gamen.)
Pagina: 1