iTunes start niet op onder Windows XP SP2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na veel errors heb ik eindelijk al de muziek van mijjn bib kunnen halen (checkdisk),dus daarna heb ik itunes verwijderd,en ik dacht deze even gauw terug te zetten,het terug zetten gaat perfect,als ik echter itunes opstartkrijg ik even een zandloper en verder niets,geen foutmelding niets,ik heb de itunes prefs ook al verwijderd helaas zonder resultaat,ik heb de oude 7 eens geinstalled en dat ging goed tot itiunes moest starten want toen kreeg ik de melding dat mijn bib opgemaakt was met een latere iTunes.

Iemand enig idee wat ik un nog kan doen buiten die windoos hier door de venster kieperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Zet je muziek eens in een andere map.
Je kunt je muziek toch gewoon weer opnieuw importeren als je het weer door iTunes wilt laten beheren.
Dan zou iTunes toch gewoon normaal moeten opstarten?!
Of begrijp ik je verhaal verkeerd... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Om te beginnen lijkt het me een fantastisch idee als je probeert iets meer aandacht aan de zinsbouw van je post te besteden want ik krijg er nogal hoofdpijn van. Verder lijken we nogal te moeten gokken welk OS je draait ('windoos' oid, maar wat en hoe blijft onbekend). Ervan uitgaande dat het een nieuwere versie van Windows is (XP of Vista): kijk eens in je event log om te kijken of iTunes daar wat meldingen heeft achtergelaten.

En wat voor errors kreeg je voordat je besloot iTunes te deïnstalleren en opnieuw te installeren?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:40:
Om te beginnen lijkt het me een fantastisch idee als je probeert iets meer aandacht aan de zinsbouw van je post te besteden want ik krijg er nogal hoofdpijn van. Verder lijken we nogal te moeten gokken welk OS je draait ('windoos' oid, maar wat en hoe blijft onbekend). Ervan uitgaande dat het een nieuwere versie van Windows is (XP of Vista): kijk eens in je event log om te kijken of iTunes daar wat meldingen heeft achtergelaten.

En wat voor errors kreeg je voordat je besloot iTunes te deïnstalleren en opnieuw te installeren?
Ok,het was wat laat sorry voor de tekstopmaak :s.
Het is dus Windows xp,sp2,ik heb itunes ervan afgekieperd nadat mijn nieuwe ipod niet wou syncen,toen wou ik de itunes bib kopieren naar mijn mac zodat ik de ipod daar kon syncen,echter kreeg ik hier de redunatieontrole error,maar itunes kon de nummers spelen,ze waren dus niet corupt,ik heb toen checkdisk gedaan en er zijn heel wat clusters vervangen.
Nu heb ik dus de map itunes kunnen backuppen,en daarna heb ik itunes verwijderd.
Terug geinstalled,maar dan start hij dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Welke map heb je precies gebackupped? 'De map iTunes' kan nogal wat zijn. De applicatie? Je data? En heb je al geprobeerd wat we al voorgesteld hebben? Sowieso had je even op de error kunnen zoeken (de searchfunctie is er niet voor niets). 'Gegevensfout: Cyclische redundantiecontrole' kan een hoop oorzaken hebben, zoals je kan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is juist daarmeen het kan zoveel zijn...dat je er niet wijzer van word,maar dat probleem is dus opgelost,ik heb heel de map itunes gebackupped.Want ik zou graag mijn playlists behouden,ik ga nu eens de map itunes hernoemen en dan opnieuw proberen te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

zie ook mijn post in je andere topic. Haal die gare hd er nou gewoon uit en begin opnieuw........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:35:
Het is juist daarmeen het kan zoveel zijn...dat je er niet wijzer van word,maar dat probleem is dus opgelost,ik heb heel de map itunes gebackupped.Want ik zou graag mijn playlists behouden,ik ga nu eens de map itunes hernoemen en dan opnieuw proberen te installen.
Als iets meerdere oorzaken kan hebben kan je natuurlijk ook niet verwachten dat wij als ware zen-monniken op afstand kunnen voelen wat de oorzaak is en hoe je het op kan lossen. Het probleem lijkt me niet 'opgelost' tenzij je weet waar het door veroorzaakt is, en mijns inziens kan een corrupt filesystem (een van die mogelijke oorzaken) best zijn uitwerking ook laten zien in je huidige probleem: iTunes dat niet start.

Heb je overigens nu al in de event console gekeken of iTunes daar meldingen achterlaat?

Overigens: als we om extra info vragen, wees dan zo specifiek mogelijk. Anders kunnen we je ook niet helpen ;) Als je posts zo onduidelijk zijn dat we maar een beetje moeten gaan gokken wat je nu bedoelt (welk mapje je gebackupped hebt bijvoorbeeld) dan schiet het niet op en kom jij ook niet verder.

Dit is dus fout:
Ik heb mijn iPhoto gebackupped naar mijn nieuwe Mac en nu heb ik daar mijn foto's niet meer :?
Dan heb je nl nog steeds geen idee wat er gebeurd is. Echter is dit een stuk duidelijker:
Ik heb iPhoto ( /Applications/iPhoto ) gebackupped naar mijn nieuwe Mac, maar als ik het daar start heb ik geen foto's in mijn bibliotheek. Ik heb niet eens een bibliotheek :? Doe ik iets fout?
In het tweede geval kan je vrij snel concluderen dat de poster de applicatie heeft verplaatst, en niet de userdata die hij terug had kunnen vinden in ( /Users/<username>/Pictures ) :)

My 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
mrwhoopie, het is al eerder gezegd door Whieee, maar zou je misschien je zinnen kunnen beginnen met een hoofdletter en eindigen met een punt. Het is zo lastig te lezen wat je bedoelt. Als je posts goed leesbaar zijn, dan zullen ook meer mensen bereid zijn (en je überhaupt kunnen) helpen. Besteed daar dus wat meer aandacht aan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 31-05-2008 11:30 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok.

Ik wil best heel duidelijk zijnnmaar wat is een "event console"?
Ik heb nu ondertussen het mapje itunes(mijn documenten/muziek/itunes even hernoemt.Toen Itunes opnieuw geinstalled,echter weer met het zelfde resultaat dat itunes dus niet opstart.
Ik heb alle liedjes waar vroeger errors op waren gecontroleerd en ze spelen perfect met bpm studio,serato life scratch,en winamp.
De files zijn dus zeker niet beschadigd.
Om verder duidelijk te zijn over ghet systeem:

windows xp,sp2,2.40 Ghz met 2 gig ram.
De itunes die ik probeer te installen is versie 7.6.2.9
Ik heb ongeveer een 18 gig aan muziek in de map itunes staan en heb pas alle idtags geupgrade naar de nieuwste versie,waardoor ik dus geen oude Itunes kan draaien.

Hopelijk hebben julie zo genoeg info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:38:
zie ook mijn post in je andere topic. Haal die gare hd er nou gewoon uit en begin opnieuw........
Is onmogelijk gaar,hij is pas nieuw....en de files zijn niet beschadigd.de erros die ik eerst had hadden,denk ik,te maken met het feit dat ik een image had genomen van de oude schijf,nu ik checkdisk gedaan heb op de nieuwe schijf kan ik perfect alles met de liedjes doen wat ik wil.....alleen itunes start niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 11:46:
[...]

Is onmogelijk gaar,hij is pas nieuw....en de files zijn niet beschadigd.de erros die ik eerst had hadden,denk ik,te maken met het feit dat ik een image had genomen van de oude schijf,nu ik checkdisk gedaan heb op de nieuwe schijf kan ik perfect alles met de liedjes doen wat ik wil.....alleen itunes start niet op.
een nieuwe schijf hoort gewoon geen badclusters te hebben. En als de oude schijf badclusters heeft gaan die echt niet mee in een image naar de nieuwe :)
Ook nieuwe schijven kunnen defect zijn, dus dat zegt ook niets

* Ray wacht rustig op topic 'net nieuwe schijf reageert niet meer, data weg ?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus jij denkt werkelijk dat de schijf stuk is?
Ik wil ook nog even melden dat als ik itunes verwijder van de pc,dan neemt bpm de songs over (dat zie je aan de symbooltjes)
Maar nu staat Itunes er terug op en nu zijn alle songs dus weer in handen van Itunes.(alleen doet die er nog niets mee :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

ik zeg niet dat itunes niet werkt omdat de schijf gaar is, maar dat zou kunnen. Vanuit je vorige topic lees ik dat er schrijfproblemen zijn dus ik wijs je op het mogelijke risico.

Ik denk best dat Itunes weer aan de praat te krijgen is en wellicht de hd het ook nog best een poos kan doen (en wellicht in de toekomst zonder problemen, heb hier ook een maxtor met badblocks)

draai voor de zekerheid eens een tooltje vd fabrikant om de hd te testen, en zoals gezegd maak ook een backup van andere belangrijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK,
Zoveelste poging maar weer,ik had even in het register alles wat met itunes heeft te maken gewist,daarna itunes weer opnieuw geinstalled,maar helaas weer zonder (positief) resultaat.

Wat ik ook nog even wil vermelden,voor dat ik iTunes eraf heb gegooid krijg ik telkens als ik iTunes afsloot de melding dat er nog een ander programma het script van iTunes gebruikte en of ik wel zeker was of ik wou afsluiten.Ik weet echter niet welk programma dat zoou kunnen zijn,en/of dit ms zou te maken hebben met het probleem dat ik nu heb.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Als ik het goed begrepen heb heeft de TS de muziek ook al naar zijn Mac gebackupped, dus de data staat nu in ieder geval op 2 plaatsen. (correct me if I'm wrong :) )
Ik wil best heel duidelijk zijnnmaar wat is een "event console"?
De event console (of event log) is een applicatie waarmee je in de logboeken van verscheidene meldingen van Windows kan kijken. Ik heb even een korte introductie 'Event Log' gegoogled voor je ;) Het kan zijn dat iTunes niet start omdat er ergens qua afhankelijkheden (Quicktime bijvoorbeeld) iets niet lekker zit. iTunes geeft daarover in dat geval een error in de Event log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik niet heel vervelend doen,maar uit jouw google werk (waarvoor trouwens hartelijk dank ;) )
kan ik opmaken dat ik bij uitvoeren "eventvwr" moet typen (zonder de aanhalingstekens).Als ik dat echter doe en ik duw dan op ok,gebeurt er echter ook niets....
@whieee ik ben je wel al heel dankbaar dat je me zo wil helpen,alvast bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook via :configuratiescherm>prestaties en onderhoud>systeembeheer>logboeken,maar ook dan doet de pc dus niets :s,hier word ne mens zo moe van hé :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

klinkt alsof je Windows install niet helemaal lekker meer is. Want dat eventvwr hoort toch echt gewoon te werken ;)

* Whieee maakt de inkopper -dit topic staat immers in APL- maar even niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op zondag 01 juni 2008 @ 02:00:
klinkt alsof je Windows install niet helemaal lekker meer is. Want dat eventvwr hoort toch echt gewoon te werken ;)

* Whieee maakt de inkopper -dit topic staat immers in APL- maar even niet ;)
En wat bedoel je hier mee? :/

Zou het helpen als ik met de orginele xp-cd een windows herstel doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Ik zou alle data die je wilt behouden wegschijven op een andere schijf (usb stick, iPod, enz) en dan je gehele interne schijf formateren. Daarna een schijfcontrole uitvoeren of de schijf nu helemaal in orde is. En dan Windows opnieuw installeren plus alle andere software. Vervolgens je data terugzetten.

Want hier kom je serieus niet uit hoor. Als je het probleem hebt opgelost, dan is er wel weer iets anders wat problemen gaat geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.Dan zal ik dat van week eens doen,want nu zie ik dat echt niet zitten.
Alvast bedankt allemaal voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:19:
[...]

Daar bedoelde ik mee dat het het ideale moment was voor een te voor de hand liggende opmerking over 'je moet ook geen Windows gebruiken' e.d. :+
Een schone installatie lijkt me in dit geval de meest handige oplossing, aangezien er duidelijk iets niet lekker is met je Windows installatie. Nu kun je nog uren of dagen besteden aan het vinden wat dat dan zou moeten zijn, maar opnieuw installeren gaat sneller en is waarschijnlijk in jouw geval ook effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,ik ga dan maar eens gaan zoeken naar de orginele cd-rom van winxp (na verhuis heb ik niet meer gezien.)

Alvast bedankt allemaal.
Pagina: 1