Sommige websites worden niet weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een probleem op mijn desktop computer. Op deze computer kan ik in FF en IE sommige websites niet meer openen, en de andere gaan erg traag. Usenet download nog steeds met 1,4 mbps en op mijn laptop werkt alles gewoon goed. De website www.subaruclub.nl doet het bijvoorbeeld op de PC niet, maar op de laptop wel. Als ik op de PC ping naar de subaruclub, dan krijg ik gewoon goede results. Maar zodra ik deze in een browser wil openen blijft ie oneindig de pagina laden zonder dat er iets in beeld komt. Sommige willekeurige websites gaan pas stuk als ik iets submit in een formulier.

Ik heb mijn router en modem al een paar keer gereset, alle instellingen van mijn netwerk en de router gecontroleerd, diagnostische checks uit laten voeren, maar er komt niets uit.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens met een Knoppix CD of je dan wel normaal kan surfen. Zo ja, dan is het je Windows installatie, firewall of andere software, en kun je verder zoeken. Of gewoon eens een herinstallatie doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Als FF en IE het niet goed doen kan het liggen aan een add-on als Flash die een zware belasting opleverd.

Probeer flash eens opnieuw te installeren (of quicktime maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk)

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:21:
Kijk eens met een Knoppix CD of je dan wel normaal kan surfen. Zo ja, dan is het je Windows installatie, firewall of andere software, en kun je verder zoeken. Of gewoon eens een herinstallatie doen.
Knopix heb ik nog niet geprobeerd. Zal ik straks eens doen. Windows firewall heb ik al een keer uitgeschakeld. Herinstallatie heb ik afgelopen zondag dus gedaan. Daarna werkte alles goed, tot maandagavond ofzo. Ik heb niets geks geinstalleerd toen het probleem optrad. Ik dacht in eerste instantie dat het internet weer gewoon bokte.

Edit:

Knoppix heb ik net geprobeerd, maar doet internet het helemaal niet, maar dat ligt aan mij. Ik weet hoe ik Knoppix op moet starten, maar meer ook niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Barracuda_82 op 30-05-2008 23:40 ]

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
barfieldmv schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:22:
Als FF en IE het niet goed doen kan het liggen aan een add-on als Flash die een zware belasting opleverd.

Probeer flash eens opnieuw te installeren (of quicktime maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk)
Ik heb de flash plugin verwijderd en daarna deed google het wel weer een paar minuten en nu ook niet meer. Erg vreemd.

Meer plugins heb ik niet want het is nog een verse install en er staat nog niet zo veel op.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Shop!

Ik heb nog van alles geprobeerd, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kan je een klein lijstje maken met wel en met niet werkende websites? (5 wel en 5 niet)
Want op deze manier is het een beetje gissen...

Speel ook Balls Connect en Repeat

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

lier

MikroTik nerd

Barracuda_82 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:59:
Ik heb nog van alles geprobeerd, maar het probleem is nog steeds niet verholpen.
Wat versta je onder "van alles" ?

Herinstallatie FF ?
Herinstallatie Windows ?
Installatie SP ?
Virusscan ?
Spyware/adware scan ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-03 14:23

r0b

De website die je noemt werkt hier ook niet hoor. Of is dat toeval? :) (Het zou bijvoorbeeld kunnen dat je laptop nog een oude DNS entry heeft voor subaruclub.nl, en je - vers geinstalleerde - pc niet, waardoor hij daar inmiddels niet meer werkt. Onwaarschijnlijk, maar het kan)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Barracuda_82 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:19:
De website www.subaruclub.nl doet het bijvoorbeeld op de PC niet, maar op de laptop wel. Als ik op de PC ping naar de subaruclub, dan krijg ik gewoon goede results.
Hier werkt die site helemaal niet, ping dus ook niet. Volgens mij is de dns van die ene site niet goed ingesteld...
[edit] Wat rob dus zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door ibmos2warp op 01-06-2008 13:08 . Reden: Spuit 11 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Hmm, de website van subaruclub is dus momenteel even uit de lucht (slecht voorbeeld :P).

Sites die niet werken:
- Google.nl
- Subaruclub.nl
- Nu.nl
- GoT

Sites die wel werken:
- Live.com
- Extreme-machines.nl
- Geenstijl.nl
- Kliknieuws.nl

Ik heb een virusscanner laten draaien (AVG), een spyware programma (hitman). Ook heb ik alle onnodige software die hier enigzinds mee te maken zou kunnen hebben, verwijderd. Windows heb ik niet opnieuw geinstalleerd en dat wil ik ook pas als allerlaatste doen.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Als je een pagina opvraagt, heb je dan altijd de zelfde fout? En is dit altijd het verzenden van een formulier? Of krijg je andere fouten zoals een 404-error, lege pagina of halve pagina's?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

ik zou zeggen dns probleem... voer ping uit vanuit laptop en vanuit desktop, verschillende waardes is zowiezo niet goed maar hier kun je het misschien ook eens proberen met het directe ip van de site

weet je meteen of het een dns probleem is

Pingen naar gl.nu.nl [62.69.184.231] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 62.69.184.231: bytes=32 tijd=4 ms TTL=52

suc6!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@onbekend: ik krijg altijd hetzefde. Geen melding, 404, of wat dan ook. De pagina lijkt oneindig te blijven laden. Krijg niet eens een time-out. Enige uitzondering is nu.nl, die laadt de titel van de pagina stopt met laden en geeft een witte pagina weer. Maar dat zal wel caching zijn.

@steviepowerr: als ik op de laptop en op de pc ping naar nu.nl of rechtstreeks naar het IP adres, dan krijg ik op beide machines dezelfde resultaten. Ik heb ook al openDNS als DNS geprobeerd, maar daar ligt het iig niet aan.

Verwijderd

vreemd maar :

Server niet gevonden
Firefox kan de server op www.subaruclub.nl niet vinden.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Zoals al eerder gezegd:

Subaruclub heeft wat problemen met de server en is uit de lucht

Edit:

Subaruclub is inmiddels weer in de lucht...

[ Voor 22% gewijzigd door Barracuda_82 op 02-06-2008 16:40 ]

Pagina: 1