Opstartprobleem Syncmaster 901b (duits)

Pagina: 1
Acties:

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Deze vraag heb ik al eerder gepost..maar nu dient het probleem zich weer aan..nadat het destijd in een keer uit zichzelf verholpen was.

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn beeldscherm. Als ik de computer aanzet dan krijg ik ff (1 of 2 seconden) dat laadscherm van windows XP in beeld komt en dan valt het beeldscherm weg.
Vervolgens wordt windows geladen en dan zie ik 0,5 seconden dat windows geladen is en dan valt het beeld weer weg. Iedere keer als ik het beeldscherm uitzet en dan weer aan krijg ik 0,5 sec. beeld en dan valt het weer weg.

Het beeldscherm is analoog aangesloten. Ik heb het probleem ook als ik het beeldscherm aan een andere pc hang. Het ligt dus waarschijnlijk aan het beeldscherm.

Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing?

Mvg.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je nog garantie op de monitor?
Zit je voedingsstekker wel goed?

Money for nothin' and your chicks for free

• dzzls
nee..de garantie is al verlopen..

een hele domme vraag misschien maar welke voeding bedoel je..die ik goed aangesloten moet hebben?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik ken de monitor verder niet, maar zit de voedingskabel er aan de achterkant goed in?

Money for nothin' and your chicks for free

• dzzls
jah..die zit er wel goed in...ik dacht dat je misschien een voedingaansluiting binnen de monitor bedoelde..

Verwijderd

Heeft de monitor ook een DVI-aansluiting? Zoja, probeer die ook even ofzo.
Anders kan het zijn dat je te maken hebt met een kapotte voeding ofzo. Dan zul je hem open moeten schroeven, maar ik denk dat je topic dan wel naar electronica mag..
Maar dat is nog een beetje voorbarig misschien.

• dzzls
Het beeldscherm heeft een dvi aansluiting...maar mijn grafische kaart niet :S..

Ik vraag het mij af of het een voeding is..want de halve seconde dat het beelscherm doet geeft ie wel normaal beeld. Het is net of het beeldscherm na een halve seconde in een soort van standby modus vliegt..

• The__Virus
  • Laatst online: 14-05 20:45
Wat doet het scherm in Veilige Modus (voor het Windows laadbalkje op F8 drukken)?

• dzzls
Dat wil ook niet...

Als ik de computer aanzet dan gaat het beeldscherm ook aan. Het beelscherm zoekt dan naar de aansluiting: analoog of digitaal. Het beeldscherm is analoog aangesloten die vindt ie...en dan geeft ie 1 seconde beeld en dan vliegt ie uit.

De veilige modus kom ik niet in..omdat ik niets op het beeldscherm kan zien...

• The__Virus
Dan klinkt het toch als een hardwarematig probleem. Zie toch bij iemand anders ofzo ff te testen met DVI.

• dzzls
De grap is dat ik dit probleem al wel eens eerder heb gehad...maar na een tijdje deed het beeldscherm weer, een paar keer aan/uit zetten..of op de knop source drukken en hij deed het weer...

• The__Virus
Dan klinkt het als het probleem dat ik ook heb gehad met een 172X. Deze had nu ik het me bedenk dezelfde problemen. Hij deed het even, totdat er een beeld werd gewijzigd, bijv. resolutie ofzo. Tijdens op het opstarten deed ie het soms nog, dan werd het beeld zwart (monitor nog wel aan! Maar lampje brandde niet meer. Echter, een keer op het knopje drukken zette hem niet direct aan dus trok ik de conclusie dat ie nog aanstond). Zodra de monitor tijdje uit werd gezet, deed ie het weer even.
Maar de monitor uiteindelijk maar weggegooid, daar kun je niet mee werken. Was zowel analoog als DVI. Ik denk dat het probleem in de chip zit die te warm werd ofzo en het toen zo'n beetje heeft begeven.

• dzzls
Ik heb het beeldscherm vandaag maar terug naar de winkel gebracht. Ik had 3 jaar garantie :), bleek..

Dus ik zal hem straks wel in perfecte staat terugkrijgen..
Pagina: 1