speedtouch st780 wl WPA Key probleem

Pagina: 1
Acties:

• RricK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 18:22
Beste mede tweakers,

Ik heb sinds kort een st780 wl van xs4all met hun eigen firmware erop. Echter loop ik tegen een wat vervelend probleempje aan. Het gaat om de beveiliging van het draadloze netwerk. Deze heb ik ingesteld op WPA met een preshared key. Echter als ik mijn router restart (maakt niet uit of het hard of soft is) dan komt de standaard preshared key elke keer weer terug met als gevolg dat niemand meer met het draardloze netwerk een verbinding kan maken.
Als ik dan met het bekaabelde netwerk op de router inlog dan kan ik de oude key wel gewoon weer invullen op apply drukken en dan werkt het weer. (totdat hij weer opnieuw opstart.

Ik heb al met de helpdesk van xs4all gebeld en die zeiden dat ik daar alleen maar een heximale code in kon villen (cijfers en letters a tot en met f). Echter wil ik liever mijn oude code gebruiken dit ook omdat deze in mijn wireles printserver staat ingesteld en het &*^$ is om die te veranderen.

Hebben andere misschien ook last van en zo ja of nee wat voor firmware gebruik je.

Ik dacht misschien dat het kwam door de firmware van xs4all (iets dat ze wep en wpa tegelijk willen ondersteunen ofzo)

Ik kan ook de originele firmware van speedtouch wel gebruiken maar wou graag weten of het daarmee opgelost is of dat ik dan alsnog aan die heximale tekens vast zit ?

Als het niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag

Verwijderd

gewoon nieuwe fw erop gooien
6.2.17.5 werkt goed...

• RricK
Ik heb op het moment Firmware 6.2.29.2. welke versie heb jij dan gewoon de originele van speedtouch of heb je een gemodificeerde ?

• RricK
kickje

• RricK
ben ik dan echt de enige die het raar vind dat de shaderd wpa key persee in heximale tekens ingevoerd moet worden. En ik niet gewoon de ascii tekens kan gebruiken ?