Toon posts:

Slecht uitgangssignaal UPC decoder: versterker? hoe aansl?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd heb ik een nieuwe TV + Home Cinema set aangeschaft. Hiervoor is het nodig om het een en ander aan te passen in mijn aansluitingen.

Mijn setup wil ik, volgens de boekjes, als volgt regelen:
Video:
- Antenne naar mediabox, naar DVD/HDD Recorder, naar TV
- Scart Mediabox naar TV (lijkt me optioneel, via DVD/R kan ik TV pauzeren)
- Scart Mediabox naar DVD/HDD R
- HDMI van DVD/HDDR naar TV
Andere mogelijkheid voor SCART is:
Scart van Mediabox naar DVD/HDDR en (stand-by doorvoer) van DVD/HDDR naar TV (zo kan ik live pauzeren).
Hoe het dan moet met audio weet ik niet (Mediabox met tulp naar A/V, of via SCART naar DVD speler en met coax naar receiver?)

Audio:
Mediabox met Tulp plugjes naar A/V receiver
DVD/HDDR met Coax naar A/V Receiver.

Over de setup maak ik me niet heel veel zorgen, toch zijn tips / verbeteringen / aanbevelingen altijd welkom!

Mijn voornaamste probleem op dit moment is dat het TV signaal via de COAX erg slecht is. Het is analoog direct aangesloten op de TV prima, digitaal ook prima, maar het uigangssignaal van de UPC decoder is dramatisch slecht (80% sneeuw).
Bij de UPC winkel ontkent men dat de decoder van slechte kwaliteit is, maar dat deze gewoon veel signaal opbruikt, en men raadt me aan om een antenne versterker aan te schaffen en deze er tussen te zetten.

Mijn vragen:
Gaat dit helpen om het uitgangssignaal van de decoder te verbeteren?
Als ik een versterker aanschaf, waar moet ik deze dan plaatsen in de kabelcyclus: Bij de wandcontactdoos, bij de mediabox (12m verder), er tussenin of pas na de mediabox (tussen mediabox en DVDR). Wil wel meteen een splitterversterker kopen, zodat ik een kabel kan leggen naar de slaapkamer, waarvan in ieder geval één kanaal twee kanten op moet kunnen (voor VOD), iemand hier tips over?
Ook begrijp ik dat ik een goede COAX kabel nodig heb: tips waar ik op moet letten bij aanschaf + wat voor connectoren? Kan hier erg weinig info over vinden!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2008 20:41 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Wat voor "sneeuw" heb je precies. Als je je zenders wel allemaal goed kan zien, ligt het niet aan het signaal tussen de huisaansluiting en de decoder. Pas als je groene blokjes ziet, is er iets mis met het signaal naar de decoder.

Als je normale sneeuw hebt hoef je alleen het kabeltje tussen de decoder en de TV na te kijken. Je kan deze misschien uitwisselen met een ander kabeltje.
Je kan wel sneeuw krijgen als je de decoder te veel belast met andere apparaten en dan is het wel aan te raden om een antenneversterker te kopen.
Bij de aanschaf van een coax-kabel moet je controleren of deze 6mm en 75 ohm is.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een kabel versterker plaats je normaal gesproken waar het signaal nog het beste is(direct na binnen komen dus). Als je er een decoder achter wil hebben moet je een retour geschikte hebben. Wat je ook kan doen, eerst een splitter(hirschman/oid met f-connectoren) en dan eentje in je decoder en eentje naar een versterker. Dan hoef je geen retourgeschikte(lees: dure) versterker te kopen. Het signaal zou genoeg moeten zijn om een keer op te delen en daarna te versterken/naar een digitale decoder te gaan.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
De sneeuw die ik krijg is niet van het digitale signaal wat van de decoder via de SCART naar de TV gaat, maar het analoge signaal wat de decoder uit komt. Zo kan ik dus niet met de DVDR Guide+ gebruiken, laat staan analoog TV kijken (mocht ik dat nog willen... ). Ik heb wel voordat het analoge signaal de decoder inkomt een splitter liggen voor analoge TV in de slaapkamer, kan dit een probleem zijn? Misschien splitter pas ná de decoder aansluiten?

Momenteel heb ik volgens mij een prima coax kabel liggen, 7h Ohm en 6mm haalt ie wel. Zit wel te denken om een nieuwe aan te schaffen (Hirschmann 7mm) en de huidige te gebruiker voor de slaapkamer.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier nog tips voor? Ik kom er niet helemaal uit.

Als ik overigens een versterker neem, kan ik deze niet bij het ingangspunt plaatsen, omdat ik dan naar de slaapkamer zo'n 20 meter kabel kwijt ben, als ik het na 10 meter versterk hou ik nog 1M over voor de TV, en 7 voor de slaapkamer.

Nog tips? Ervaringen misschien?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Wij hebben hier beneden een UPC decoder. Omdat ik op mijn kamer ook een UPC decoder nam ben ik naar het UPC Center gegaan. Ik kreeg daar voor 25 euro (geloof ik) een retour-geschikte versterker mee.

Heb alle kabels vervangen door Deltac SAT kabel (bij de mediamarkt gehaald). Was niet zo heel gek duur.

Vanaf het aansluitpunt legt de kabel eerst zo'n 5 meter af naar de versterker. Direct op de versterker zit dan de decoder van de benedenverdieping aangesloten. De kabel die naar boven gaat zit op een andere aansluiting op de versterker, en legt vanaf daar zo'n 5 meter af naar een splitter. Vanaf die splitter legt de kabel nog zo'n 12 meter af naar mijn UPC decoder.

Die decoder boven werkt perfect (ook on-demand werkt prima). Met 17 meter kabel en een splitter heb ik dus in ieder geval geen problemen. Ik denk dat 20 meter ook nog wel moet kunnen.

Maar sluit de versterker wel daar aan waar die nog een sterk signaal heeft, anders ga je alleen maar ruis versterken en daar heb je helemaal niks aan.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb het zelfde probleem gehad. Al 2x een box omgewisselt. Het is een bekend probleem dat het analoge deel van de box stuk gaat. Gewoon ff UPC bellen. Krijg je zo een nieuwe box.

Verwijderd

Topicstarter
eth0 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:40:
Ik heb het zelfde probleem gehad. Al 2x een box omgewisselt. Het is een bekend probleem dat het analoge deel van de box stuk gaat. Gewoon ff UPC bellen. Krijg je zo een nieuwe box.
Kijk, naar dit soort ervaringen zoek ik, zo kan ik UPC nog wat maken als ik weer terug ga :)

Maargoed, gaven ze maar een nieuwe mee. Probleem is dat in de UPC winkel men me afscheept met 'dit is normaal en bijna alle abonnees hebben hier last van, u moet gewoon hier in de winkel een versterker kopen'.
Zelf heb ik toch het idee dat er een probleem is met de CAI ontvanger / zender in de box zelf..
Ze willen natuurlijk wel weer 30 euro extra verdienen aan de verkoop van een versterker...

Overigens, kan ik niet beter een König versterker online bestellen voor een paar euro meer? Lijkt me al snel betere kwaliteit dan de UPC versterker (is ook retourgeschikt en heeft twee uitgangen, waarvan één retour)..

Is die versterker met ingebouwde splitter, of gewoon één aansluiting?
Pagina: 1