hallo,
nou ik had dus het volgende idee:
sinds kort heb ik een 100/100 mbit glasvezelverbinding met op dit modem 2 sip accounts (extern ip speciaal voor sip in glasmodem)
natuurlijk een snelle router + snelle switch om zo min mogelijk verlies te hebben.
maar... nu wil ik een sip account gaan gebruiken op een adsl modem/router/firewall/sipclient/voip2pots apparaat.
probleem is een beetje dat de internet verbinding via de adsl poort binnen lijkt te moeten komen.
het gaat hier om de zyxel 2602h-d1a.
voor de verbinding met het internet vanaf dit modem heb ik het op het moment als volgt zitten:
glasmodem
|
linksys wrt350n
|
3com 8 poorts gigabit switch
|
zyxel
het lukt natuurlijk gewoon om sip accout in het modem te krijgen, enige probleem is internet op de zyxel.
ik dacht hiervoor gebruik te maken van de wan backup functie.
Als internet niet werkt via de zyxel maakt hij gebruik van een andere gateway... hier het ip adres van mn router ingevuld (192.168.0.1)
ip adres van zyxel heb ik even veranderd naar 10.0.0.1 voor de makkelijkheid.
iemand ideeën over hoe ik de zyxel op internet kan krijgen?
p.s. bandbreedte zal het probleem niet zijn
nou ik had dus het volgende idee:
sinds kort heb ik een 100/100 mbit glasvezelverbinding met op dit modem 2 sip accounts (extern ip speciaal voor sip in glasmodem)
natuurlijk een snelle router + snelle switch om zo min mogelijk verlies te hebben.
maar... nu wil ik een sip account gaan gebruiken op een adsl modem/router/firewall/sipclient/voip2pots apparaat.
probleem is een beetje dat de internet verbinding via de adsl poort binnen lijkt te moeten komen.
het gaat hier om de zyxel 2602h-d1a.
voor de verbinding met het internet vanaf dit modem heb ik het op het moment als volgt zitten:
glasmodem
|
linksys wrt350n
|
3com 8 poorts gigabit switch
|
zyxel
het lukt natuurlijk gewoon om sip accout in het modem te krijgen, enige probleem is internet op de zyxel.
ik dacht hiervoor gebruik te maken van de wan backup functie.
Als internet niet werkt via de zyxel maakt hij gebruik van een andere gateway... hier het ip adres van mn router ingevuld (192.168.0.1)
ip adres van zyxel heb ik even veranderd naar 10.0.0.1 voor de makkelijkheid.
iemand ideeën over hoe ik de zyxel op internet kan krijgen?
p.s. bandbreedte zal het probleem niet zijn