720p mkv film hapert op snelle computer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.687 views

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey, ik heb de 720p versie van de bbc film earth (een mkv bestand), maar hij speelt niet vloeiend af, terwijl ik (volgens mij..) toch wel een snelle pc heb, en ik me niet kan voorstellen dat die pc niet krachtig genoeg is voor zoiets. Hij hapert tijdens bewegingen hele kleine stukjes. De audio hapert niet.
Er wordt namelijk nog geen 10% van de cpu gebruikt bij t afspelen van de film......
Voor het afspelen heb ik VLC 0.8.6d

Dit zijn wat specs van mn pc:
intel quad core Q6600, 2,4ghz
2gb ram
nvidia 8800 GT

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je speelt af vanaf de harde schijf? Kijk dan eens of je niet toevallig andere I/O intensieve programma's hebt draaien. HD Films hebben een aardige bandbreedte nodig en als een ander proces je harde schijf al behoorlijk belast heb je kanst dat het gaat schokken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 11:15
Ik zou het eens met andere codecs proberen. En dit artikel eens doornemen: http://www.hardware.info/...al_video_kijken_op_de_PC/

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 12:56
Er is bij mij een groot verschil als ik het afspeel van de HDD waarop m'n programma's en OS staat, dan dat ik het afspeel van een externe HDD.

misschien eens een andere HDD gebruiken.

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01-2025
Aan de specs. ligt het niet, dat is ruim voldoende.
Misschien een codec probleem, ik gebruik voor MKV bestanden de KM Player, met ingebouwde Haali Splitter, probeer die eens.
Neem wel de laatste stabiele versie, geen beta.

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

DizzyWeb

Ondertiteld

h264 decoding van VLC is niet bepaald goed te noemen. Kan je beter een codec als CoreAVC voor gebruiken, of CCCP installeren.

Verwijderd

K-Lite Codec Pack (Heeft Haali Splitter en Media Player Classic)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:15
Neemt niet weg dat het gewoon zou moeten werken.

Mijn mkv files werken prima, geen haperingetje of wat. Zelfs niet als mijn PC aan het unrarren is oid.
Voor specs zie signature.

Nu weet ik wel dat Earth best zwaar is, vooral de beruchte "vogelscene".

Welk OS draai je?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

AtleX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:10:
Je speelt af vanaf de harde schijf? Kijk dan eens of je niet toevallig andere I/O intensieve programma's hebt draaien. HD Films hebben een aardige bandbreedte nodig en als een ander proces je harde schijf al behoorlijk belast heb je kanst dat het gaat schokken.
Dit vind ik een non argument. Ik heb laatst als test 7 films in HD (1080p) tegelijkertijd laten draaien zonder schokken. Dit was in 7 Media player classic's icm CoreAVC. Maar zodra ik ook maar 1 film in vlc afspeel. Dan schokt die direct.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 19:20
is het schokken of lijkt het schokken doordat het een 1080p24 film is. (24 frames/seconde) dan zou het kunnen dat je in bepaalde shots waarin gepanned wordt haperingen ziet)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:49

Twazerty

AVCHDCoder developer

even snel getest. 720p loopt goed in vlc. zowel 24 als 25 fps. Een 1080p formaat schokt direct.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Ik heb wel eens gehad dat bij iemand CoreAVC echt opvallend schokte (op een snelle Core Duo), geen oorzaak voor kunnen vinden. -> De oplossing was ffdshow gebruiken.
Zelf gebruik ik CoreAVC zonder problemen btw. Ook de BBC films op 1080p zonder problemen...

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Hey,
Ik heb the kmplayer uitgeprobeerd en nu loopt ie stukker beter!
Nog niet 100% vloeiend heb ik soms t idee, misschien zou codecs installeren daarbij helpen, maar t hapert niet meer zo als bij vlc.

En idd de "vogel scene" viel vlc helemaal bij stil en kwam er een rare veeg naar een kudde scene
kmplayer had daar totaal geen moeite mee.

Als ik n 1080p film heb weet k nu ook welke codecs ik moet hebben mocht kmplayer en mn huidige codecs dat niet trekken, thanx:)!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met hardware te maken en staat hier verkeerd. Los daarvan verwachten we op GoT dat je zelf de moeite doet op zoek te gaan naar oplossingen en die ook uit te proberen. Om een topic te openen voor je ook maar een andere player of codec geprobeerd hebt, is echt voorbarig en inzetloos. Daarom heeft moven naar een ander subforum (Client Software Algemeen ofzo) geen zin. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.