Toon posts:

cyclische redunantiecontrole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou de map van mijn iTunes Bib kopieren om mijn muziek op de macbook te zetten,ik kreeg toen opeens dus de fout:cyclische redunantiecontrole,ik heb google gekeken en daar veel gezien maar weinig wat van toepassing lijk op mijn probleem.Volgens wat ik denk gesnopen te hebben,zou het willen zeggen dat dat bewuste bestand wat de fout geeft corupt zou zijn.Hij staat echter nog precies op de zelfde plaats en Itunes kan het perfect afspelen.

Heeft er iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:24
zoekt in de faq naar "Data corruptie en CRC errors"

eerste verdachte is harde schijf, tweede het geheugen...

kijk in het foutenlogboek (eventvwr) of er meldingen zijn van corruptie/bad blocks oid

zelf zou ik dan de S.M.A.R.T. uitlezen en de schijf met chkdsk onder handen nemen.

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Whow,iik heb het 3 x gelezen maar nog gaat het wat te rap voor mij.Harde schijf is pas nieuw,en geheugen...bedoel je het werkgeheugen?Heeft dat dan ook iets te maken met mijn bestanden?

En waar vind ik het foutenlogboek? en wat is de S.M.A.R.T?

Sorry voor deze noob vragen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het gaat hier om een Macbook als ik zo lees, mag ik vragen welk OS je gebruikt? Een Macbook kun je Windows Vista/XP draaien, maar dat hoeft niet het geval te zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 30-05-2008 23:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:45:
Whow,iik heb het 3 x gelezen maar nog gaat het wat te rap voor mij.Harde schijf is pas nieuw,en geheugen...bedoel je het werkgeheugen?Heeft dat dan ook iets te maken met mijn bestanden?
Je geheugen wordt gebruikt als je bestanden gaat wegschrijven. Dus als dat defect is kun je last krijgen van datacorruptie (door een dode dimm waren ineens al m'n rars corrupt die ik naar die disk had gegooid :X).
En waar vind ik het foutenlogboek? en wat is de S.M.A.R.T?
Het foutenlogboek vind je in je computermanagement.
SMART is de self monitoring and reporting tool van je hdd. Moet zeggen dat het een indicatie kan geven, maar ik vind het zelf te onbetrouwbaar om blind vanuit te gaan. Pak liever een goede disk checktool

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik kreeg die fout enkel bij het proberen uit te lezen van beveiligde dvd's O-)

maar jij krijgt hem dus tijdens het lezen van je hd ? of bijvoorbeeld tijdens wegbranden op een dvd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ray schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:45:

maar jij krijgt hem dus tijdens het lezen van je hd ? of bijvoorbeeld tijdens wegbranden op een dvd ?
Inzovere ik ervan gelezen heb is dan je dvd-brander een beetje stuk of een draadje los...

Het is op een pc,ik wou de muziek van mijn pc naar de macbook zetten(leopard (die trouwens trager is dan de tiger))

Maar met checkdisk (standaard windows) lijkt het opgelost te zijn,ikzag in het blauwe scherm dat er redelijk wat clusters vervangen zijn,wat een cluster ook mag zijn.

IK heb toen ik alle muziek dus gebackuped en daarna itunes verwijderd,terug geinstalled,maar nu wil itunes niet opstarten.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

het feit dat je slechte clusters hebt geeft dus aan dat de HD van je pc defect aan het raken is. Lees de smart status eens uit en kijk hoe hij er aan toe is.

persoonlijke tip. Maak direct ook een backup van andere belangrijke gegevens en vervang de schijf!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ray schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 23:45:

Aangezien je fouten krijgt bij je harde schijf kan die goed stuk zijn maar CRC errors bij beveiligde DVD's kunnen ook gewoon duiden op een DVD drive die wat zwakker is met het lezen van moeilijke schijven. Misschien is de DVD ook gewoon erg bekrast?
Pagina: 1