msi k8n neo start alleen op met losse koeler

Pagina: 1
Acties:

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
tsja...met jaaaren ervaring in computers bouwen, installeren en repareren zie je altijd dat de gekste dingen bij jezelf gebeuren...nu verkjaar ik mezelf voor gek dat ik dit als probleem constateer maar het is echt zo:

na het ontdekken van blauwe schermen besloten om mijn computer eens te voorzien van een grondige onderhoudsbeurt. Ik had het geheugen al getest en dat was goed..dus dacht misschien dat er zo veel stof op het moederbord lag dat er misschien ergens kortsluiting was ontstaan (en ja, ik had gelijk, de veren van mn dwergpapegaai lagen achter met moederbord) maar nu het volgende:

na alles uit en weer in elkaar gezet te hebben zit ik met het ovlgende probleem..

als ik de koeler los op de processor leg, met de kast plat, dan start hij zonder problemen op en kan ik alles doen (typ dit nu vanaf het bakje)

maar op het moment dat ik de koeler vastklik (hendel overzet naar boven) dan krijg ik bij het opstarten zwart scherm, met lange piepjes...

ik heb alles al losgekoppeld, alleen het broodnodige zit aangesloten...

heb de processor al eraf gehad, schoongemaakt, moederbord ook...

setup:
msi k8n neo platinum
amd 3000+
radeon 9800 pro

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:56
Niet het nieuwste bordje meer zo te zien :)

Ik vermoed dat door de spanning, al is die niet zo extreem groot als bij sommige hedendaagse koelers, het moederbord ergens een los contact gekregen heeft nadat de spanning er af gehaald werd. Tot nu toe zijn al mijn MSI bordjes raar gaan doen op een gegeven moment; een ervan is overleden, de ander licht bij een vriend stof te happen en de laatste draait weer als een zonnetje na 't vervangen van de voeding.

Probeer eens op te zoeken wat die lange piepjes betekenen, ik weet het namelijk niet meer uit mijn hoofd. Als andere optie, als je de USB/LED bracket bij je moederbord gekregen hebt, dan kun je in het boekje van je moederbord ook gemakkelijk opzoeken wat het probleem is.

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:15
Misschien is het een domme opmerking, maar is het niet zo dat je de hendel naar beneden klikt om de processor vast te zetten?

• Mosaics.Ruled
cable-one schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:47:
Misschien is het een domme opmerking, maar is het niet zo dat je de hendel naar beneden klikt om de processor vast te zetten?
Ik denk dat hij het over de hendel heeft die de proccessor koeler vast zet, als het over de hendel van de proccessor zelf gaat is het namelijk niet mogelijk een koeler er bovenop te plaatsen.

Ervanuit gaande dat we het over helemaal openstaan hebben

• j0rDy
ik heb het over de hendel van de koeler ja, niet de hendel om de processor op het moederbord te zetten...

piepjes had ik al nagezocht..zeggen niets over lange piepjes, alleen all other memory failure, maar die heb ik dus getest...helemaal goed...

los contact kan, maar waarom dan wel als ik de koeler er los op leg? misschien dat het plastic gedeelte van de processor op het moederbord los zit ofzo? maar je zou zeggen dat ie dan juist weer vast zit...

bordje is inderdaad al 6 jaar oud...eigenlijk nooit echt tevreden over geweest...zojuist nieuwe rommel besteld en ben weer terug naar asus gegaan...

andere opties?

• Mosaics.Ruled
Iets anders dan asus? :X
Echt, meer slechte ervaringen mee dan met MSI of welk ander merk dan ook.

Ik schat de kans groot in dat het bordje z'n best tijd gehad heeft, en eventueel zelfs beschadigd geraakt is op de een of andere manier, don't ask how; computers zijn en blijven computers en zullen dus altijd raare kuren blijven vertonen zonder een logische verklaring.

• j0rDy
k heb mn hele leven asus gehad en NOOIT gezeik mee gehad...behalve die keer dat ik mn moederbord verkeerd geflashed had..maar dat lag dan weer niet aan hun...

sterker nog..alle pc's die ik hiervoor heb gehad (2) draaien nog steeds hier thuis....behalve dan die ik verkeerd geflashed had :P

maar ok...eigenlijk ten dode opgeschreven...jammer..

misschien dat ik hem ergens leerleg als servertje ofzo....
Pagina: 1