Gereplyde onderdelen uit een binnenkomend mail verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

• sparkle
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Beste mensen

Ik ben bezig met een mailsysteem welke alle inkomende mailtjes moet gaan verwerken in een bug-systeem.

Nou komt het voor dat er wel eens gereplyde emailtjes binnenkomen en dat deze gehele mails weer als nieuwe bug in het systeem opgeslagen word terwijl eigenlijk is alleen het nieuwste/bovenste gedeelte relevant is. Immers zijn de voorgaande reply's al verwerkt als bugs (zo niet als bug-opmerkingen) in het systeem.

Ik wil daarom dat alleen het nieuwste/bovenste gedeelte overblijft. Alle 'oude'/onderstaande gedeeltes mogen uit de mail verwijderd worden.

Nou heb ik zitten peinzen hoe ik dit zal kunnen aanpakken. Waar ik zelf aan dacht is een regular expression welke alle regels die beginnen met een > verwijderen. Dit is immers het teken dat vaak , zo niet altijd, gebruikt word om het gereyplde deel van een email aan te geven.

Weet iemand hoe ik het op deze manier aan kan pakken? Zo een regular expression kei ben ik ook weer niet. Andere methode's zijn ook welkom, ik kon niet op meer komen!

Groet :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat snap je niet aan RobIII in "[PHP]" (laatste paar regels) ?

No offence maar zo kan je topics blijven openen die allemaal netjes een slotje gaan krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2008 15:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:02
Ik heb geen idee hoe je dit het beste op kunt lossen, maar als je gaat filteren op regels die beginnen met een >, denk er dan ook even aan dat dit vaak ook voor doorgestuurde mailtjes komt te staan. Dan kan een bedrijfsleider niet de bugmeldingen van zijn personeel doorsturen, is dat de bedoeling? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:16

TeeDee

CQB 241

Je ziet vaak in 'autonome' support systemen iets van:
Please reply between these lines
=======================================
hier dus de nieuwe reactie
=======================================

... normale / vorige conversatie
Dat is wel redelijk simpel te doen natuurlijk, en daar hoef je in eerste instantie geen regexp op los te laten.

Wat betreft het > teken: als ik een reply in Outlook wil invoeren zie ik zo'n teken niet hoor.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
enkel nieuwe mails als bug's toevoegen in het systeem, en het gewoon niet toestaan dat men op een reply ivm een vorige bug opnieuw een reply stuurt met een nieuw bug-report.

"nieuwe bug = nieuwe mail"-policy gaan gebruiken. anders wordt het snel zeer onoverzichtelijk want is een reply nu een nieuwe bug of gewoon nog een vervolg op de vorige mail.

(doormailen van bug -> reply met oplossing -> reply met info ivm oplossing (werkend of niet) of nieuwe bug)

dat laatste gaat je systeem nooit kunnen uitzoeken en gaat steeds met menselijke kracht moeten beoordeeld worden. Dus zelfs al automatiseer je het systeem dan nog ga je regelmatig moeten nakijken of bugs niet meermaals gemeld zijn in andere verwoordingen en andere mails, en/of men niet meerdere bugs in 1 mail vermeld - wat opvolging ook weer lastig maakt.

voor het reply'en op hetzelfde bug-report is hierboven al een oplossing aangedragen. Het programmeren daarvan laten we graag over aan jou. :)

[ Voor 8% gewijzigd door soulrider op 30-05-2008 15:34 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 08:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, stel eerst eens wat meer eisen op, zoek wat randvoorwaarden, kijk of het grootste gedeelte afgedekt wordt en implementeer een prototype. Wat jij hier doet is een wild guess waarbij je vervolgens hoopt dat het volledige probleem voor je opgelost wordt. Dat is niet echt de bedoeling hier in Programming.

Als dit alles is waar je mee gekomen bent na lang peinzen is het misschien een idee om eens een vacature uit te zetten.....

Maar goed. Lees vooral even waar MAX3400 naartoe gelinkt heeft, want de vorige keer heb je het blijkbaar nog niet helemaal gelezen...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.