[help] data recovery voor windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb al tig topics op dit forum doorgespit, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Het geval is, dat mijn zusje dr laptop gecrashed is en daar nog een mega-gedeelte van haar opleiding op staat opgeslagen waar ze natuurlijk geen backup van heeft gemaakt.

Ik kan Windows niet meer inladen, dus ben ik genoodzaakt om de data recovery voor windows te doen. Er is ook geen mogelijkheid om de laptop schijf eruit te halen of aan mijn pc te hangen omdat dit gewoonweg niet past.

Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een manier om data te kunnen redden, of ergens naar een nieuw te maken partitie kan kopieren, zonder dat ik Windows nodig heb. Ik heb al Ultimate Boot CD geprobeerd maar ik kan er geen tool tussen vinden die ook defecte sectors kan repareren, zonder dat all data gedelete wordt.

Iemand een gouden tip voor me?

Alvast reuze bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Download een Knopix/Ubuntu release, kopieer de volledig schijf en dan reinstallen van Windows?

Of als deze errors geeft, een andere data recovery tootltje gebruiken? Je kan op deze manier iig weer bij je schijf komen ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Notna op 30-05-2008 14:57 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 07:35

r0b

Een simpele *nix LiveCD met NTFS support lijkt me inderdaad de makkelijkste weg
Ik weet het niet zeker, maar er zal nog best een kans in zitten dat die je ook toelaten een file share (Samba) aan te maken, waarmee je het naar je eigen pc over kan hengelen

Maak een share aan op je eigen pc, connect ermee vanuit je live cd en probeer zo de bestanden over te hengelen :) O-)

[ Voor 20% gewijzigd door r0b op 30-05-2008 16:15 . Reden: *kuch* :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 21:03

Sosabowski

nerd

r0b schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 15:01:
Een simpele *nix LiveCD met NTFS support lijkt me inderdaad de makkelijkste weg
Ik weet het niet zeker, maar er zal nog best een kans in zitten dat die je ook toelaten een file share (Samba) aan te maken, waarmee je het naar je eigen pc over kan hengelen
Waarom zo moeilijk? Zorg dat je op een andere pc een share hebt. Bijna alle *nix live cd's hebben standaard een samba client draaien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 08:36
Je kunt ook een Scythe Kama Connect kopen, dit apparaatje kan altijd van pas komen en is zeer handig. Je kan namelijk elke hdd van, sata 3,5, sata 2,5, ide 3,5 en ide 2.5 eraan hangen en dan via een usb poort de hdd uitlezen :). Zo kun je al je data kopieeren en een nieuwe installatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks allemaal!

Het is gelukt middels de Samba Server!
Ga ik iemand heel blij mee maken denk ik.

Greetz,
Jeroen.
Pagina: 1